Transactiekosten pinnen buitenland

Hello meiden!

Heeft iemand enig idee hoe het precies zit met de transactiekosten bij pinnen in het buitenland? Mijn idee was om in Turkije gewoon elke dag een bepaald bedrag te pinnen om de dag mee door te komen, maar ik hoor al van verschillenden dat je dan daarna een extra bedrag moet betalen een transactiekosten, omdat je in het buitenland een ander betaalmiddel pint…

mijn vriend had ergens opgezocht dat het 3 euro per transactie was…

En volgens mij verschilt het ook nog per land en per bank. Dan kan je beter óf daar gewoon een groter bedrag in één keer pinnen (voor meerdere dagen) óf inderdaad al een 'start’bedrag meenemen. Opnieuw pinnen kan altijd nog.

Dit verschilt per bank, maar in een land met een andere curency is het inderdaad het slimst om óf één bedrag te pinnen in een keer óf alles met de pin te betalen.
Je betaalt bij de meeste banken namelijk 1% of 2% over het betaalde bedrag in de winkel (als je pint) extra aan de bank.
Als je bij een automaat pint is dit soms 2% + 2 euro. En als je dat dus vaak doet tikt dat lekker aan.

Maar zoek het even op op de site van je bank, als het goed is staat het daar allemaal uitgelegd en kun je zelf beslissen wat het handigst is.