/

x

Ik vind het wel een leuk verhaal, niet zo als alle andere (:
Ik volg.

wauw, dankje!

Leuk bedacht, alleen heel even “brengden” veranderen in brachten. (;

goed gezien, ik zal het meteen veranderen!

upje, ik ben wel nieuwschierig :slightly_smiling_face:

vandaag zal ik de nieuwe update plaatsen, maar ik ga volgende week op vakantie dus zal ik geen update posten, de weken daarna ben ik weer helemaal terug!

Ik vind het bijzonder, niet zoals alle andere verhalen hier. Ben benieuwd naar meer!
Er zitten alleen wel wat foutjes tussen:

• vormde vormden - noemde noemden
  • Rosti Tosti - Glimende Glimmende
  • en bij de nieuwe zin moet met een hoofdletter: En. Je kunt die zin trouwens ook gewoon aan elkaar laten… (De rookmelder ging maar niet af. en voordat ze het wisten stonden ze ingesloten in een cirkel van vuur.)
  • Getallen onder de twintig horen voluit geschreven te worden.

x

@Inviisible, dankjewel dat je het zag en voor je reactie, alleen Rosti is wel goed, dat is een soort zweeds koekachtig iets. :slightly_smiling_face:

Rösti is een aardappelkoek! Maar dan moet je er wel nog de puntjes opzetten en het hoeft niet met hoofdletter. (:

Grappig trouwens dat je dit maakt. Ik heb zoiets ook echt 4 jaar geleden gemaakt, dat was toen heel erg ‘in’ op het Simsforum.

‘Tja, als jij negen jaar niet naar mij omkijkt, dan groei ik wel’ zeg ik nors. Oom Jos gaf geen krimp. Ik zweeg ook.
Je schrijft hier eerst in tegenwoordige tijd, dan verleden tijd en vervolgens weer in tegenwoordige tijd. Het is me voor de rest niet echt opgevallen, maar hier viel het me even op, dus ik dacht: ik zeg het even haha.
Voor de rest vind ik het echt heel leuk, weer eens iets origineels! :slightly_smiling_face:

dankje x

Haha oké, ik ken dat woord niet. Maar ik had al zoiets omdat het met een hoofdletter was, dat het misschien wel klopte alleen de R zit vlak bij de T dus vandaar dat ik het beschouwde als een typ fout.
Ik heb hier ook wat foutjes in gevonden die je eventueel kunt verbeteren!

• De laatste twee stukjes zijn volledig in verleden tijd geschreven, en de rest is in tegenwoordige tijd. En omdat in het eerste stukje en tweede stukje word gewisseld is het voor mij onduidelijk of je nou in verleden of tegenwoordige tijd schrijft.
  • Om iets duidelijk te maken hoef je het niet in hoofdletters te doen.
    ‘WAT!?, DAT KUN JE ME NIET AANDOEN!?’ schreeuw ik.
    Kun je beter ook zo doen, dat is ook duidelijk genoeg:
    " ‘Wat!? Dat kun je me niet aan doen!?’ schreeuw ik."
  • ‘Op jou school’ glundert hij. moet zijn: " ‘Op jouw school.’ glundert hij.

Ik geef je enkel tips om je verhaal fijner om te lezen te maken.
En verder: Ik wil meer zien!

x

upje, er staan wel wat foutjes in, maar ik heb nu geen zin om ze te verbeteren. (sorry ben nogal lui)
verder ben ik wel benieuwd naar het vervolg

'superleuk verhaal! verder!

hahah, grappig verhaal! Ik volg.

Laat ik opnieuw zo niet-lui zijn om er wat foutjes uit te halen, zodat jij die kan verbeteren!

• Ik liep voorbij school naar mijn fiets, waar plots mijn mentor naar buiten loopt liep. ‘Hallo Gretchen’ zegt zei ze vriendelijk. ‘Hallo mevrouw’ zeg zei ik beleefd terug. ‘Wat doe jij nog zo laat op straat?’ vraagt vroeg ze bezorgd. ‘Nou, ik heb gewinkeld voor spullen in mijn slaapkamer, en u?’ beantwoord beantwoordde ik haar vraag. ‘Ik geef een schildercursus aan leerlingen die dat leuk vinden’ zegt zei ze. ‘Wauw, dat is geweldig! schilderen is een grote hobby van mij!’ zeg zei ik net at te enthousiast. Mevrouw Mclean haalde een formulier uit haar tas. ‘Vul dit maar even in met Jos, dan ben je harstikke welkom’ lacht lachtte ze. ‘zal ik doen.’ Ik nam afscheid en maakte een sprong van geluk toen Mevrouw Mclean verdwenen was.

Zoals je ziet heb ik even de dikgedrukte woorden verbeterd en erachter schuingedrukt het verbeterde foutje neergezet. Ik denk dat je in verleden tijd schrijft, want dat is nog steeds niet helemaal duidelijk voor mij. Let er alsjeblieft even op, ik vind het irritant lezen en het maakt me in de war.

• Je schrijft in de ik-vorm (Vanuit Gretchen) neem ik aan. In je tweede stukje staat er dat Jos Megan Mclean belt, en dan opeens schrijf je vanuit Jos in de ik-vorm. Dit klopt niet. Je hebt trouwens alleen de laatste twee zinnen vanuit Jos geschreven hoor, en dat verbeter ik ook even: Wij Jos en Megan McClean namen afscheid en ik Jos maakte een vreugde sprongetje.

Alsjeblieft.