trams in Amsterdam

Hoe werkt het reizen met de tram in Amsterdam? Moet je je kaartje/ov (wat is het eigenlijk) gewoon in de tram kopen? En hoeveel kost dat? Ik moet van A’dam Centraal Station naar Mauritskade. Kan ik dan het beste een retourtje kopen of een dagkaart, wat is het goedkoopst?

Jullie denken vast dat ik onder een steen heb geleefd nu ik dit zo zeg, maar ik kom uit Limburg en hier rijden dus echt geen trams rond in het dorp hahaha. Heb al wel eens met de tram gereisd, maar dat is echt al eeeeeeeuwen geleden dus daar weet ik niks meer van :stuck_out_tongue:

up please? moet 't echt weten hahaha

In amsterdam hebben ze nu toch een ovchipkaart, dachtik, geen idee eignelijk, kom er nooit.

Je kunt met een ov-chipkaart reizen (is handiger) maar vaak ook midden in de tram nog een kaartje kopen. Vaak zit daar zo’n vrouwtje in zo’n hokje. En voor de prijs moet je even op www.9292ov.nl kijken.

Je kan volgens mij in Amsterdam alleen nog maar reizen met de ov-chipkaart (moet je anders even nakijken op www.ov-chipkaart.nl). En die moet je van te voren kopen.

je moet in amsterdam met OV reizen
maar als je die niet hebt kan je een OVkaartje in de tram kopen, die geld dan voor een keer ofzo, en dan moet je die even inchecken
gewoon de tram instappen en zeggen waar je heen moet en je een kaartje wilt kopen, that’s all…

Je kunt ook in de tram een dagkaart of een kaartje voor 1 of 2 uur reizen kopen.

Een dagkaart kost 7 euro.
(Een anonieme OV chipkaart kopen en daar geld op zetten is uit eindelijk goedkoper als je hem vaker gaat gebruiken.)

Oké thanks! Moet wel lukken dan :wink: