.

.

Ik neem aan dat je nog geen volwassen vrouw bent dus het is idd vertandig om gewoon gezonder te eten i.p.v. af te vallen. Ik raad je echt aan om de schijf van 5 te volgen!! Geloof me, je staat er versteld van hoeveel je op een dag mag hebben! ( voorbeeldje: 5-7 boterhammen op een dag…ik at er 4 en vond het al veel) Met de nodige discipline zul je zien dat je voldoende hebt aan deze hoeveelheden en dat de behoefte aan snoepen een stuk minder wordt…(snoepen zit echt tussen je oren.) Ik hield ook echt van lekker eten en chippies etc. Maar doordat ik me er overdag goed aan houd kom ik 's avonds minder in de verleiding. EN onthoud…we blijven vrouwen…dus lekker eten hoort er gewoon een beetje bij(A)!

P.s. heel veel succes!=)

.

je moet niet in 1 x afkicken van snoep etc.
je moet het gewoon opbouwen (of afbouwen)
en bedenk je gewoon dat je in je bikini wel mooi slank er uit wil zien ofzo

Je mag best snoepen…maar met maten. Bijna niemand komt er ongestrafd mee weg;) Wen jezelf aan om 1x per dag iets lekkers te pakken. Je zult zien dat je dat lekkers dan veel meer gaat waarderen. Vaak is het ook gewoon dat je iets moet hebben om te eten…niet eens zozeer snoep of wat dan ook. Ook al denk je van wel. Vervang het dus gewoon eens wat vaker door gezondere dingen.

Probeer van je snoep af te blijven en eet dat alleen maar in het weekend of 2 dagen in de week.
Als je honger krijg pak dan een stuk fruit of een bakje met yoghurt muesli en fruit gemengd erg lekker en volgens mij ook gezond.
Of ontbijtkoek ofzo. Maar geen koekje.

het is echt heel moeilijk ik begrijp je vokomen, want er zit gewoon een soort stemmetje in je hoofd dat zegt; eet dat koekje gewoon!
Je moet gewoon sterker zijn dan dat stemmetje, heel moeilijk maar train jezelf er in.
En ga ook sporten, alles wat je eet die dag verbrand je dan als je bv. s’avonds gaat sporten :slightly_smiling_face:

Ik eet zelf altijd best gezond enzo, dat zeggen m’n vriendinnen altijd. Maar als ik een keertje een feestje heb dan pak ik soms ook wel iets lekkers. Je moet niet in een keer af bouwen met al het snoepen dat houd je nooit vol! Eet genoeg en als je genoeg (gezonde dingen) eet heb je ook helemaal geen behoefte meer aan snoep. Misschien is dit een goede lijst?

o : 2 tot 3 boterhammen met gezond beleg zoals kipfilet of ander mager vlees, magere kaas, jam, appelstroop, sandwichpread etc. stuk fruit, glas melk.
t : plak ontbijtkoek of fruit, iets te drinken (melk, water, crystelclear etc.)
l : 2 tot 3 boterhammen met gezond beleg, iets te drinken.
t : stuk fruit, iets te drinken.
a : wat de pot schaft, iets te drinken.
t : schaaltje yoghurt of een ander toetje zoals yoghurt met stukjes fruit ofzo?

Probeer eens als je honger hebt een boterham te eten en dan te kijken of je na een kwartier nogsteeds honger hebt. Meestal is het gewoon het idee dat je honger hebt en iets wilt eten, daarom begin je te snoepen…

Uhm, dat is niet echt normaal hoor. :flushed:

Hier mijn lijstje:
O: 3 boterhammen met pindakaas/jam/appelstroop/30+ kaas/mager vleesbeleg
T: Pakje sultana/evergreen/2 plakken ontbijtkoek
T: Fruit
L: 3 boterhammen met pindakaas/jam/appelstroop/30+ kaas/mager vleesbeleg
T: Pakje sultana/evergreen/2 plakken ontbijtkoek
T: Fruit
A: Wat de pot schaft, gewoon een vol bord :slightly_smiling_face:
T: Kwark of yoghurt, eventueel iets van fruit.

Oh en als je gaat sporten kun je iets meer tussendoortjes pakken zoals banaan/mueslireep/kwark. Kwark is heel goed na het sporten om spieren te kweken/onderhouden.

Succes :slightly_smiling_face:

als je meteen helemaal stopt met suiker enzo eten dan ben je daar na een paar dagen al aan gewend. Omdat je suikerspiegel dan niet meer schommelt heb je er ook minder behoefte aan.

kom bij het gezondafvallen topic, dat helpt echt veel :slightly_smiling_face:

success! ik hoop dat het je lukt <33
maar wel opletten dat het geen obsessie word hé want anders is het niet gezond…
x.

Ik hou zelf ook van iets lekkers (stukje chocola of een handje chips s’avonds). En na vele pogingen om dat niet meer te doen heb ik besloten om mezelf dat wel te gunnen. Nu beweeg ik gewoon wat meer(3x hardlopen per week en elke avond wat buikspieroefeningen) en probeer ik daarnaast 3 goede maaltijden te eten en overdag geen(ongezonde) tussendoortjes te eten maar s’avonds wel iets lekkers te pakken.
Veel afvallen zal ik ook wel niet doen, zolang er maar iets af gaat en alles wat strakker wordt =) Maar zoiets is wel vol te houden.
Een lijstje zoals superdust gaf is ook een prima voorbeeld. Zoveel “hoor” je binnen te krijgen en als je daarnaast genoeg beweegt moet dat voldoende zijn.