---

Dat het lijkt alsof je droomt, komt dat niet gewoon omdat je heel moe bent? Dat het zeg maar lijkt alsof je in een waas zit ofzo.

Soms heb ik dat ook (geen idee of dat met lage bloeddruk te maken heeft), maar ik eet dan meestal wat zoets. Maar dit is trouwens wel een ander gevoel dan ik de laatste tijd heb (heel diep nadenken, dan opeens ‘wakkerschrikken’.)

-

Ik zou naar de dokter gaan, misschien kun je dan een slaaponderzoek krijgen.

-

Ik ben vaak ook al om 10 uur moe, dat wen je jezelf aan zegt mijn moeder.

Zou ook kunnen misschien. Ik zou toch echt naar de dokter gaan, misschien kun je dan eerst een bloedonderzoek krijgen (een slaaponderzoek krijg je toch niet zomaar).
Ik heb zelf ook slaapproblemen en ben ook al bij het slaapcentrum geweest voor een onderzoek en mij hebben ze ook verteld dat het niets uit maakt als het in mijn hoofd zit, zolang jij je moe voelt is er een probleem. Of het nu in je hoofd zit of niet, er moet iets aan gedaan worden.

wow dat heb ik ook, ik slaap wel aan de weinige kant door school, maar dat dromerige… ja dat ken ik , dat heb ik ook in periodes dat ik wel genoeg slaap

ik heb geen idee wat je er tegen moet doen, ik dacht altijd dat ik de enige was x]

Wow dat eerste herken ik heel goed.

Dat tweede ook wel, maar dat komt omdat ik altijd te laat naar bed ga. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja bloedarmoede, of misschien pfeiffer?
Nou, in ieder geval sterkte!

Ik had dat ook de laatste tijd. Bleek dat ik heel erg vitamine D tekort had ofzo.

Als ik jou was zou ik wel even langs de dokter gaan, want stel er is iets aan de hand met iets tekort hebben ofzo weet je dat dan.

Van het dromen weet ik niet.
Ik weet wel dat je ook moe kunt worden van teveel slapen omdat je dan telkens midden in een slaapcyclus wakker wordt. Als je bijvoorbeeld cycli hebt van 2 uur dan kun je beter na 8 uur wakker worden dan na 9, ook al is 9 uur langer. Misschien kun je een paar verschillende tijdsduren proberen totdat je fit wakker wordt?

Ik had precies hetzelfde
Ik was naar de dokter gegaan en had me bloed laten testen, maar er kwam niks uit totdat iemand het had over vitamine b12 tekort. toen ik dat liet testen bleek het dat ik dat had.
Ik zou wel even je bloed laten testen als ik jou was.

He ik herken dat van dat laagje over je hersenen ofzo, dat je je totaal niet kunt concentreren! Ik heb dat als ik ziek ben, en ik dus energieloos ben. hmja, misschien word je ziek? idunno. ik gok erop dat dit over een tijdje overgaat maar zoniet, bezoekje huisarts?

hmm, geen idee wat het is, ik ben ook weleens afwezig tijdens een gesprek en dan zeg ik dingen en even later komt iemand erop terug en dan weet ik niet meer dat ik dat heb gezegd.
maar, upje voor jou

http://nl.wikipedia.org/wiki/Depersonalisatie

Depersonalisatie(stoornis)?

Misschien willen je hersenen gewoon dromen omdat dat is wat je doet als je slaapt, en als je moe bent ga je meestal slapen.
Maar ik zou een bloedonderzoekje laten doen, ik had dit ook: bloed geprikt en ik had blijkbaar pfeiffer. Maar zoals iemand hierboven al zei kan het idd dat je op die momenten een lage bloeddruk hebt!

Ik heb dat, en dat is wel een iets heftiger gevoel dan een waas. Dan kun je je soms ook gewoon dingen écht nauwelijks herinneren en shit. Ik dan tenminste. Heb het de laatste tijd stukken minder, maar vroeger, toen ik het vaker had, kon ik uuuuuren fietsen door mijn woonplaats zonder daadwerkelijk te weten wat ik aan het doen was of me daar bewust van te zijn. Ik hoorde geen woord van gesprekken, en had wel iets meer nodig dan iemand die lawaai maakte om me wakker te krijgen.

Pas op voordat je begint met zelfdiagnoses en shit. Je kunt het beste even langs de dokter gaan, bloed laten testen etc. Veel jongeren hebben last van bloedarmoede of iets in die richting wat ze wegwuiven met het idee van: “ach, gaat wel weer over” of denken dat het neits is. Terwijl er makkelijk iets aan gedaan kan worden!