Tosti

Ik had laatst een hele intellectuele discussie met mijn vriend over tosti’s. Hij is van mening dat je met twee boterhammen ook twee tosti’s maakt, maar ik vind dat twee boterhammen samen één tosti worden.
Hoe denken jullie hierover?

http://www.yummyinmytummy.nl/images/2012/09/Tosti-met-banaan-en-pindakaas-22.jpg

Mijn vriend vindt dit bovenste plaatje dus twee tosti’s, ik vind het één tosti.

Sog sog sog sog sog

Interessante discussie. Maar ik vind dat 1 tosti

Haha! Super intellectuele discussie inderdaad. Maar ik vind dat jij gelijk hebt: twee van die dingen is gewoon 1 tosti

1 tosti

ik vind dat het 3 tostis zijn

1 tosti

1

Interessant standpunt. Hoe beargumenteer je dat?

oké, ik zal wel de enige zijn maar ik vind het 2 tosti’s, maar ik zie gewoon 2 stukken, dus ik vind dat 2 tosti’s.

nou als je een door de helft snijd heb je er 3 dat vind ik gewoon oke

2 tosti’s

Klinkt eigenlijk best wel logisch als ik er zo over nadenk.

Dus als jij je sneetje brood ook doormidden snijdt, heb je twee sneetjes? Deze vraag stel ik omdat ik wil weten hoe jij nadenkt, niet aanvallend bedoeld

Gewoon 1 tosti

Ja, klopt helemaal wat je zegt! Ik zou dat ook als 2 boterhammen zien (als het gewone boterhammen waren) en niet als een boterham

Ik vind 't 1 tosti

Ik vind het zelf ook lastig want je kan van 1 boterham al 1 tosti maken maar ik snij het altijd naderhand maar volgens mij wordt een tosti altijd zo verkocht dus is het 1 tosti.

Maar even serieus: het zijn 2 boterhammen, maar 2 boterhammen maken een tosti.
Als je van één boterham een tosti maakt dan heb je een halve tosti.

1 Tosti is toch gewoon 2 boterhammen? Of je ze nou door de midden snijdt of niet. Ik vind dus dat het antwoord ‘1’ is.