Topic gesloten
Upp, iemand?
Hoi! Ik ben 2 keer uitgeloot voor geneeskunde, terwijl ik dat echt altijd wilde. Nu studeer ik pedagogische wetenschappen. Dat lijkt voor veel mensen een onlogische stap, want veel mensen die uitgeloot zijn gaan biomedische wetenschappen oid doen, maar dan word je opgeleid tot onderzoeker/in een laboratorium enzo, en dat zag ik mezelf nog niet doen. Vandaar dat ik ben gegaan voor pedagogische wetenschappen, zodat ik wel het contact met patiënten enzo houd. Ik vind het ontzettend leuk en interessant.
Aangezien jij geen bètapersoon bent en niet goed was in die vakken, zou ik zeggen dat je dat niet haalt. Het zijn natuurlijk niet alleen die vakken die je in moet halen, want dat lukt misschien nog wel met een jaar lang keihard werken. Maar ook tijdens de studie krijg je veel bèta-informatie en vanuit wat jij vertelt zou ik zeggen dat je dan altijd zo hard eraan moet trekken.
Aan de andere kant, als dat echt je droom is en je bent bereid er zo hard voor te werken, dan moet je het zeker doen! Ik weet niet precies wat Wismon inhoudt, maar ik ken wel mensen die na hun examens nog een jaartje volwassenenonderwijs gedaan hebben om deficiënties weg te werken. Zo’n extra jaar maakt niks uit, maar je moet er wel hard voor werken dan. En je houdt inderdaad een kans dat je die vakken gaat doen, en dan alsnog niet toegelaten wordt.
Ik vind pedagogische wetenschappen in ieder geval heel erg leuk, en ik weet niet welke richting je op wilde met geneeskunde uiteindelijk. Ik had bijvoorbeeld onder andere wel als kinderoncoloog willen werken. Met pedagogiek/pedagogische wetenschappen kun je geen oncoloog worden, maar ik ken wel een meisje dat op de afdeling kinderoncologie werkt en daar de zieke kindjes en hun ouders begeleidt, met ze praat en ze helpt als ze bijvoorbeeld zenuwachtig of verdrietig zijn.
Heel erg bedankt! Ik stuur je even een privébericht voor wat vragen.