Tramadol.

Ik heb Tramadol gekregen van de Huisarts, iemand ervaring met de bijwerkingen en of het helpt?

Groetjes.

Ik heb er geen ervaring mee, maar als je het van de huisarts hebt gekregen mag ik aannemen dat het werkt. Misschien heb je hier iets aan? http://nl.wikipedia.org/wiki/Tramadol Beterschap in ieder geval!

Maar na even googlen lees ik dingen over hallucinaties en verslavende werking… wou even weten of dit klopt.

Tramadol is een morfine, en morfines staan er om bekend dat ze verslavend kunnen werken. Het is vooral belangrijk dat je verantwoord met je medicijnen omgaat, ik neem aan dat je huisarts of anders zeker je apotheker je hierover geinformeerd heeft. Zo niet, bel dan even als je twijfelt over bepaalde dingen. Ze helpen je vast graag.

Het kan verslavend werken omdat het er voor zorgt dat er endorfines worden aangemaakt die een euforische werking op je lichaam hebben waardoor je geen pijn voelt. Normaal stelt het lichaam die zelf vrij en dit medicijn bootst deze werking als het ware na. Maar volgens mij moet je er wel heel veel van willen innemen wil je er verslaafd aan raken aangezien het geen heel zwaar opioïd (stof die zorgt voor de vrijstelling van endorfine) is. Ik neem aan dat je huisarts er dan wel iets over gezegd had. Over de hallucinaties weet ik niks.

Mijn zus gebruikt tramadol. Het is niet echt verslavend, het ligt eraan welke tramadol je hebt en hoeveel je gebruikt. Je hebt pure tramadol en dat is dus sterker dan tramadol met paracetamol die mijn zus heeft. Het is wel zo dat je er heel duizelig van kan worden maar dat trekt na een paar weken weg, je mag dus die eerste weken niet auto rijden (tenminste, dat was bij mijn zus).

Pure tramadol is het niet. Er zitten altijd nog hulpstoffen bij. Ja de werkzame stof is tramadol, maar het is geen pure tramadol zoals je zegt.