-

-

Ik heb een moedervlek op mijn voorhoofd laten weghalen, bij mij is het heel netjes gedaan en zie je alleen een litteken als je van heel dichtbij kijkt. Maar dat ligt er natuurlijk aan hoe groot de moedervlek is en of het een moeilijke plek is. Je kunt het beste even bij de huisarts overleggen. Ik heb het bij de huisarts laten weghalen, maar sommige mensen kiezen er ook voor om het bij een plastisch chirurg te laten doen.

Ja hier ook ervaring met het weghalen van een moedervlek. Het is bij de huisarts gedaan, heel snel gebeurd. Nadat het geheeld is, blijft het nog een tijdje roze of wit, maar zelfs dat is na verloop van tijd bijna niet meer zichtbaar (slechts nog een beetje).

Ik heb bij het ziekenhuis (was op aanraden van de HA) een moedervlek laten weghalen. Deze was vrij groot en moest dan ook gehecht worden. Het is al jaren geleden, maar dat litteken zie je wel nog. Het ligt er denk ik vooral aan hoe groot de moedervlek is en of het gehecht moet worden of niet. Ik heb er overigens geen spijt van, want de moedervlek was lelijker dan het litteken haha.

Ik had een moedervlek die als een bolletje ging groeien waardoor hij erg uitstak. Die heb ik bij bergman cosmetisch laten wegbranden. Ik heb geen litteken maar hij is wel teruggegroeid. Nu heb ik dus weer een moedervlek op die plek maar hij blijft plat. Ohja en als je het cosmetish doet en niet medisch moet je het zelf betalen. Als je geluk hebt zien ze het door de vingers en kost het niets! Hij is wel naar het lab gestuurd en is goedaardig

Hoe goed het litteken zichtbaar is ligt inderdaad aan de grootte van moedervlek en welke methode er gebruikt wordt om de moedervlek te verwijderen. Ik heb recent wel een redelijk grote moedervlek laten wegsnijden. Er zaten 6 hechtingen in na de tijd, hierdoor heb ik nu ook nog best een litteken. Het litteken zit op een plek waar bijna niemand hem ziet dus dat scheelt! :slightly_smiling_face:
Misschien kunnen ze de moedervlek in jouw geval wegbranden of iets dergelijks, dan zie je er vaak bijna niets meer van.

Als je onder de 18 bent wordt het vergoed als je het door de huisarts laat verwijderen! Daarboven alleen bij (mogelijk) kwaadaardige moedervlekken bij mijn weten.

-

Ik had ook een moedervlek op mijn hals. Ik moest hem toen om medische redenen weg laten halen. Alleen had ik een allergische reactie op het hechtdraad waardoor ik een litteken kreeg ten grote van een 2 euro munt. (ik had geen idee dat ik daar niet tegen kon, haha)…

Maar, na 3 jaar is het litteken nu bijna weg. Mensen die het niet weten, zien ook niet dat daar een litteken zit!

@Watermeloen, ik ken iemand die ongeveer op dezelfde plek een moedervlek heeft laten weghalen en dat is prima gegaan! Juist als een moedervlek dikker is en op de huid ligt ipv er helemaal in is het makkelijker weg te halen :slightly_smiling_face: De kans is erg klein dat je daar een litteken van over houdt. Er is alleen wel altijd een kans dat een moedervlek terugkomt.