-

-

ik geloof ook niet toeval dan moet heel toevallig zijn nee ik geloof wat lot bepaald

ik geloof niet in toeval, dus het lot.

Ik geloof in het lot. Ik denk dat alles van te voren bepaald is…

Ik geloof wel in het lot! Soms heeft het lot het zo bepaald, denk ik altijd maar!

Ik geloof in God (:
Dus ook dat alles al ‘vaststaat’ zegmaar.

Geen idee.

Lot

Maar stel je nou voor dat je doodgaat op in je eerste levensjaren, denken jullie dat dat dan ook bepaalt is en waarom? (Waarom zou dat kind dan dood moeten?)

Toeval. (:

Ik geloof in het lot, dingen gebeuren om een reden. Anders gebeurt het niet.

Ik geloof dat de dingen die je doeten de keuzes die je maakt alles bepalen. Dus niet in het lot.

Ik denk niet dat wij dat kunnen weten omdat wij dat niet bepalen.

Ik geloof in God, dus ook dat alles al gepland is.

Toeval bestaat niet.
Het lot dus.

Ik geloof dat sommige grote dingen in je leven ‘vast staan’, maar dat de keuzes die je tussendoor maakt je zelf bepaald. Dat je zegmaar zelf bepaald of je vandaag pindakaas of hagelslag op je boterham doet, of je met de tram gaat of met de fiets. Zulk soort dingen… denk ik… En het is natuurlijk niet het lot dat bepaalt hoe jij met die vastgestelde keuzes om gaat. (; Soort van de boeken van Carry Slee, je kunt kiezen tussen bepaalde grote dingen.

Ik zou het niet weten

toeval, ik weet niet echt waarom
maar het lijkt mij niet dat er iemand is die dat bepaald…

Ik geloof niet in het lot.

-

Geen van beiden, ik geloof in God.
Maar dat betekend niet dat alles al bepaald is, misschien in grote lijnen wel, maar God heeft de mensen een eigen wil gegeven. De keuzes die mensen maken hebben gevolgen, die bepalen hoe alles gebeurt.