...

Ik kan maar een ding zeggen: ga aan jezelf werken. Want je bent niet minder waard als een ander. Je bent wél goed genoeg. Heb je al eens overwogen om hulp te zoeken, en er dus met een professional over te praten?

Ik denk niet dat je professionale hulp nodig hoor, maar wat @encore zegt klopt wel. Ga aan jezelf werken, Ik denk dat je van je problemen een te groot ding maakt dan het werkelijk is. Bijv met je ‘hoe wordt je spraakzamer’, het kost altijd wel tijd om iemand beter te leren kennen en miss is het eerste gesprek wel awkward en hebben jullie stiltes, maar dat betekent niet dat die gene je niet leuk vind ofzoiets. Je moet gwn meer tijd en energie insteken in die persoon. Als die gene jou niet leuk vind of kortaf reageert weet je ook dat ze niet zo geïnteresseerd in je zijn. Dat maakt niet uit, maar blijf er niet te lang in hangen. En met je vrienden betreft, jou vrienden zijn jou vrienden omdat ze jou leuk en aardig vinden. Als je die vrienden echt lang kent, zouden ze je echt niet zomaar verlaten of vergeten. En dat ze naar een andere school gaan betekent niet dat je niet meer contact kan hebben. Als ik jou was zou ik ook niet met je ouders problemen bemoeien want dat kost alleen stress en dat gaat jou ook bovendien niet aan. Als hun een probleem hebben moeten ze het ook zelf oplossen. Met je broer betreft, ik denk dat alle broers en zussen opmerkingen maakt over iets dat jij niet mooi of leuk over je zelf vind, ga er dan niet te diep erop in. En stop met het vergelijken van jezelf met je vrienden, want er is maar 1 jij en die jij heeft iets speciaals, dat hoeft niet je gezicht te zijn!! Ik kan je niet helpen met seksualiteit want ik weet ook niet hoe alles in elkaar zit :flushed:, maar als je je echt langer aangetrokken voelt door die persoon dan moet het ook wel iets betekenen. Voor de rest denk er niet zoveel aan wat je aan wilt doen, als je iets leuk vind negeer alle stemmetjes in je hoofd, SRRY miss is dit een hele slape tip :cold_sweat:. Dit zijn mijn oplossingen/tips hopelijk heb je hier iets aan :sob::muscle:

Bedankt voor alle tips,
Ik ben al begonnen met aan mezelf werken, door dingen opte schrijven die ik leuk van mezelf vind.

Nog bedankt voor de reacties <3