.

.

Ik haal in de avond mijn make up er af met micelair water en een facewash. En in de ochtend haal ik er een washandje over met koud water… gewoon omdat ik dat lekker vind en dit mijn gezicht niet uitdroogt.

Maar iedereen moet doen waar die zich lekker bij voelt…

dat met dat washandje klinkt hetzelfde voor mij als je gezicht wassen :slightly_smiling_face: en inderdaad iedereen moet doen waar die zich lekker bij voelt natuurlijk!

Ik was in principe ook altijd sochtends mn gezicht tenzij ik daar echt geen mogelijkheid voor heb (geen wasbak/douche).

Ik doe het twee keer per dag met een cleanser, waarvan 's avonds meestal onder de douche.

Maarre… Wie ben jij om daarover te oordelen? ‘Viel door de mand’, kom nou.

ja, ik wist geen andere uitdrukking :yum:

Waarom maak je je daar in godsnaam druk om?
Als het nou zou gaan om douchen / tandenpoetsen of iets waardoor je vriendin stinkt… maar het is toch haar huid? En tuurlijk, het is frisser om je gezicht dagelijks te wassen, maar uiteindelijk is dat jouw probleem niet.

^ Dat dus… Maar er zijn ook genoeg mensen die liever niet elke dag douchen ivm een (hele) droge huid, dan maakt twee keer per dag je gezicht wassen dat er ook niet beter op. In zo’n geval is het juist beter om dat niet te doen. Dat jij het anders doet is jouw zaak, maar dat wil niet zeggen dat dat de enige manier is :’)

Ik was mijn gezicht in de ochtend met een cleanser en in de avond met micelair water

Ik doe het af en toe, als ik voel dat mijn gezicht vies is. Maar ja tandenpoetsen doe ik ook niet dagelijks, ik ben niet zo’n hygiënisch persoon.

Ik douche meestal in de avond dus dan was ik mijn gezicht met lauw water en daarna nog even een watje met micellair water en in de ochtend doe ik eigenlijk hetzelfde, behalve dat ik dan ff een washandje pak voor mijn gezicht. Dingen zoals facewash gebruik ik nooit, dat is te agressief voor mijn huid.

Ik maak vooral juist m’n huid 's avonds goed schoon omdat ik wel merk dat ik een vies gezicht heb na een dag nu ik in de stad woon. 's Ochtends ga ik hoogstens even met m’n gezicht onder de douchestraal maar als ik dan liever 's avonds douche dan doe ik gewoon m’n crèmes daaroverheen, hoor. Ga je niet dood door.

Ik gooi 's ochtends altijd een plens water in mijn gezicht, vind dat ook gewoon lekker om wakker te worden.

Ik reinig 's avonds m’n gezicht heel erg grondig. Dus met cleanser, tonic en crème. Sinds kort haal ik ‘s ochtends ook even een koud washandje over m’n gezicht, zowel om wakker te worden als om m’n gezicht even te wassen. Maar is het zo erg dan, dat ze haar gezicht niet 2x per dag wast? Ik douche niet iedere dag, blijkbaar ben ik nu een heel vies persoon :’)

Ik was eerlijk gezegd nooit mijn gezicht… Ik ga elke ochtend in de douche behalve als ik om 7 uur moet beginnen. Dat vind ik voldoende.

Ik was mijn gezicht ook nóóit. Het enige wat ik doe is 's avonds, als ik die dag make-up op heb gehad, m’n gezicht met micellair water reinigen.

Ondanks dat heb ik vrijwel nooit puisten en is mijn huid gewoon egaal zonder vlekken of zo, dus ik vind het prima zo.

Ik douche altijd in de avond en in de ochtend reinig ik dan nog een keer met een micellair water en gooi ik wat water over m’n gezicht.

Ik was mijn gezicht 's ochtends nooit met water omdat ik dat veel uit te drogend vind. Uiteraard haal ik alle ‘vuil’ van de vorige nacht wel weg met een toner ofzo maar water vind ik veel te agressief voor mijn huid. Ik was mijn gezicht niet maar reinig het dus wel.

ik draag niet veel make up dus in de avond haal ik er altijd gewoon een reinigingsdoekje overheen dat ook verzorgd is en daarna doe ik nog iets van een cremetje etc. op. In de ochtend was ik mijn gezicht ook met water net zoals iets standaards als jouw voorbeeld ''tandenpoetsen" en ook hierna verzorg ik mijn gezicht weer. (verder reinig ik mijn gezicht 2x per week ‘uitgebreid’ dus denk hierbij aan met een gezichtsscrub/reinigingsborstel) maar ik dacht ook dat dat ‘normaal’ is…