Trainen helpt niet, of wel, of whut help.

Heyhey.
Ik heb even 2 vragen:

  1. Ik probeer aan te komen, maar het werkt niet echt mee, dus toen dacht ik dat ik misschien beter kon gaan ‘trainen’. Oftewel, squats, lunges, etc. Toen werden mijn benen juist dunner ipv breder…
    Hoort dit er bij? Moet ik doorgaan? Want ik weet dus niet of het dan alleen dunner gaat worden, of dat het eerst dunner wordt en dan gespierder…
  2. Ik vind ook m`n buik te dun, dus ik probeerde aan te komen door gewoon veel te eten. Dat werkte dus echt helemaal niet. Dus ja, toen kwam ik er op dat misschien als ik buikspieroefeningen ga doen m`n buik wat ‘dikker’ wordt door de spieren en dat je uiteindelijk hopelijk niet meer m`n heupbotten ziet? Is dit zo?

Ik wil een keer tevreden zijn met hoe ik er uit zie als ik in de spiegel kijk, please help?
Alvast bedankt ! xo Rosalie v/d S.

Ik weet niet of je veel beweegt? Misschien verbrand je meer dan je eet. Als je aan wilt komen is het dus belangrijk om meer te eten dan je verbrandt, maar dan wel op een gezonde manier. Neem bijvoorbeeld een boterham extra etc.

Stoppen met trainen, trainen is juist om spieren te kweken/af te vallen. Als je wilt aankomen moet je meer snacks ofzo eten, in ieder geval: meer chocolade, meer snoep, meer avondeten (niet teveel). Zorg wel dat je niet teveel binnenkrijgt anders word je net als fat Amy. Ik heb zelf ook overgewicht (gehad?), maar ik at bijna nooit chocolade ofzo, ik at alleen juist teveel en bewoog nooit + ik dronk veel drinken (ijsthee, chocolademelk, noem maar op). Succes.

De manier waarop jij het vertelt is juist niet verstandig, meer chocolade eten enzo. Je kan het gewoon beter op een gezondere manier doen, en niet ineens als een gek gaan snoepen.

Ik snap nogsteeds niet waarom mensen zo een slecht advies kunnen geven als ‘ga ongezond eten en duw jezelf vol’
Je moet je lijf niet verpesten door snacks en meer snoep. Het is gewoon zo ongezond.

De vrag is wil je aankomen qua gewicht of echt spiermassa kweken [spieren wegen zwaarder dan vet dat wel maar zorgen meestal ervoor dat je strakker word]

Wat je zegt qua spiermassa klopt, lunges en squats zijn ideaal om meer spier te kweken bij je billen en benen. Belangrijk is dat je na het trainen eiwit binnen krijgt, kwark is daar een grote bron van dus na iedere keer dat je wat van oefeningen hebt gedaan neem een bakje kwark.

Verder om wat meer gewicht te krijgen kan je er voor kiezen om je koolhydraten intake te verhogen, denk aan brood en volkoren pasta. Dit is wel gezond maar word sneller omgezet in vet.

Je tweede punt was je buik, ik denk persoonlijk niet dat ‘veel eten’ helpt. Je propt jezelf vol maar het is ongezonder dan je denkt. Kijk dat je ‘genoeg’ eet. Dus wat je lichaam nodig heeft en ga voor eten met veel voedingswaarde, zoals ik zei genoeg brood, minimaal 3 tussendoortjes per dag, genoeg groente, vlees [of vleesvervangers] en natuurlijk aardappelen en minimaal melkproducten
Verder situps…Meh ik vind ze niet zo ideaal voor de core. Ik zou eerder gaan voor planking omdat dit meer effect heeft en minder belastend is voor de rug en nek.

Je noemt je heupbotten en dat je daar vet overheen wilt zodat ze niet uitsteken, ik weet niet of dat een reeël doel is. Ik ben te dik, en mijn heupbotten hebben gewoon geen vet erover. Ik denk dat dat ook met bouw te maken heeft.

Ja oke, klopt. Maar toen was ik 9 en op een ongezonde manier bezig, ik vertel alleen wat ik deed. Eigenlijk misschien wel een beetje slecht advies, maar zover ik weet bewoog ik bijna nooit en at ik veel avondeten (wat natuurlijk absurd was, maar ik ben eenmaal nou een luilak). Ik dacht juist dat je daardoor aankwam, maar nu lees ik blijkbaar van niet.

Denna, ik vind dat jij altijd zúlk goed advies geeft bij dit soort topics!

Of gewoon naar een specialist (waarmee ik dus de diëtist bedoel) gaan. Die kan je vast ook helpen om gezond aan te komen, en je vertellen wat haalbare doelen zijn.

+ inderdaad credits voor Denna.

Precies, maar zoals je zegt ‘ongezond’ er is overal een ongezonde en een gezonde manier voor. En ik persoonlijk zou altijd kiezen voor de gezonde manier als je advies geeft :grin:
Zoals je zegt jij kwam aan door veel te eten en niet te bewegen, ik kwam aan door bijna niks te eten en me kapot te sporten. Beide manieren zijn ongezond.

Ieder lichaam is anders maar vaak is de formule voor gezond afvallen en gezond aankomen: Gezond eten en beweging. Maar voor ieder lichaam en doel is dat weer anders.

Er is ook een algemeen aankomtopic onder Food & Sport, daar vind je vast een boel tips om GEZOND aan te komen.

Aww dat is lief dankjewel, ik probeer gewoon te helpen :grin:

En inderdaad een specialist is ook een optie en nu ik er overnadenk zou een ‘goede’ sportschool ook kunnen helpen. Meestal hebben de medewerkers achtergrond kennis op gebied van voeding dus ze zullen daar kunnen helpen met het geven van tips wat nu wel en niet goede voeding is als je wilt aankomen plus op welke manier je kan bewegen om meer spiermassa te krijgen zonder teveel vet verlies.

Ja, je hebt gelijk haha. :stuck_out_tongue: Kwam je aan omdat je bijna niks at en veel sportte? Ongeveer een halfjaar geleden was ik ook heel ongezond bezig met afvallen, ik sloeg maaltijden over en ging vaak naar fitniss, maar ik viel juist af (wel ongezond, gelukkig nu wel gezond, dankzij je forum, bedankt :slightly_smiling_face:). En ik besef nu dat gezond afvallen (of aankomen?) véél beter en leuker is, want door maaltijden over te slaan, kreeg ik altijd honger (oeps…). Maar nu kan ik genieten van al het gezond eten. :grinning:

ik heb hetzelfde probleem alleen word ik niet dunner maar gespierder.
ik ben dun omdat het o.a in mijn bouw zit en omdat ik een snelle verbranding heb.
Wat ik als tips heb gekregen van de huisarts is; blijven trainen. maar dan geen cardio, hardloop of wat dan ook, maar alleen krachttraining.
Dit is inderdaad om je spieren te trainen maar spieren worden omgezet in vet, hierdoor word je gewicht groter.
Ik heb ook squats gedaan en dit helpt ook echt. ik pas werkelijk geen 1e broek meer, ik had maatje 32 van broek maar dat is ondertussen al maatje 34. en dat in 5 maanden tijd.
qua eten is het belangrijk om naar een dietist te gaan, juist voor een dieet om aan te komen.
ik heb een slagroom dieet gevolgd. nul resultaat. ik heb een patat dieet gevolgd, nul resultaat, ik heb een vettraindieet gevolgd, ook nul resultaat. het werkt gewoon allemaal niet.
toen kreeg ik een echt dieet, maar dan met meer boterhammen eten, geen halfvolle producten maar juist volle producten eten, veel tussendoortjes maar dan gezond, hier val je niet van af maar kom je juist van aan.
deel je eten in kleine meerde porties op een dag, hierdoor vergroot je eetlust en kun je meer op.
heb je smorgens geen zin om te ontbijten? neem dan een goedemorgen shake of brinta. dit vult wel maar hoeft niet kauwend door de keel.
rond een uur of half 10 / 10 uur kun je dan 4 sneetjes brood eten.
je mag vet eten, maar niet teveel want dat is weer niet goed voor je hart.
van vet eten kom je niet aan!!! je komt juist aan door gezond, regelmatig en goed te eten.
dit vliegt er niet meteen aan, dus verwacht niet dat je binnen een maand 5 kilo eraan hebt.
ik woog 2 jaar geleden 42 kilo. nu ben ik begonnen met goed eten en training, ik weeg nu 45.5 en savonds 47.5.
helaas is door mijn ondergewicht mijn menstruatie nog nooit geweest, maar alleen door de pil om het op te wekken ( wat dus fake is)
ik weet niet of jij hier ook last van hebt? of iemand anders hier dit ook heeft? dan zou ik graag een pb krijgen.
in iedergeval heel veel succes en denk erom!! niet teveel bewegen :wink:

Oud topic, slotje!