-

-

Op jou leeftijd (brugklas) is alles kloten. Dat is gewoon een feit. De klas is gewoon een hele hete hormonen stoofpot geworden.
De hormonen springen overal in het rond en iedereen voelt vanalles en nogwat.

Neem de tijd, Er zullen helaas nog momenten komen wanneer je iets moet doen wat je niet wil doen.

Van plan om morgen niet naar school te gaan is niet de oplossing. Dan loop je INDERDAAD weg van je problemen.

Je loopt technisch gezien niet weg van je probleem want raad eens: Elke brugklassen heeft wel ERGENS een populaire meid/jongen die over je roddelt en gemeen doet.

Zo gaat het helaas wel. maar het verbeterd na een tijdje.

-

Ik bedoel meer van, heb ik soort van alles gedaan (nouja alles geprobeerd) om op deze school te blijven?

Ik vind dat je je echt een beetje aanstelt. Op elke school heb je wel meiden die roddelen en zo. Ik zat op een hele fijne school, maar ook over mij werd genoeg gespeculeerd. En dat ging wel door tot de eindexamens. :’)

-

Heb je al met je ouders erover gepraat?

Ik ben het wel eens met Soundsoldier. Nee, het is niet leuk, maar heel veel leeftijdsgenoten van je gaan door zo’n fase.
Ik ben in die leeftijd ook een pispaaltje geweest, mijn naam viel ook in gesprekken waar ik hem liever niet hoorde, ik had eigenlijk geen vriendinnen en zat veel alleen. Maar zo lang je aardig blijft en er het beste van probeert te maken komt dat vanzelf goed. Iedereen wordt vanzelf wat volwassener en dan is er veel makkelijker mee om te gaan.
Heb je geen vriendinnen in de andere klassen? Die had ik eerst ook niet echt, maar ik leerde wat meisjes uit de andere klas kennen in de pauzes en daardoor werden we vriendinnen. In de jaren erop mochten we aangeven bij wie je in de klas wilde (ze gingen kijken of dat kon lukken) en toen heb ik wel wat klasvriendinnen gekregen.

Komt wel goed, sta er boven! Gewoon vriendelijk blijven, dan kunnen ze uiteindelijk ook niks meer.

Oke, ik zal niet zeggen dat jij je aanstelt, want ik weet nog goed dat ik op die leeftijd ook alle kut vond en kleine dingen zo groot maakte. Maar je hebt nou eenmaal niet altijd geluk met een klas, dat zal zo blijven. Soms is het leuk en maak je vrienden, soms is het klote en zal jij jezelf moeten redden. Zo is het nou eenmaal, en tenzij je echt heel erg gepest word (wat ik niet lees in jouw verhaal) zullen ze de klassen ook echt niet veranderen.

Wees trouwens ook blij dat je vooraan zit, dan kan de docent een oogje in het zeil houden en doet dat andere meisje waarschijnlijk niet gemeen. Bedenk je ook eens of ze echt allemaal zo gemeen zijn, of dat jij nog niet de moeite hebt gedaan ze überhaupt te leren kennen. Ik roep maar wat.

Hoe dan ook, je zult moeten leren hiermee om te gaan.

Bedankt voor alle reacties, maar ik denk niet dat ik wegloop voor mijn problemen. Ik ben van plan om toch van school te veranderen. Jullie weten niet het hele verhaal,…
Ik ga een nieuwe start maken,

^Als jij denkt dat dit de oplossing is moet je dat vooral doen. Bedenk alleen dat het ook alles behalve makkelijk is om op een nieuwe school er bij te gaan horen als die al twee jaar bij elkaar in de klas zitten. Dan ben je natuurlijk ook het buitenbeentje. Natuurlijk hoop ik voor je dat je het daar leuker hebt, maar ik ben van mening dat je schooltijd ook deels is wat je er zelf van maakt, dus dat het je daar waarschijnlijk ook niet aan komt waaien.

Succes in elk geval, ik hoop dat je de juiste keuze maakt. :slightly_smiling_face:

Waarom vraag je advies als je vervolgens tegen het advies ingaat.

Natuurlijk, ‘wij’ kennen niet het volledige verhaal maar de meeste die hier reageren zijn allang van de middelbare school af en weten precies hoe jij je voelt. In elke klas zitten van die roddeltantes en stoere macho’s. Dit ga je niet oplossen door van school te veranderen want ook daar heb je ze. + dat je daar (vaak) gezien gaat worden als ‘‘dat nieuwe meisje’’. Makkelijk is het zeker niet, om opnieuw te beginnen.

Maar als jij dat wil, en denkt dat dat de beste oplossing is, moet je dat zeker doen.

Misschien kun je eens gaan praten met je ouders, trainer (als je aan sport doet) of hulp zoeken bij een psycholoog oid. Je kan ook bellen met de kindertelefoon bijvoorbeeld. Succes.

Ja mee eens!

-

Sorry hoor maar kan je even rustig doen? Jij vroeg om hulp en dat kreeg je, en nu loop je ineens te bitchen. Je kon het ook gewoon op een beetje een normale manier zeggen. Mensen kunnen niet je gedachten lezen of zo

-

+ Ook zonder hoofdletters begrijpen wij dat het is opgelost.

Beetje late reactie misschien, maar ik zit nu ook in de 1e, en de 1e van de middelbare is sowieso een grote chaos :joy: Want je moet alles leren, en ja, daar hoort ook bij nieuwe mensen leren kennen. Ik heb een paar maanden geleden bij de 3e jaars al hun schoenen verwisselt toen ze gym hadden :’) omdat ze ons de heletijd uitscholden enzo (ik heb wel op de maten gelet) misschien, moet je die meisjes ook is een keer terug pakken?