-

-

Awh, ik vind het écht heel kut voor je!
Maar ik weet niet wat je er tegen kan doen…
Zie het maar als een upje,
Veel sterkte!

Oooh, ik herken me in jou! Niet zo extraam gelukkig, maar ik weet precie hoe je je voelt. Heel kut is het, ja…

-

Afleiding zoeken

-

Vertel het je vriend. Vaak zeggen en denken wanneer hij weggaat; hij maakt het niet uit omdat hij van me houdt. Bv. Hoe vaker je dat zeg hoe meer je er in gaat geloven. X

Minder afhankelijk worden?
Hoe oud ben je & hoe lang heb je al een vriend?

-

-

Ik herken dit echt. Ik denk ook altijd dat me vriend me opeens niks meer vind omdat hij bv. niet gebeld heeft ofso… Gaat echt nergens over… En dan twijfel ik weer hartstikke erg aan mezelf. Uiteindelijk blijkt er niks te zijn en heb ik me druk gemaakt om niks :pensive: Ik probeer telkens als hij er niet is gewoon aan de leuke dingen te denken. Anders geniet je toch niet van je tijd samen idd! Zou het hem eens vertellen (als hij t nog niet weet). Denk dat jij ook vaker zekerheid nodig hebt. Iemand die je zegt hoeveel die van je houd etc. Bij mij helpt dat altijd. Voel me dan zo goed…

Ik heb het ook… Tja, geen idee wat je er aan kan doen eigenlijk. Behalve het te proberen onderdrukken zodat de buitenwereld (en je vriendje) het niet merkt.

-

Bij mij was verlatingsangst geconstateerd toen ik al 3 jaar oud was. Ik weet dus hoe moeilijk het is om iemand los te laten of aan iemand vast te binden. Dit is voor mij een hele grote struikelblok voor vriendschappen/familie & potentiële vriendjes.

Blijf positief, blijf vertrouwen en bedwing jezelf om hem te gaan controleren. Daar wordt hij niet gelukkiger van, en jij ook niet. Anders blijft dit een barricade tussen jullie relatie. En wat dacht je van afleiding? Als hij er niet is, ga lekker naar je vriendin toe, sporten met je moeder of verdiep je in een spannend boek. Of ben je gewoon erg onzeker over jezelf?

Oei, verlatingsangst is iets moeilijks om mee om te gaan. Weet hij tot in detail hoe je je voelt? Het helpt denk ik wel om hem alles uit te leggen, hoe moeilijk dat ook is. Ik heb het heel licht en heb het al heel snel in mijn relatie aan mijn vriend vertelt. Hierdoor bevestigd hij keer op keer dat hij bij me blijft en me niet in de steek zal laten. Voor mij helpt dat heel veel, maar ik weet niet of dat voor jou helpt natuurlijk :slightly_smiling_face:.

Ik onderdruk het ook… Hij weet hier niets vanaf, gelukkig. Ik hou die angst liever voor mezelf. Misschien niet goed denk ik, maar ik ben bang dat ik hem afschrik door die angst van mij.

als ik dit zo hoor heb ik dit ook. heb precies hetzelfde als jou maar ik weet ook niet wat eraan moet doen… het ergste is dan nog dat ik mijn vriend (als ik geluk heb) maar 1 keer in de twee weken zie… dus kan me goed klote voelen op elk moment dat hij er niet is of kortaf doet inderdaad… zelfs op msn als die geen tijd meer heeft. En als ik hem een dag zie dan denk ik al vanaf het begin fuck over 12 uur moet ie weer gaan. en zo gaat de hele dag door dus…

maar succes ermee! ik zou niet weten hoe ik je moet helpen ook.

Ik vind dat jij heel erg ‘kinderachtig’ in deze relatie staat. Boos op hem worden omdat hij met een vriend afspreekt terwijl hij ook bij jou had kunnen zijn? Bah, dat vind ik echt laag.

Dat je bang bent dat je gaat verlaten, begrijpelijk. Maar hem gaan claimen en controleren is te laag voor woorden, en dan is er ook een grote kans dat hij dat zat wordt je ook daadwerkelijk verlaat. Er zijn maar weinig jongens die dat trekken.

Onderdruk het alsjeblieft, en stel je minder afhankelijk op. Jullie zijn pas een half jaar samen, je bent 17. Hoe groot schat de je de kans dat hij de man van je leven is? Juist. Klein. Je bent jong, leef een beetje.

Denk ook aan hem, want zo’n soort vriendinnetje hebben is echt een dooddoener in een relatie.

Jij kan je duidelijk niet inleven in anderen.
Verlatingsangst is niet iets wat je zomaar even van je af kan schuiven.

ik snap dat je de gevoelens niet kunt laten verdwijnen, maar ik lees van een aantal meisjes hier dat ze wel het gewoon onderdrukken omdat ze weten dat het voor niemand leuk is als je je zo gedraagt.