-

-

Ik snap je, ik vond mijn stage ook echt helemaal niks, maar ik wist dat het niet lang duurde en probeerde er wel iedere keer weer positief naar toe te gaan (of ja, eigenlijk niet, ik liep binnen en dacht ‘over 8,5 uur ga ik weer naar huis’)

Maar heb je een stagebegeleider? Kun je met hem/haar niet bespreken over je collega’s? Volgens mij worden stagiaires over het algemeen als niet leuk gezien of zo.

Vaak in het begin mag je ook niets tot niet zo veel, omdat je gewoonweg nog niet zo veel weet. Dat je initiatief neemt is sowieso al goed! Probeer de dingen die je wel leuk vindt, daar naar toe te leven (oke, klinkt dramatisch, maar ik bedoel meer dat je de positieve kant van dingen moet zien).

En bedenk maar zo, wat zijn 6 weken? Die zijn zo voorbij!

Dat lijkt me vervelend voor je… Zo leer je natuurlijk ook niet zo veel, als je het zelf niet mag doen. Wat doen de andere medewerkers dan de hele dag? Doen zij dan ook niks, of zijn zij wel bezig? Ik zou proberen om toch nog wat assertiever te zijn en jezelf nog meer er doorheen te pushen, zodat ze zien dat je echt wil leren en ook iets voor hun kan betekenen! Misschien werkt het ook om je gevoel en gedachtes die je in dit topic hebt neergezet, ook met je collega’s te delen.

Als wat loop je stage? Als in dat je een gerelateerde opleiding doet, of een maatschappelijke stage voor middelbare school oid?
Dat maakt het wat makkelijkere te oordelen over dat je niks mag doen.
Ik heb zelf ook 2 kutstages gehad, alleen duurde deze 3 en 5 maanden. Probeer in gedachte te houden dat die 5 weken echt zo voorbij zijn!

-

-

Is een ergens niet een contract getekend waarin taken stonden die jij moet/mag uitvoeren? Daar zou ik het met je stagebegeleider over hebben. Dat dit voor jou niet leerzaam is, het hen niets oplevert en dat je je daar ongemakkelijk bij voelt omdat je wel wil leren/werken.

Daarnaast, tel de dagen inderdaad af en houd het vol. Hoe moeilijk ook. Soms moet je even doorbijten en het gewoon slikken.

En ja, ook ik heb halfjaar stages gehad die echt klote waren. Maar er halverwege mee stoppen brengt je ook niets.

Heb je het al besproken met je stagebegeleider?

Dan even met je stagebegeleider van school bespreken inderdaad. Het is wel de bedoeling dat je er iets van opsteekt.

Ik zou dit aankaarten bij school. Vijf weken stage lopen en niets leren lijkt me ook niet de bedoeling.