Touchscreen werkt niet meer

Help! 3 jaar geleden heb ik van mijn ouders een laptop met touchscreen gekregen. Hartstikke leuk en ook heel erg veel gebruikt. Sinds januari heb ik mijn touchscreen niet meer gebruikt omdat ik geen les meer had en ik zelf alleen een beetje youtube liedjes luister en girlscene op de laptop dus hij is niet heel veel gebruikt meer. Alleen nu wou ik zojuist mijn touchscreen weer gebruiken maar deze doet het niet meer…
heb al bij de instellingen gekeken maar kon het niet vinden en ik via google kan ik het ook niet goed vinden (of ik zoek verkeerd). Weet iemand van jullie hoe ik dit kan oplossen? Ik heb een samsung ultrabook

Wellicht een driver probleem. Ik zou je drivers updaten, die vind je op de site van Samsung.

Welke is het? Misschien kan m’n vriend je ermee helpen

Hoe kan ik zien welke het is? Het is een samsung ultrabook.NP54 0U3C staat op de onderkant maar ik weet niet of dat de goede is.

Up

Mijn touchscreen deed het al na een maand of drie niet meer, ik heb zelf een acer. Geen oplossing voor kunnen vinden, van alles geprobeerd. Mijn vader heeft er ook naar gekeken, maar het mocht niet baten. Ik gebruikte alleen het touchscreen vrij weinig, dus vind het niet zo’n probleem. Mijn vader had het ook gegoogled, en zei dat het mogelijk een kabeltje/ iets in de laptop was die los wat geraakt, wat bij mijn laptop blijkbaar bij veel andere mensen het geval was.

Ik heb net nog even vanalles geprobeerd aan de hand van google en net lukte programma’s aanklikken of wegklikken met touch wel, maar nu doet niks het meer met touch. Laptop zegt nu dat pen- en aanraakinstellingen niet beschikbaar zijn voor deze laptop. Dat is toch vreemd, ik kan het ook niet meer tussen hardware vinden terwijl daar eerst wel het kopje pen- en aanraken in stond.

Iemand heel toevallig een oplossing? Ik gebruikte het wel vaak met school en wil dat graag weer terug.

Inderdaad misschien de drivers zoals al eerder gezegd.
En anders even langs de computerwinkel gaan? Je hebt waarschijnlijk geen garantie meer maar je kan altijd vragen of ze er even naar willen kijken.

^Hoe kan ik bij de drivers komen?

Ga anders naar een computerwinkel als je zelf niet weet wat je moet doen.

Op de onderkant van je laptop staat als het goed is informatie van de laptop. Als het goed is heb je dit model. Hier kan je de drivers downloaden voor de laptop die jij hebt, als het goed is! http://www.samsung.com/uk/support/model/NP540U3C-A01UK

Als het niet lukt zou ik ook gewoon langs gaan bij een computerwinkel, die weten er een stuk meer vanaf waarschijnlijk.

^Ja, die heb ik inderdaad! Ik ga eens even rondneuzen op de website.

Als het niet hoeft wil ik liever niet langs een computerwinkel omdat ik mijn laptop niet kan missen (heb hem echt nodig).