Tot in hoeverre mogen Halloween Pranks?

(Gelukkig) vieren wij waar ik woon eigenlijk geen halloween. Want hoe leuk het mij ook lijkt, als ik onderstaande grappen zie zou ik een trauma voor het leven hebben. Tot in hoeverre vinden jullie (halloween) grappen acceptabel? Zie onderstaande link voor een grap die ik persoonlijk veel te ver vind gaan. Grappig om naar te kijken, maar als mij zoiets zou overkomen zou ik nooit meer alleen een garage in durven… Vinden jullie het oke andere mensen zoiets aan te doen?

Vinden jullie deze grap bijvoorbeeld te ver gaan, of moet zoiets gewoon kunnen?

Ik vind zulke grappen echt te ver gaan. Je kan mensen echt een trauma bezorgen met zoiets. Ook die lift&clown grappen… nee, ik zie de humor er daar echt niet van in. Ik snap dat mensen het leuk vinden om naar te kijken, maar ik vind het echt te ver gaan.

Ik vind het te ver gaan. Net als die ene grap die toen een tijdje geleden zo’n hit was op internet, met een ‘spook’ meisje in de lift. Ik zou mezelf echt bevuilen als ik zoiets zou meemaken :’)

Ik zou ze aanklagen. Geen grap. Ik heb al genoeg aan mijn eigen angst/paniekstoornis zonder een extra trauma op te lopen door dit soort dingen.

Die clown grap ik zou ze aanklagen heb een enorme angst voor clownen en dat gaat gewoon te ver, ik zou nooit meer alleen over dde straat durven.

Dit kan écht niet, verschrikkelijk. Ik vind dit gewoon geen grap meer. Op deze manier laat je niet iemand voor de grap schrikken maar maak je iemand doodsbang, misschien wel voor de rest van zijn/haar leven. Maar goed ik heb sowieso al níks met halloween.

Ik vind dat het wel echt duidelijk moet zijn dat het niet echt is. Bij dat filmpje zijn de mensen vaak (bijna) alleen en ze hebben het ook zo realistisch mogelijk gemaakt. Als ze nou mensen ervoor zouden laten kiezen (van tevoren) of ze hier aan mee willen doen en het gewoon als grap zouden doen voor de mensen die meedoen (niet alleen voor de mensen die dit kijken), zou het al heel anders zijn.

Maar volgens mij zijn bij de meeste filmpjes de mensen wel ingelicht hoor!

De maker van het filmpje uit de beginpost blijkt dezelfde mensen die gepranked worden te gebruiken in zijn filmpjes, oftewel je kunt er bij die maker vanuit gaan dat de mensen op de hoogte waren. (Of het waar is of niet weet ik niet precies, maar kwam een link tegen met iemand die dat helemaal had uitgepluisd. Staat ergens in de comments op dumpert, zo’n linkje naar een bodybuild forum oid (nee niet DBB :grinning_face_with_smiling_eyes:)

Als mensen echt zo gaan pranken zou ik echt aangifte doen, dat kán gewoon echt niet. Ik kan me voorstellen dat iemand die denkt dat het echt is een pistool trekt of met een auto op hem inrijdt.

Edit: dat met die lift kan ook fout gaan, maar vind ik niet te ver gaan omdat het niet is alsof iemand met een mes o.i.d. op je af komt. Maar kan me ook bij haar voorstellen dat iemand dat arme kind ineens een paar goede klappen verkoopt :’)

Ik zie de humor er wel van in en vind die filmpjes wel grappig, maaar ik vind het te gevaarlijk. Mensen kunnen een hartaanval krijgen of uit angst gevaarlijke capriolen uithalen, dus opzich vind ik niet dat het bij onwetende mensen mag gebeuren. Maar toch kijk ik die filmpjes wel, dus das een beetje hypocriet van mezelf haha.

Hahaha ja je weet toch, ik zou echt in mijn broek poepen.

Idem. Het moet wel verantwoord blijven. Vanaf dat er een kans is dat iemand in zijn broek plast van schrik of in shock is, ben je echt veel te ver aan het gaan.

Oh wauw, ik ben ook echt een angsthaas wat betreft dit soort dingen. Ik zou echt bijna doodgaan van angst denk ik. :’) Ik heb sowieso een supererge hekel aan schrikken, ik kan daar gewoon echt slecht tegen en ik vind dit dus écht te ver gaan. Ik zou echt niet meer over straat durven na zoiets meegemaakt te hebben. En ik vind het filmpje ook echt niet leuk om naar te kijken.

Sommige mensen houden er van, laat die mensen het dan maar op zoeken. Wat betreft halloween in pretparken ed, vind ik prima. Mensen die het leuk vinden kunnen er heen en er een leuke dag hebben en ik hoef er gewoon niet heen. Maar zulke dingen op openbare plaatsen doen waar mensen zijn die er helemaal niet op zitten te wachten, zoals ik, vind ik gewoon niet kunnen. Als het om een spin gaat ofzo, is dat misschien nog te doen, maar dingen zoals dit vind ik écht niet kunnen.

Ik vraag me serieus af hoe ze dit gemaakt hebben man. Die man zonder benen en arm. Die maan heeft waarschijnlijk geen benen en arm meer, maar bedoel die darmen en hij werd toch aan zijn nek voortgetrokken?

Mensen die pranks uithalen met mij worden zo hup van het balkon gemieterd. Ik heb echt een hekel aan pranks en vooral aan die met een verborgen camera. Heb ook een schurfthekel aan Benidorm Bastards. Oude mensen zijn niet leuk en grappig.

Hangt van persoon tot persoon af. Maar dat filmpje vind ik persoonlijk te ver gaan omdat de man lichaamsdelen mist. Stel je voor dat jij zo geprankt werd.

Ik vind het ook te ver gaan, als het zo realistisch is dat je er niet meer om kunt lachen en inderdaad misschien zelfs iets op kunt lopen. Een kennis van mij zou dit echt niet moeten meemaken, want hij heeft al twee keer een hartaanval gehad en dit zou hem dan echt fataal worden. Dus nee, het gaat te ver als mensen de grap er niet meer van in kunnen zien.

Ik vraag me ook af of ze die mensen later wel inlichten dat het een prank was. Ze rennen/of rijden namelijk weg maar weten ze dan wel achteraf dat het nep was? Ik zou dan in ieder geval wel eens hun reacties willen zien. Denk niet dat ze erom kunnen lachen.

Laatst was er ook zo’n prank met een hond in een spinnenpak, kijk dat vind ik dan nog wel kunnen. Want die mensen zouden dan later best kunnen inzien dat er helemaal niet zo’n grote spin bestaat en dat het een grap was.

Maar zoals van die gestoorde gekken met kettingzagen e.d. die heb je in het echt ook wel, dus dan is het niet meer leuk als het zo realistisch wordt gemaakt.

Dit vind ik écht te ver gaan. Grote kans dat zij hier een trauma aan overhouden. Ikzelf zou echt niet meer alleen een garage of lift in durven te gaan.

Ik vind dit persoonlijk echt te ver gaan, net zoals de prank met de killerclown. Ik noem dit ook geen prank meer, die mensen hier staan letterlijk doodsangsten uit op dat moment, en ik geloof best dat er mensen zijn die hier een trauma aan over zullen houden. Ik ben trouwens benieuwd hoelang deze ‘pranks’ nog vol te houden zijn, voordat ze het weten komen ze iemand tegen met een pistool en die gaat schieten, en tbh zou ik dat geen gekke reactie vinden in deze situatie.

Het schijnt dat de mensen al van te voren weten wat de grap is. Moet ook wel want stel eentje loopt met een pistool op zak die schiet gewoon die man neer. Of bij dat filmpje met dat meisje in de lift, als ik daarin zat had ik haar allang geslagen.