Tragus piercing!

Hoi,
Ik zou graag een tragus piercing laten zetten, maar ik heb al veel gehoord dat je er dood kan van worden, of dat de helft van je gezicht er lam kan van worden als ze een zenuw raken. Is dit zo? En weet er iemand hoe groot die kans daartoe is?

Groetjes.

er is altijd wel een kans dat het een zenuw raakt . maar als je het gewoon bij een goede piercer laat zetten hoef je je echt niet druk te maken

Nog nooit wat over gehoord, ik heb m vorig jaar laten zetten. Wat ik je wel kan vertellen: de tranen stonden achter mn ogen het deed zo’n zeer! Want het moet natuurlijk door een dik stuk kraakbeen, maar als je wordt gepierct door een prof dan zal er vast niks mis gaan!

‘Dood worden?’ Haha. Nee, ik denk dat je bij iedere piercing wel een risico loopt. De kans in klein, maar natuurlijk wel altijd aanwezig. Als je naar een goede piercer gaat hoef je je weinig zorgen te maken.

bij tattoo bob in rotterdam schieten ze 'm.
maar als je 'm bij een goeie piercer laat zetten, kan er weinig misgaan hoor.

tragus schieten is officieel verboden volgens mij :x

Elke piercing doorboort wel een aantal zenuwen.

Ik denk dat als je hem laat schieten je er een grotere kans op verlamming hebt dan wanneer je naar een piercer gaat met verstand van het menselijk lichaam.

Ik heb hem in januari laten zetten en heb er meteen wat over gevraagd omdat ik al die dingen ook heb gelezen erover. Hij vertelde me dat het inderdaad eerder bij schieten gebeurd dan bij piercen, en vooral als hij te dichtbij je hoofd zit zegmaar… Ik heb trouwens helemaal geen last er van gehad, ik had ook echt mazzel want na 3 maanden was hij geheel genezen! En ik had ook geen pijn bij het zetten :slightly_smiling_face:
Succes ermee…

Nog nooit van gehoord dat die dingen kunnen gebeuren x’D
Een vriendin van mij heeft er 1 vind hem echt vet staan, maar zou hem zelf nooit nemen.

Ik heb er 1, en ik raad het echt af. Maar dat is gewoon mijn ervaring.
Ik heb er nog zo veel last van, en ook toen ie net werd gezet heb ik er nog 2 weken zo’n hoofdpijn aan over gehouden.
Het steekte enzo… en ik heb het toch echt bij een goeie piercer laten doen.
Maar dat is mijn ervaring…

Er kan altijd iets mis gaan, maar dat is bij elke piercing! Dus maak je daar maar niet te druk over.

ik heb ook getwijfeld om er een te laten zetten maar achteraf toch maar niet
kunt geen oordopje ofzo meer indoen geloof ik…
en het lijkt me ook best pijnlijk
maar als je het door een ervaren piercer laat zetten zal het echt niet je dood worden :wink:

Wat is een tragus piercing??

Google is your friend ^. Maar het is een piercing in het lelletje bij je oor.

Klopt, oordopjes zitten heel erg verrot dan, en vallen er steeds uit.

ja oordopjes gaat niet meer,
maar de pijn viel opzich wel mee… en ik denk als je er dood van kan gaan ze het echt niet doen hoor

kheb m ook, als je het gewoon laat piercen bij een welbekende en goede piecingshop is er weinig kans dat er iets mis gaat.

en mn oordopjes gaan er wel gewoon in… gewoon kort staafje als je mag verwisselen goed schoonmaken want als t is ontstoken is het echt NOT GOOD… pijnlijk I can tell.

Laat hem anders in Breda zetten!
Daar zit een piercingwinkel (hoe wil je het anders noemen?)
en daar werken allemaal (huis)artsen

Ik heb 'm nu 2 jaar, gewoon laten schieten voor 7 euro.
ze doen het nog steeds ( in lelystad ) en ik heb er geen last van gehad. Voordat ik het had laten schieten ben ik naar mijn biologie meester gegaan om te vragen of je er echt doof van kon worden, en hij zei dat het echt onzin was =)

nah kzou m toch laten piercen hoor :pensive:
bij het schieten heb je zoveel meer kans op ontstekingen
en ik geloof dat het nu zelfs niet eens meer mag
dus als je t doet , doe het dan goed
en laat m dan piercen :ok_woman:

ik heb mijne al anderhalf jaar :grinning:
en toen ik research deed -haha- had ik dat ook gelezen. maar het kán -dus hoeft niet- gebeuren als je hem laat schieten, want dan kan je kraakbeen versplinteren ofzo…

maargoed ik heb hem laten piercen, koste ¤50 geloof ik :slightly_smiling_face:

oh oja mijn vriendin en ik lieten hem tegelijk zetten, en zij moest huilen en toen dacht ze dat ik niet meer wou xD maar het deed wel PIJN! ik lag daar te schelden haha. maarja dat is maar even hé, daarna was ik helemaal blij omdat ik het gedaan had.
die van mijn vriendin is er trouwens uitgevallen+dichtgegroeid na paar maanden. & met oordopjes is idd best irri heb ik ook met mijn ipod, maar bij inear niet.

nog één dingetje, zo’n piercing zit niet fijn, had ik ook toen ik hem liet zetten dan heb je een bolletje-staafje-bolletje. nu heb ik gewoon een oorbel met omgebogen achterkantje dat zit véél fijner!

Je hebt ook gewoon een piercing met aan de ene kant bolletje en aan de andere kant een plat achterkantje hoor. Heb ik ook, heb je geen last van met oordopjes enzo.

Ik heb de mijne in juli een jaar.

Had ik bij de V&D laten piercen voor 15 euro. Laatst was ik in een piercingshop voor een korter staafje en die vrouw vertelde me dat je er het eerste half jaar een ringetje in moet. En dat had ik niet, ik had meteen een staafje. Want als je er meteen een staafje in doet dan geneest het niet zo goed. Maar het kon opzich geen kwaad, alleen duurt de genezingsproces langer.

En dat het pijn doet, mwoah… Ik vond het meevallen, het is eerder zo’n irritant gevoel alsof er iemand in knijpt.