/

x

Eigenlijk kan ik op allemaal zeggen, zelfzeker overkomen! :slightly_smiling_face: En bij nee zeggen, geen excuses verzinnen waarom, het is gewoon nee, en klaar.

Any chance dat je bij Dordrecht in de buurt woont? Heb hier toevallig net een cursus gedaan voor dat soort dingetjes!

kleding : " ik mag dragen wat ik mooi vind , TOCH ?! "
bang zijn voor iemand : " ze bijt toch niet ? " (zoiets zou ik doen haha)
nee zeggen : " nee dit wil ik niet " en dan loop je weg

wie zeggen dit tegen je?

Bij nare opmerkingen kan je proberen niet te reageren, hoe pijn sommige kunnen doen.
Als je iets niet graag doet of wilt, toch gewoon nee zeggen.
In sommige situaties kan dat lastiger zijn, maar voor jezelf opkomen hoort bij volwassen worden.

Sarcasme is het antwoord op alles, en qua nee zeggen, wat veniality al zegt, rots & water training kan helpen als ze dat bij jou in de buurt hebben (ik denk dat je het daar over had?)

Die term zegt mij niks, het was gewoon een algemene assertiviteitstraining, maar zal wel hetzelfde zijn :slightly_smiling_face:

Oh, naja ik heb stage gelopen bij Yoi in Dordrecht, en daar heb ik rots & water training gegeven. En dat is ook zeker aan te raden.

Oh dat ga ik eens opzoeken! :stuck_out_tongue:

Als iemand zo’n stomme opmerking maakt zeg ik gewoon dankje dan stopt die gene van zelf.

Van je afbijten en je mag best grof zijn. Zo doe ik het toch, ik laat niet over me heenlopen.
Als iemand iets over je kleding zegt, zeg dan dat jij vindt dat zij eruit zien als (bijvoorbeeld, valt te zien wat ze dragen) een goedkope hoer uit schippers maar dat jij je toch ook niet bemoeit met andermans kleding.
Haha oke die heb ik ooit gezegd tegen een meisje die zei dat mijn rokje kort was terwijl ze er zelf als een slet uitzag :stuck_out_tongue:
Maar grof zijn helpt wel, respect moet je verdienen.

wat naar;( ik lach er meestal om en looP dan weg