Trainen met dumbells

Hey. Ik wil graag beginnen met het trainen van mijn armen met behulp van dumbells, maar dan train je dus je spieren enzo dus dan moet je daar ook juiste voeding bij hebben en een goed beginnersschema etc.

Zijn hier meerdere die trainen met dumbells en wat eet je dan zoal en welk schema volg je?

Voeddingsschema moet je pas doen als je écht ‘in vorm’ wilt komen. Met spieren bedoel ik dan.
Trainingsschema is handig, vooral niet te veel gewicht mee beginnen.

Ja, ik wil dus afvallen maar ook sterkere armen krijgen. Dus dan wil ik naast het trainen voor mijn armen ook nog gewoon cardio doen. En ik wil zichtbare spieren krijgen, dat geldt ook voor mijn buikspieren alleen daar moet eerst een hoop vet weg voordat die zichtbaar worden. Dus mijn voedingsschema is nu sowieso al ‘gezond’ eten zodat ik afval, alleen moet ik nog iets van extra eiwitten ofzo voor mijn armen en eventueel buikspieren?

Hmm ja naja je kan het doen, maar nodig zal het (nog) niet zijn. Zoals je zegt wil je afvallen en als je dan krachttraining/cardio gaat doen, dan word vet omgezet in spier. Ik denk dat je het beter pas kan ‘gebruiken’ als de vetten weg zijn. Snap je? (ik ben niet zo goed in uitleggen)

Ik persoonlijk vind extra dingen nemen als eiwitten (poedervorm) etc alleen maar troep hihi. Gewoon natuurlijk moet het met trainen ook gewoon lukken. Als je de dagelijkse hoeveelheid voedsel binnenkrijgt, krijg je ook de stoffen binnen!

Dus je bedoelt dat ik eerst vet moet verliezen en daarna moet beginnen met krachttraining voor m’n armen? Het is niet zo zeer dat ik kilo’s er af wil maar ik wil dat mijn buik plat en strak wordt (met eventuele zichtbare buikspieren) en dat mijn benen, kuiten en armen strak worden.

Er staat een heel artikel over voeding en sporten in de weekendeditie van het AD toevallig haha, met allemaal fabels en feiten. Geen idee of je dat kunt zoeken op internet, maar daar dacht ik even aan:)
Misschien kan je die vinden en staan er tips in!

laat ik hier maar niet gaan toegeven dat ik niet weet dumbells zijn.

Nee, gewoon meteen daarmee beginnen! Alleen zal je niet snel verschil zien aangezien vet eerst omgezet word, en daarna nieuwe spieren in plaats van vet komt. (het komt nu echt over alsof ik kilo’s vet bedoel haha, maar is niet zo)
Bij buikspieren moet je inderdaad ook cardio doen. Omdat buikspieren onder het vet zitten en als je ze traint, zal je ze niet tevoorschijn zien komen (er zijn natuurlijk uitzonderingen) buikspieren zijn wat lastiger meestal, dan moet het vet op die plek echt weg. Ik zou gewoon cardio doen als ik jou was en dan verschillende soorten oefeningen erbij. Bijvoorbeeld squads, lunges etc (zijn heel goed voor je benen, billen en buik.) Hardlopen is ook goed voor je benen/kuiten en is natuurlijk een vorm van cardio.

hoop dat je er een beetje wat aan hebt :stuck_out_tongue:

Ja ik snap het. :slightly_smiling_face: Bedankt voor de tips!

Tegelijkertijd spieropbouw en vetverlies is lastig, tenzij je echt beginner bent. Voor vetverlies moet je cardio en een calorie tekort hebben. Voor spieropbouw juist krachtttraining en veel calorien. Lees deze anders even (wel in het Engels):

http://4chanfit.wikia.com/wiki/Harsh's_Worksheet_(WIP)

Dat is niet waar…die shakes zijn heel erg gezond. En met je dagelijkse voeding haal je die hoeveelheid nooit. Tenzij je super vaak per dag heel eiwitrijk eet (denk: lunchen met grote stukken kip, tofu, tempeh, hele bakken kwark) Onbetaalbaar en vrijwel niet te doen. :stuck_out_tongue: Dan zijn deze shakes een uitkomst. Ze zorgen ervoor dat je geen spieren gaat afbreken, maar vet. Je wilt namelijk geen spieren afbreken :slightly_smiling_face:

Voor vetverlies is krachttraining ook zeker belangrijk!

Helemaal waar. En dan wil ik ook nog even toevoegen dat die “eiwitpoeders” grotendeels eiwitten in de puurste vorm zijn. Dus natuurlijker kan het niet…

Dus als je die shakes drinkt en daarbij buikspieroefeningen doet, dan krijg je wel buikspieren/ strakkere buik? (ik heb geen vetrollen, maar ik wil gewoon een strakke buik).
Is dit dat een uitkomst?
ik ben sowieso van plan vanaf nu 2x per week buikspieren en hardlopen/ skeeleren.
waar kan je die shakes kopen?

Ah kom op, we gaan toch niet met z’n allen aan de maaltijdshakes :")
Eiwitten heb je vooral nodig bij krachttraining (niet per se na cardio) en dan eet je toch gewoon 2-3 gekookte eieren. Fixed.

Plaatselijk afvallen kan niet, dus wil je de spieren kunnen zien die je opbouwt met oefeningetjes, zul je het vet moeten verbranden met cardio. En dan alsnog is het moeilijk om dat stukje onder je navel plat te krijgen, aangezien het natuurlijk is dat het er zit (bescherming baarmoeder).

Huh? Ze zorgen er toch voor dat je spieren sneller worden opgebouwd? Ze breken toch geen vet af?

Sorry maar deed jij niet aan een koolhydraat-arm dieet ofzo? Je moet juist veel koolhydraten/eiwitten eten voor je spiertjes

Nee ik ben een beetje aan het onderzoeken is wat nou de beste methode is. Want koolhydraten zijn natuurlijk niet het beste voor buikvet maarja je hebt ze wel nodig…

Niet iedereen hoeft aan de eiwitshakes. Bovendien zijn het geen maaltijdshakes (tenminste, je kan ze zo gebruiken…maar dat hoeft niet, is zelfs beter van nie) En het is helemaal niet vooral nodig bij krachttraining…het is ook erg handig voor mensen die vet kwijt willen! Maar niet iedereen hoeft idd aan de eiwitshakes…maar je moet dan alleen het eiwit eten en 2-3 eieren halen het niet bij de hoeveelheid eiwitten in een shake :stuck_out_tongue:

Oh en voor iemand die iets vroeg: “De eiwitten in de producten zorgen ervoor dat je lichaam geen spieren gaat afbreken”
Daardoor richt je lichaam zich puur op vet verbranden (: En daarom is het ook handig bij cardio!