-

-

Ik had er zelf vroeger ook niet zo heel veel last van, ik heb toen uiteindelijk een tube met benzoylperoxide bij de apotheek gekocht (gewoon op te halen, hoef je geen recept voor te hebben, kost 2,70 ofso) en dat een paar keer op mijn rug en gezicht gesmeerd, en toen was alles weg. Is ook niet meer teruggekomen.

Make-up maakte bij mij niet uit, werd de acne niet anders van, dus gewoon gebruiken zou ik zeggen. Zolang je je gezicht goed schoon houd is dat vast prima.

Je gezicht wassen met water is niet genoeg, je moet toch echt wat meer doen want het vuil was je er dan niet af, ook moet je ook een dagcreme gebruiken om je gezicht goed gehydrateerd te houden.

Acne is echt heel, heel, heel erg hardnekkig. In de meeste gevallen heeft het met de hormonen te maken en dat maakt het zo hardnekkig. Want er bestaat niets dat je hormonen permanent kan regulieren. Wel kan de pil dat tijdelijk doen en vaak verdwijnt acne ook dankzij de pil, maar is het uiteindelijk weer terug als je stopt. Je hormonen ‘repareren’ zichzelf op een gegeven moment.
Ik neem aan dat je een vette huid hebt? Dan zou je ergens een goeie dagcreme en een verzorgingsset voor je huid aanschaffen voor jouw huidtype en kijken of het wat beter wordt op die manier. Je moet natuurlijk niet vet met vet bestrijden. Ik weet trouwens niet of je roaccutane overwegen hebt? Het is een sterk middel en kan ook erg serieuze bijklachten met zich meenemen. 'T is een optie, al zou ik het zelf niet doen. Verder… veel water drinken, gezond eten, sporten, proberen zo min mogelijk vet en zoet eten te eten, dat beïnvloed je huid zeer! En stress niet zo heel veel, geef je lichaam de tijd om zichzelf te herstellen :slightly_smiling_face: