Traktatie afscheid stage groep 1-2

Hallo,

Ik doe de opleiding pedagogisch werker kinderopvang en loop nu bijna 5 maanden stage op een basisschool in groep 1-2 . Volgende week moet ik jammer genoeg afscheid nemen en daarom ga ik trakteren. Ik had bedacht om de kinderen een foto van mij met Dora (van tv), die heb ik namelijk laten maken in moviepark, te geven en daar op de achterkant iets bij te schrijven en daar doe ik dan nog een bellenblaas bij. Maar nu wou ik ook nog iets eetbaars erbij doen maar ik weet zelf niet zo goed wat. Heeft iemand misschien ideeën, want ik heb een beetje inspiratie nodig? Ik ben op zoek naar iets wat ik zelf kan maken dus niet iets wat kant en klaar is en ik vind het ook wel leuk als het origineel is en natuurlijk passend is bij kinderen van 4 tot 6 jaar.

Verder trakteer ik aan de leerkrachten waarschijnlijk een taart en aan mijn stagebegeleiders een doosje bonbons met een kaart maar als iemand hier ook nog originele of leuke ideeën voor heeft die maximaal tien euro zijn, zou ik die ook graag horen!

Alvast heel erg bedankt!

Misschien een fruitspies ? :slightly_smiling_face: Lekker & gezond. Je moet er ook rekening mee houden dat sommige kinderen een aantal dingen niet mogen. Toen ik op de basisschool zat was het namelijk verplicht om op iets gezonds te trakteren :slightly_smiling_face:

Ik doe dezelfde opleiding en heb ook al meerdere malen moeten trakteren. Je moet kijken of je stagebedrijf een regelement heeft voor traktaties en je moet opletten met eventuele allergieen. Het idee van de foto met Dora is heel leuk! Voor eten kan je misschien een klein zakje snoep (HEMA) of fruit, ontbijtkoek, kaakje als het gezonder moet zijn.

Een satéprikker met verse stukjes fruit vind ik inderdaad ook een goed plan! Zo stimuleer je de kids om gezond te eten. Als je dat niet zo leuk vindt, is een satéprikker met spekjes en marshmallows wellicht leuk?

Zover ik weet zijn de kinderen niet allergisch alleen mogen ze geen varkensvlees omdat ze voornamelijk van Turkse afkomst zijn. Het is wel een goed idee om te vragen of zij daar een reglement voor hebben dus dat ga ik snel vragen! Een fruitspies vind ik wel een leuk idee maar dat werd bij mij in de kleuterklas ook altijd getrakteerd op verjaardagen dus vind ik het niet echt origineel.

Als jullie trouwens nog andere ideeën hebben in plaats van bellenblaas zou ik dat ook graag weten. Het zijn maar 16 kinderen dus de kosten maken niet heel veel uit.

misschien iets met het thema waar je het over gehad hebt met je klas, dus bijvoorbeeld over buitenspelen, dan kun je iets van stoepkrijtjes doen, of zoiets?

http://www.peuterplace.nl/traktaties.htm#Bloemmetbloemzaadjes

Misschien heb je nog wat aan deze site? Er staan echt heel veel leuke traktaties op! :slightly_smiling_face:

Ja daar zat ik ook al aan te denken, het thema wat we nu hadden was zomer dus misschien kan ik daar wel iets mee verzinnen!

Bedankt voor de site, er staan inderdaad erg leuke dingen op!

Spiesjes lijken me wel leuk, maar niet zo handig met kinderen van 4-6, aangezien ze scherpe punten hebben

Die punten zou je er eventueel ook af kunnen halen, dan is dat probleem opgelost :slightly_smiling_face:

Ik heb nagevraagd of de traktatie gezond moest zijn en dit hoeft niet… Ben er nog steeds niet uit wat ik ga doen dus alle ideeen zijn welkom!

Die pinata koekjes die laatst op de homepage van Girlscene stonden zijn misschien leuk :slightly_smiling_face:
Ik heb de link nog even opgezocht: http://www.girlscene.nl/l…enprinses_pia_ata_cookies
Je moet er alleen wel wat geduld voor hebben denk ik ^^

Ik vond het vroeger altijd leuk en lekker ( vooral als het niet gezond hoeft te zijn) om een dropveter/rode veter met nibbits (die chipsjes met zo’n gat erin) eraan geregen, en dan de uiteinde van de veter aan elkaar geknoopt zodat je een soort van ketting krijgt.

Ik zou geen foto van jezelf doen, geen idee waarom, maar kleuters gaan eerder voor de traktatie, dan voor de foto. Maar dat moet je zelf weten.
Fruitspies, plakjes cake versieren met slagroom en smarties/hagelslag.
Ijsjes bij mooi weer, doe ikzelf vaak bij welke klas dan ook.

ja, dat vond ik ook altijd keileuk

Heel erg bedankt voor jullie ideeën!

Weet iemand misschien nog iets wat ik aan alle leraren kan geven?

Aan de leerkrachten kan je misschien

-vertelboeken

• leuke materialen voor in de klas( een pakket met knutselmaterialen, … ) schenken

veel succes

Die koekjes zien er echt heel leuk uit bedankt voor de link!