-

-

Ik vind echt dat je je niet moet aanstellen. Als je volwassen bent moet je ook werken met mensen die je niet liggen, of dat nou op het hoger onderwijs in groepsverband projecten zijn of later je collega’s. Je moet je carrière/school niet laten leiden door of je iemand wel of niet mag.
Als je zegt: de school ligt me niet, zou ik wel aanraden om verder te kijken maar niet vanwege je klasgenootjes.

Je zit voor je eigen toekomst op school. Heb nadat ik door omstandigheden van school veranderde ook niet echt vrienden gehad… Zat alleen in de kantine, alleen in de les en eerst vond ik het heel erg. Maar na een tijdje had ik het maar naast mij neer gelegd en viel het allemaal wel mee. Op den duur kwamen er meisjes naar mij toe die een klas lager zaten want ze vonden het sneu, werd ook gepest maar daar trok ik mij niks van aan. En daar ben ik even later bevriend mee geraakt. Verschillende mensen kwamen naar mij toe trouwens, maar had niet met iedereen een klik.

Op het mbo had ik ook niet echt een klik met iedereen, en daar zat ik ook vaak genoeg gewoon alleen pauze te houden maar heel veel mensen zaten vaak alleen dus het is niet dat ik mij ongemakkelijk voelde.

Je kan niet met iedereen bevriend zijn, je moet niet achter mensen aan lopen omdat je niet alleen wilt zijn, je bent dan toch beter af alleen. Maar ik zou niet na twee weken van school veranderen, van middelbare school veranderen is sowieso lastig. Ik vond het lastig, en denk dat meerdere het hebben. Zou gewoon lekker je school daar afmaken, schijt hebben en desnoods een vervolg studie kiezen aan de andere kant van het land. Met de examens had ik een beetje bij mijn klas gepeild waar hun naar school gingen en ben toen naar een compleet andere stad gegaan.

Hoe lang moet je nog naar school? Ik heb namelijk nog twee jaar op die middelbare school gezeten en moet zeggen het was niet leuk maar er zijn zoveel dingen niet leuk in het leven.

Ik heb op de middelbare school ook nooit echt vriendinnen gehad in de klas, en weinig tot geen meisjes met wie ik een klik had, en ik ben er ook niet slechter op geworden, dus ik zou me er niet druk om maken. Weet ook niet of veranderen van school gaat helpen, want je weet niet met wie je dan in de klas komt. Je zult altijd wel mensen hebben met wie het niet klikt.

Ik had dan wel een paar meisjes uit andere klassen die ik tijdens de pauze wel tegenkwam, dus daar maakte ik dan wel contact mee. Misschien is dat ook wel wat voor jou. En anders kijken buiten schooltijd of er een clubje of iets dergelijks is waar je vrienden kan vinden. Dat verandert misschien de situatie in je klas niet, maar je zult je er wel beter door voelen.

Ik weet hoe dit over gaat komen, maar onthoudt dat alles uiteindelijk voorbij gaat. Je zult heus nog wel een keer in een klas terecht komen waar je wel vriendinnen gaat krijgen. Voor nu succes en sterkte!

Beginpost weg = slotje