--

Die beugel moet je zo lang omdat echt al je tanden moeten verschuiven, boven en onder… Logisch dat dat lang duurt.

Implantaat vind ik ook zonde, alleen omdat je geen beugel wilt neem je maar neppe tanden? :’)

Zelf weet ik het niet, up.

‘…want de ortho kon het me niet goed uitleggen’, dat lijkt me sterk.

geen idee.
toen ik naar de ortho ging een paar maanden geleden moest ik eerst een kaakoperatie ondergaan voordat ik een beugel kon. :’]

Naja je moet maar doen wat je zelf wilt… maar bij implantaten moeten de ingesloten hoektanden operatief verwijdert worden, en ik hoorde dat dat best wel heftig is.

Ik ben 21 en loop met een beugel. Het is dus helemaaaal niet erg om op je 14e ermee rond te lopen x3 Ook is het goedkoper want een implantaat wordt volgens mij niet volledig vergoed. En ja, implantaat betekent operatie.

Ik heb geen keus, ik mis gewoon twee tanden. Ik krijg deze in november maar ben vreselijk nerveus want het is een behoorlijke operatie.
Bij mij moeten ze waarschijnlijk extra bot plaatsen, terwijl het bij jou verwijderd moet worden. Not pleasant…

Ik las trouwens op internet dat z’on behandeling 1,5 jaar duurt !
waarom zegt ie dan 3 jaar ?! of is 1,5 niet goed? ;(

Omdat je eerst met een beugel moet voor de ruimte, daarna begint de behandeling zelf pas.

Valt best wel mee. Ik heb een vriend en ben dus 21 maar ik hoor echt niemand over mijn beugel. Het is zo normaal. Ik loop er al sinds mijn 13e mee trouwens. Zal gewoon raar worden als ik die ineens uit heb. Nog anderhalve maan O_o wtf

Ze dekken zich een beetje in met die 3 jaar, ik heb iets soortgelijks gehad waarbij mn hoektand in mijn kaak lag en ze hem eruit hebben moeten boren :’) vervolgens met een soort kettinkje en daarna een beugel naar beneden getrokken totdat ie goed zat^^ bij mij zeiden ze ook dat het makkelijk 3 jaar kon duren, maar na iets meer dan een jaar was het al helemaal klaar! als je geluk hebt duurt het dus wat minder lang:)

Je kunt beter voor een beugel gaan.
Oudere mensen zeggen toch ook altijd: Zorg altijd dat je je gebit netjes houdt! Dan heb je ook geen zorgen. Een kunstgebit is ook niet alles, ook al is het maar 1 tnd!

Misschien staat het verder ook niet zo recht als jij denkt.

zo erg is een beugel niet… :\

Een beugel valt toch goed mee? Vooral omdat iedereen er mee loopt…

WAT! sorry, lekker offtopic, maar je loopt al 8 jaar met een beugel! dat… is pas lang. en lijkt me inderdaad raar als die er dan uit moet! stonden je tanden dan zo schreef?

Oké, als ik het goed begrijp heb jij dus een ‘grotenmensentand’ die niet naar beneden wil komen? of is die er gewoon wel?
Anders heb je precies hetzelfde als wat ik heb gehad.
Bedoel je nu dat er een kettinkje aan die tand bevestigd wordt? en dat dat aan je beugel wordt vastgemaakt, zodat ie naar beneden komt?
Volgens mij duurt dit geen 3 jaar, misschien overdrijft de ortho een beetje want als je voor de rest gewoon niet al te scheve tanden hebt moet dat toch zeker binnen 2 jaar klaar zijn hoor, dat tandje naar beneden halen duurt een paar maanden.

Ik heb precies hetzelfde gehad alleen is er bij mij toen die tijd nog een tand getrokken omdat die wortel helemaal opgevreten was, waardoor ik nu een tand mis. Dus ik had een gat waar een snijtand hoort te zitten, nu is dat opgevuld door een neptandje dat een tandarts voor mij heeft gemaakt, van hetzelfde materiaal waar ook vullingen van worden gemaakt en dat is supermooi geworden.

Ik kon(of kan nog steeds) kiezen voor een implantaat over een tijdje maar ik ben 17 en dat is nog te jong voor een implantaat.
Maar een implantaat is echt niet alles, het doet pijn en blijft ook niet eeuwig mooi, dus die moet ook om de zoveel tijd vervangen worden want als je ouder wordt verandert je gebit ook stukje bij beetje.
En aangezien jij nog zo jong bent zal geen enkele kaakchirurg nu al een implantaat bij je zetten.
Het is niet fijn, je gaat sowieso een beetje pijn krijgen als er ruimte gemaakt moet worden en dat tandje naar beneden gehaald moet worden maar het valt allemaal best mee, maar dan na die 2 jaar heb je gewoon een supermooi gebit.
Je moet er echt wat voor over hebben, jij hebt dus die tand nog, ik mis er gewoon een.

Naja een heel onsamenhangend verhaal maar als je iets wilt weten mag je me best noten!

Ik had precies hetzelfde, alleen met de tand ernaast. Eerst kreeg ik een buitenboord-beugel (die ik gelukkig alleen 's nachts hoefde te dragen) en daarna slotjes. Er werd gezegd dat dit ongeveer 1,5 jaar duurde, maar mijn slotjes gingen er na 1 jaar al uit! Als je gewoon je beugel draagt, is dat ding zo weer weg.

Ik ben nu echt ontzettend blij dat ik dat heb gedaan, want er zat altijd zo’n soort ‘gat’. Nu staan m’n tanden keurig recht! Gewoon een beugel nemen.