-

-

Nooit gezien, misschien opnieuw installeren? Mijne deed het vorige week ook niet meer uit het niets, opnieuw geinstalleerd en hij werkt prima nu :stuck_out_tongue_winking_eye:

Had ik eerst ook toen ik hem verkeerd had gecracked en de trial verlopen was :pensive:

http://www.lmgtfy.com/?q=scratch+disk+photoshop+

Betekent dat niet gewoon dat je schijf vol is? Mijn C-schijf is bijna vol en ik krijg deze error soms als ik heel veel programma’s open heb staan en als ik Photoshop dan wil openen.

ja ik had dat ook vaak, weet de oplossing wel:

je c-schijf zit dan inderdaad vol, als dat de schijf is waarop je photoshop ‘laat draaien’. als je naar edit > preferences > en dan nog iets gaat, kun je op een gegeven moment aangeven hoeveel je photoshop van je ‘scratch disk’ in beslag mag nemen, en daaronder kun je aanvinken van welke scratch-disks photoshop geheugen mag gebruiken. dan kun je bijvoorbeeld een andere schijf aanvinken met meer geheugen, of meerdere aanvinken zodat photoshop het kan spreiden.

daarna even photoshop opnieuw opstarten, et voila =)

weet niet of het helemaal duidelijk is, zo niet dan moet je maar even noten ofzo =)

Ik weet het niet, sorry!
ik ben zo benieuwd wat er onder dat rode krasje staat…

Whahaha ik ook!

ik heb zelf ook de engelse versie van PS CS3, dus alles wat ik hier zeg zal hetzelfde zijn:

je doet:
edit > preferences > performances

1. edit staat in je grijze menubalk bovenaan, 2e van links, naast file.
  2. preferences staat onderaan
    en nu het ‘moeilijke’, wat niet moeilijk is:
  3. bij performances zie je 3 dingen die van belang zijn:
  • Memory Usage (waarbij het blauwe rondje staat, de slider, zie hieronder)
  • History & Cache (het rode rondje)
  • Scratch Disks ( het groene rondje)

http://img121.imageshack.us/img121/9441/naamloos2z.png

PS gaf bij jou aan dat de scratch disks vol waren, dus die moeten leger zijn. ik denk dat bij jou alleen de C of D-schijf aangevinkt is en dat daar achter niet 2.59 GB of 1.34 GB staat, maar 100 of 50 mb ofzo, wat dus veel minder en dus te weinig is. dus of je ruimt de schijf die aangevinkt staat op, of je vinkt meerdere schijven aan/een andere die meer geheugen vrij hebben. dan zou je probleem opgelost moeten zijn.

bij history en cache weet ik niet precies wat je kan aangeven, maar history betekent in mijn ogen de hoeveelheid stappen die photoshop moet onthouden die jij later dus nog kunt wissen. als ik jou was zou ik die op 50 of 100 zetten, dat lijkt me meer dan genoeg. anders (als je het bijvoorbeeld op 1000 zet) neemt photoshop veel tijdelijk geheugen in beslag, omdat het op dat moment al jouw stappen moet blijven onthouden en dan wordt je computer erg langzaam. met cache weet ik zo niet wat je kunt doen.

en de slider (het blauwe rondje) geeft aan hoeveel procent photoshop mag gebruiken van de beschikbare RAM. hoe meer je photoshop laat gebruiken, hoe sneller photoshop kan zijn, maar hoe langzamer je computer kan worden. daar moet je zelf een goede balans in zien te vinden.

als je het (weer :p) niet begrijpt, kan dat heel goed aan mij liggen, ben namelijk ziek. zo ja, dan note je me maar nog een keer en zal ik het even proberen nog duidelijker te doen. good luck.

Bedankt voor je uitleg!
Maar ik kan op niks klikken, want als ik op edit wil klikken gaat dat niet, en als ik op Ok klik gaat het weg. :frowning_face: