Transparant iframe (webdesign)?!

Haai!

Ik wil graag een transparant iframe maken maar het lukt me niet dus ik vroeg me af of iemand me zou kunnen/willen helpen? Ik wil dat het tekstvak transparant is. Onderstaande code is de code van het tekstvak die in de css staat (de kleuren/waarden moet ik nog veranderen):

#content {
margin-top: 0px;
margin-left: 0px;
background: #FFFFFF;
width: 600px;
height: 3600px;
padding: 5 5 5 5px;
border: none;
border-color: none;
scrollbar-face-color: #FFFFFF;
scrollbar-track-color: #FFFFFF;
scrollbar-arrow-color: #FFFFFF;
scrollbar-highlight-color: #FFFFFF;
scrollbar-3dlight-color: #FFFFFF;
scrollbar-shadow-color: #FFFFFF;
scrollbar-darkshadow-color: #FFFFFF;
}

Ik heb op internet gezocht en ik kom voortdurend de code allowtransparency=“true” tegen maar ik begrijp niet waar ik deze code in de css moet plaatsen en hoe en waar ik naar deze code moet verwijzen. Alvast bedankt!

xoxo.

volgens mij moet je #FFFFFF gewoon vervangen door transparent ?
dus; background: transparent;
maar weet het niet zeker…

Ik geloof dat je het resultaat dan niet bij alle versies van Internet Explorer kan zien? Bij mij werkt het nu wel (dus sowieso bedankt voor de tip!) maar toen ik het enkele tijd geleden probeerde en ik nog een andere versie van Internet Explorer had werkte het niet.

hmm dat weet ik niet…
ik wil best kijken of ik hem kan zien, als hij op je site ofzo staat tenminste :grin:

background: transparent inplaats van #FFFFFF :slightly_smiling_face:

hier misschien nog iets handigs, tenminste ik geloof dat je frame een scroll was??

http://www.mygen.co.uk/in…erators&section=scrollbox

^ daar kun je gewoon aanvinken wat je wilt, dus ook transparant, en dan kun je de code kopieren :slightly_smiling_face:

Das waar, niet alle versies van IE werken met de nieuwere codes…
Wat is de versie die je nu hebt en de oude versie die je eerst had dan?
IE sucks btw… Ik zou Firefox gebruiken. IE verknalt veel layouts en is sowieso erg irritant… (dat ding (IE dus) kan er niet tegen als je 'm sluit; dan gaat ie bij mij zeggen dat er een fout is opgetreden en dan gaat hij opnieuw IE openen x.x Echt heel irritant, en er zijn nog wel meer van zulke dingen bij IE)

^ dan is jouw internet vaag want ik heb heel mijn leven internet explorer en zulke dingen heb ik nooit last van xD
ik vind firefox juist irritant maarja smaken verschillen :’)

hier trouwens waar je op moet klikken bij die site;
je kan alle kleuren enzo veranderen en de lijnstijl etc. heel handig :slightly_smiling_face:
oh nu zie je trouwens nog geen scroll maar als je straks enters doet wel.

http://i29.tinypic.com/2ytyb15.jpg

Bedankt Falling en SODEKNETTER! Ik heb nu Internet Explorer 7 (geloof ik) en eerst had ik Internet Explorer 6. Ik heb trouwens ook Firefox, dus ik zal kijken of het daar werkt. Ik denk dat het nu wel gaat lukken :]. Ik gebruik Cutenews voor mijn weblog en aangezien ik dat nog moet installeren en instellen (ik ben een nieuwe website aan het maken) zal de transparantie van het iframe daar ook nog wel problemen opleveren maar dat zie ik dan wel :].

Klik hier, hier of hier (die laatste is alleen nogal evil :stuck_out_tongue:).
Nu overtuigd? Er is nauwelijks een site op internet te vinden, waarop ze zeggen dat IE beter is dan firefox…
Het kan trouwens nooit aan je internet liggen of zoiets gebeurt, het komt door een glitch in IE of welk ander programma.
Smaken verschillen inderdaad, maar wat vind je er irritant aan dan? Is het niet meer zoiets dat je nu gewend bent aan IE en niet zo’n zin hebt om uit te vinden hoe FF werkt? Naja, moet je zelf maar weten…

@ TS:
Als je trouwens echt serieus wil leren webdesignen (of misschien kan je het al wel; dat kan ik natuurlijk niet zo zeggen :stuck_out_tongue:), zou ik niet zo’n site gebruiken, misschien wel in het begin. Maar uiteindelijk kan je het beter zelf leren doen. Dan kan je ook specifiekere dingen eraan veranderen!

Hier heeft iemand trouwens een soort gelijk probleem, weet je zeker dat je niet eerst IE 5 had? Want zoals hier staat, werken transparante dingen niet in IE5 en eerdere versies…

Ik ben al ruim vijf jaar bezig met webdesign dus ik heb het inmiddels redelijk onder de knie :]. Ik ben echter een halfjaar gestopt omdat ik niet genoeg discipline/tijd had om regelmatig te bloggen maar ik ben van plan om het binnenkort weer op te pakken, vandaar dat ik nu alvast een website maak. Heb jij zelf ook een website?

Het zou goed kunnen dat ik eerst Internet Explorer 5 had maar dat weet ik niet meer, haha.

Cool! Ik doe ‘het’ denk ik al iets van 4 jaar… Ik begon met neopets. Het lijkt best wel kinderachtig, maar ik had wel een eigen gilde waar ik layouts voor maakte enz. en zo leerde ik dus html, css &zo.
Ik heb er afgelopen jaar niet zo heel veel meer aan gedaan en wil het eigenlijk ook weer gaan oppakken :stuck_out_tongue:
Ik heb veel websites gehad, maar de meeste liepen uit tot niets… Naja, behalve de site van m’n gilde, want die was wel cool =D
Ik heb ergens in april wel een site gemaakt, maar daar heb ik verder niks meer aan gedaan… Ga ik nu denk ik wel weer doen. Ik moet trouwens nog wel naar de code van de layout kijken, want er klopt niks meer van :stuck_out_tongue: Maar goed, verder heeft ie ook nog geen pagina’s ofzo… De kat heb ik trouwens zelf getekend haha!
Wat is jouw site dan? Misschien kunnen we linkpartners oid worden :smirk:

Maakt verder ook niks uit wat je had, belangrijkste is wat je nu hebt he :stuck_out_tongue:

oké, ik geef het toe.
ik zei het nogal snel xD

had wel firefox maar ben inderdaad zo gewend aan IE dat ik heel die interface irritant vind :’) en verder heb ik gewoon nooit problemen met IE.
dus heb eigenlijk niks tegen firefox ^^

sorry even offtopic

Haha snap ik :wink: Wat heb ik toch een overtuigingskracht haha (lol)
Het is ook logisch dat als je er verder geen problemen mee hebt niet iets anders wil gebruiken! Maar goed, ik ergerde me dus dood aan IE waardoor ik ben overgestapt :wink:

Dit is net zo offtopic als jouw post haha

aangezien jullie ervaring hebben, ik vroeg me iets af…

als je een .nl site koopt, hoe ziet dat er dan uit? heb je dan gewoon een wit scherm en daar moet je wat van maken of wat moet ik me daarbij voorstellen? xD

ik deed altijd ‘webdesign’ als je het zo mag noemen op kindertent, net als jij op neopets een eigen stijl maken, scrolls & blogs etc. :stuck_out_tongue:

Als je een domein koopt dus bijv. de .nl is dat eigenlijk een doorlink naar je eigen site die je bijv op webs.com maakt. Die op webs.com en vele andere zijn gratis, maar als je ervoor betaalt op andere sites staat er geen reclame bij en krijg je vaak meer opslagruimte.
Bijv.: Je hebt een site op webs.com, je site is: www.webs.com/blabla
Dan kan je een domein kopen, die wordt dan bijvoorbeeld www.blabla.nl
Je hebt er echter (vaak) nog steeds reclame opstaan van webs.com, behalve dan als je die verschuilt achter een afbeelding ofzo (wat dus eigenlijk niet mag :stuck_out_tongue:)
Hoop dat je het snapt.
Best raar eigenlijk dat ik er zoveel vanaf weet maar niet eens een eigen domein heb

Oke, grappig eigenlijk dat ik er nooit mee zou zijn begonnen als ik niet neopets had gehad, en jij niet als je kindertent miss niet had gehad haha :stuck_out_tongue:

Dat hoeft niet hoor :]. Als je een domein koopt heb je in feite een lege pagina/website. Als je gebruik maakt van html kun je de css (dat is in feite de opmaak) en de pagina’s van je website in bijvoorbeeld kladblok schrijven en deze met behulp van een ftp programma (ik gebruik Filezilla) uploaden naar je website. Het is heel simpel! Ik had een eigen domein tot januari en ik werd gehost door http://www.hosting2go.nl. Over het algemeen was ik heel tevreden over Hosting2Go maar het is wel een nadeel dat je de klantenservice enkel online kunt bereiken. Ik heb nu nog geen domein gekocht maar ik heb wel al een naam en een webhost in gedachten, namelijk http://www.antagonist.nl :].

ik snap het nog niet helemal (oh wat ben ik weer dom)
ik wil zeg maar wel een eigen site alleen sommige doen alles via bijv. wordpress en anderen stellen alles persoonlijk in via html en css? of zit ik nu helemaal fout? haha, maar wat ik me dus af vraag: er zijn toch website-bouw-programma’s? Zijn die duur/gratis en zijn ze makkelijk in gebruik? en waar haal je ze vandaan? (A)