Tot wanneer groeien je voeten?

dat hierboven dus , ik ben 13 jaar en 1.70 & ik heb momenteel schoenmaat 40/41. Schoenen staan dus best wel snel lomp en ik wil eigelijk niet nog grotere voeten :frowning_face: dus weet iemand tot wanneer je voeten groeien ?

Dat vroeg ik me laatst ook af.
mijn moeder zei tot je zwangerschap, maar toen heb ik haar uitgelachen :’)

ik denk tot je 18e

16 tot 18 dacht ik.

oh :frowning_face: kan ik er dan van uitgaan dat mijn voeten groter dan maat 42 worden?

Nee dat hoeft niet, ik ben nu 15 en heb al heel lang 39, ik denk niet dat mijne nog echt groeien.
Bij jou hoeft dat dus ook niet zo te zijn, maar dat kun je niet met zekerheid zeggen natuurlijk.

Volgens mij groeien je voeten niet zo lang door hoor. Ik heb vanaf mijn twaalfde altijd nog maat 42 gehad.
Mijn moeder vertelde dat je voeten ongeveer stoppen met groeien als je ongesteld bent geworden, weet niet wat daar waar van is maar voor mij klopte het wel.

Ik ben 17 en heb nu al 4 jaar lang dezelfde schoenmaat.

Schijnt echter wel dat ze met je eerste zwangerschap ze nog iets groter/breder kunnen worden.

Bij meisjes stopt het rond hun 13e. :wink:
Dus als ik jou was zou ik me niet te druk maken, want als ze dan nog groeien, dan groeien ze niet veel meer.

Dat wil ik ook wel weten. Ik heb een hele vervelende knobbel aan de zijkant van mijn voeten. Dat bot zeg maar is bij mij helemaal uit proportie gegroeid en dat doet heel erg pijn bij sommige schoenen of met lopen af en toe, en daar kan aan geopereerd worden als je voeten uitgegroeid zijn, maar tot wanneer dat is vraag ik me ook af …

edit: ben nu 17 …

Ik ben 15 en heb nu al een aantal jaartjes maat 39/40.
Volgens mij groeien ze inderdaad door tot je eerste ongesteldheid.

ik dacht juist altijd dat het stopte als je voor het eerst ongesteld wordt, maar dat kan ook bullshit zijn. bij mij klopt 't wel, though.

kan je dit niet googlen?

maar dat betekent dat ik voor altijd maat 36 heb ?
want ik ben al ongesteld geweest.

dat vind ik dan zwaar klote -.-

toen ik 12 was ofzo

Ik ben nu bijna 17 en heb denk toch wel 5 jaar maat 36, volgens mij als je voeten niet meer groeien, groei je zelf ook niet meer zoveel. (bij mij klopte dat in ieder geval) Maar ik denk dat ze wel stoppen met groeien als je voor het eerst ongesteld word.

tot ze uitgegroeid zijn.

Meisjesvoeten groeien tot 12 of 13 jarige leeftijd en jongensvoeten tot hun 14e of 15 e levensjaar.
Jongensvoeten groeien een stuk harder dan meisjesvoeten.
Veel kinderen in deze leeftijdsfase vinden het "cool"om hun veters niet te strikken. Bedenk echter wel dat de voet op deze manier kan schuiven in de schoen en dat de schoen niet de voet meer goed kan ondersteunen. Probeer je puber hierop te wijzen en lukt het je toch niet ze overtuigen dan vinden ze een veterstop misschien wel acceptabel.
rond het 16 e levensjaar
Nu zijn de zogenaamde lijm-en kalkhoudende stoffen in het bot in evenwicht met elkaar.
De voetskelet is dan kompleet en zal niet veel meer groeien.

huh , is het nou 12/13 of 16 ? x’D

okee bedankt ! nu hopen dat mijn voeten ook stoppen met groeien :'D

ik heb al meer dan 6 jaar maatje 35/36 en ben 18… dus uhmm…

Ik ben nu 17 en redelijk klein van gestalte (1m56). Mijn voeten zijn gestopt met groeien toen ik 12/13 jaar was… Heb altijd een kleine schoenmaat gehad, nl. 36.

dat vroeg ik me ook al af. ;o
aan de ene kant wil ik dat ze groeien,
dan kan ik de schoenen van mijn zus en moeder aan.
maar ik heb al maat 40, dat vind ik eigenlijk ook wel genoeg. ><

maar als ik dit lees; 12/13 - voor het eerst ongesteld - tot je niet meer groeit.
dan denk ik dat mijne niet meer groeien?