-

-

Ze heeft niet veel ervaring met sociaal zijn en daarom dat ze de situatie niet goed snapt. Ze lees de situatie niet goed in en ze blijft maar steeds over zichzelf praten.

Als ze bezig is met jou te corrigeren of het beter te weten, gewoon hard erop antwoorden ‘Ik vroeg niet om jouw advies.’ of als ze jouw mening tegenspreekt, duidelijk erop antwoorden dat het in feite jouw mening is en wat ze zegt is haar mening.

sommige mensen zien hun eigen mening als de waarheid en daar kunnen ze niet goed mee om als het tegendeel wordt bewezen.

^ Ik zou niet zonder erover gesproken te hebben zomaar in de aanval gaan.

Deel wat je voelt, wat jíj ervaart (dus ‘ik heb het gevoel dat’ en niet ‘jij doet’). Zeg dat je het naar vindt omdat je d’r graag mag en jullie vriendschap niet kwijt wil, maar dat je je hieraan stoort/lastig vindt om een gesprek te voeren. Dus wat jullie samen kunnen doen om hierin verandering in aan te brengen. Je vriendin kan hierdoor gekwetst zijn en misschien wel een beetje boos/zichzelf schamen. Maar zolang jij laat zien dat je er voor haar bent en hier samen aan wil werken, komt het vast goed. =)

Zucht, mobiele telefoons

Dit is idd wel echt superlastig. Ik ben zelf ook zo iemand, die alles beter weet dan de rest, maar op sommige momenten heb je dat gewoon niet door. Ik denk dat het dan toch verstandig is om te zeggen. De kans is namelijk groot dat ze hier zelf geen erg in heeft, en dat jij dan vervolgens degene bent die ermee zit.

En dat bespreken is, ik hoor je al denken, ook niet makkelijk. Probeer het een keer als je met d’r afspreekt, en zeg iets als “hey, ik zit eigenlijk ergens mee”. Ik denk dat ze op deze manier bezorgd om je raakt, en dus naar je zal luisteren. En zo niet, geef dan aan dat je het prettig vindt om niet onderbroken te worden.

Als ze hier uiteindelijk niets mee doet, denk ik toch dat je jullie vriendschap eens flink moet “heroverwegen”.

[color=rgb(255, 255, 255)][font=Lato][size=4px][font=verdana][color=rgb(255, 255, 255)]

oh… dat is echt een hele vervelende situatie… heb je nog meer vriendinnen? daar kan je dan mee omgaan stel je voor je krijgt echt ruzie zo word het toch wat makkelijker. je kan misschien ook doen alsof je iemand kent buiten school die net zo doet zoals zij dan krijg je dus dit: ik ken iemand en die praat alleen maar over zichzelf blablabla enzovoort als ze gewoon goed reageert met dat is echt vervelend dan weet je dat ze het niet bewust doet anders… je hoeft niet gelijk ruzie te maken je kan ook gewoon beginnen met: kan je me even uit laten praten (gewoon vragen niet boos ofzo) als ze dan slecht reageert zou ik toch echt andere vrienden gaan zoeken

hoop dat je hier iets aan hebt het is namelijk best onduidelijk wat ik allemaal typ

x succes Bodil