.

.

Als ik jou was, dan zou ik wiskunde kiezen. Tenzij je er natuurlijk heel erg slecht in bent, en er geen mogelijkheid is dat je kan gaan slagen met wiskunde.

Van Duits en Frans zou ik Frans kiezen, omdat je Duits later nog wel makkelijk kan leren.

Ikzelf heb nu als vakken:

• biologie
  • natuurkunde
  • scheikunde
  • economie
  • wiskunde B
  • frans
    en dan nog die standaard vakken.

Ik zou juist Duits kiezen, omdat het zo makkelijk is. Gaat je veel tijd schelen die je dus in je wiskunde zou kunnen stoppen. Economie schijnt namelijk veel moeilijker te zijn!

Haha, ik dacht ook dat Duits een eitje zou zijn. Boy, was I wrong!

ik zou wiskunde kiezen,
Je hebt wiskunde bij zoveeel banen nodig, en economie niet bij alles.

Qua talen, waar ga je liever heen op vakantie? Frankrijk of Duitsland? Duits is (vind ik dan) makkelijker, maar Frans is een 10 x mooiere taal.

Ik heb E&M en wist eerst ook nog niet wat ik wou worden, maar bij dit profiel is je keuzemogelijkheid nog heel ruim :stuck_out_tongue:

Wiskunde. En zou Frans kiezen als je in beide goed bent. Er zijn minder mensen die Frans spreken en een beetje Duits kan vrijwel iedereen wel, is veel makkelijker te begrijpen, te verstaan en te lezen.

De keuze tussen wiskunde en economie lijkt me niet zo moeilijk. Ik zou namelijk voor wiskunde gaan. Je geeft zelf al aan dat je in geen van beiden goed bent, dus je zou toch nooit de economische sector ingaan lijkt me. Mocht je dat nou wel willen: ik weet niet welk niveau je doet maar op de hbo en de wo heb je voor geen enkele studie uit de economische sector economie nodig, al is het natuurlijk wel handig om gehad te hebben. Wiskunde daarin tegen heb je bij heel erg veel studie’s nodig, en als je geen wiskunde gehad hebt verklaren ze je tegenwoordig voor gek. Mijn tante heeft wiskunde laten vallen, en daar heeft ze heel erg veel spijt van gehad. Ik zou dus voor economie gaan.

Frans en Duits is een lastige keuze. Zelf moet ik die ook maken. Ik kies voor Frans omdat ik dat gewoonweg makkelijker vind. Jij zegt dat je beide talen even goed beheerst. Het is natuurlijk wel zo dat het een voordeel is als je Duits kan, omdat Duitsland nou eenmaal heel erg belangrijk voor Nederland is. Het kan dus zeker handig zijn om je verstaanbaar te maken in het Duits. Frans daarin tegen zal in Nederland niet echt een veel geëiste taal zijn voor de meeste banen, maar bedenk wel dat het één van de wereldtalen is. In Canada, Frankrijk, delen van Afrika en in nog veel meer delen van de wereld wordt Frans gesproken, dus ik weet niet precies wat je toekomstplannen zijn haha, maar misschien kan het helpen bij het maken van de juiste keuze!

Succes ermee meid! Wat je ook kiest, het komt vast goed!
x

Kun je kiezen of je wiskunde gaat doen?
Wauw, bij mij was dat verplicht.
Doe nu 4 Atheneum:

• Scheikunde
  • Natuurkunde
  • Wiskunde B
  • Informatica
  • Economie
  • Duits

OT: Duits is kei moeilijk, heb ik me dik in vergist.

hoezo is duits moeilijk in de bovenbouw dan? Ik vind het nu echt eeeeasy en zit in de 3e. En ik moet ook kiezen tussen duits en frans!

Ik weet niet, al die naamvallen enzo. De ene keer moet je kijken naar 7/2 regel, dan naar Wo/Wohin… Snap er afentoe de ballen niet van >:]

Ik stond in de 2e en 3e steeds een 9 voor duits, omdat we toen heel veel SO’tjes kregen waarvoor je kon leren (woorden en zinnen dus). Dat leerde ik dan goed en dan haalde ik een hoog cijfer. Maar ik zit nu in de 5e en ik hoef nooit meer woordjes en/of zinnen te leren. Het gaat nu puur alleen nog om leesteksten, luistertoetsen, schrijfvaardigheid en spreekvaardigheid. Die dingen heb ik nooit goed gekund, maar dat haalde ik dan op met mijn leerwerk. Maar nu sta ik dus een 4 omdat het (bijna) niks meer te maken heeft met leren.

Even naar je decaan gaan. Verder bestaat economie uit inzicht, begrippen en wiskunde. Ik weet niet of je op het VWO zit, maar zo ja, dan zou ik wiskunde C doen. En ja die talen? Kun je ze niet allebei nemen en er eentje laten vallen als het niet bevalt?

dit is echt precies het vakkenpakket dat ik ook ga kiezen…

Als ik jou was zou ik ook wiskunde kiezen. Als je gewoon goed oplet en je huiswerk maakt, vragen stelt enzo dan komt het vast wel goed! Wiskunde A is vooral kansberekenen. :slightly_smiling_face:

Zelf heb ik:

• Scheikunde
  • Biologie
  • Aardrijkskunde
  • Wiskunde A
  • Kunst algemeen
  • Kunst beeldend

Voor frans hoef je veel minder te doen dan duits !
En ik kan je aanraden om economie te kiezen ipv wiskunde, dat heb ik zelf ook.

Ik heb:
Economie
Frans
Kunst algemeen
Geschiedenis
Aardrijkskunde

+ de standaard vakken en ik doe HAVO.

Voor Frans had ik wekelijks 2 so’s.
Een keer voca, de andere over tig bladzijden van een Frans leesboek…

Ik weet niet welk niveau je doet. Maar hier spreekt een ex-vmbo tl leerling :slight_smile:

Mijn vakkenpakket bestond uit:
Nederlands (verplicht)
Engels (verplicht)
Maatschappijleer (verplicht)
Duits
Wiskunde
Biologie
Economie

Omdat ik totaal niet wist welke kant ik op moest. De zorg in of de economie in. Met mijn pakket kon ik alle kanten op.

Ik ben van mening dat je wiskunde harder nodig hebt dan economie. De overheid wilt wiskunde ook gaan verplichten op de havo. Omdat mensen met een zogehete ‘pretpakket’ vaak slechter presteren en een groot achterstand hebben op wiskunde dan mensen die wiskunde hebben gekozen.
(Begrijp me niet verkeerd, het geldt natuurlijk niet voor iedereen die een pretpakket had gekozen!)

Echt niet! Niet als je naamvallen etc… wil leren! Talen moet je zelf kiezen, net waar je interesse ligt…
Verder zou ik voor wiskunde gaan. Wiskunde wordt steeds meer een verplicht vak, dus ik zou dat kiezen.

^ Ik ben er inderdaad mee eens dat Duits echt een rot taal is om te leren als het gaat om grammatica. Ik heb daarom ook zeer veel spijt dat ik Frans niet heb gekozen, qua grammatica is dat ook heel erg makkelijk (je moet bij de hulpwerkwoorden wel opletten op avoir en avez (van de vorm Je suis, tu es) )

Ik ben het eens met velen: Duits valt tegen. Vooral later in de jaren. De luistertoets op mijn examen deed me wel even zweten, gelukkig ging het goed. Ik had liever woordjes of grammatica, daar kun je nog voor leren.

Wiskunde is erg nuttig als het gaat om een beroepsopleiding. Het lijkt me dus verstandig als je je meer gaat richten op je vervolgopleiding en het profiel dat daarbij past. Ik ken een aantal (creatieve) opleidingen waar wiskunde een must is.