.

.

Wat vervelend voor je! Het is heel begrijpelijk dat je je niet kan concentreren op je huiswerk en het leren. Het lijkt mij verstandig om dit na de vakantie direct aan te geven bij je mentor of een vertrouwenspersoon. Dan is school er van op de hoogte en weten ze waarom het eventueel slechter gaat.

Is het misschien iets om kleine stukjes te doen? Dus het stukje voor stukje aan te pakken, dan heb je in ieder geval iets gedaan voor school.

Geef het idd aan op school! misschien kan je uitstel regelen voor de toetsen. Praat ook met een goede vriend of vriendin erover, dat kan ook helpen.

Wat naar voor je! Ik zou het inderdaad ook even op school aangeven zodat er rekening mee gehouden kan worden en dat je eventueel met iemand er over kan praten of hulp kan krijgen. Sterkte in ieder geval.

Wat ontzettend vervelend voor je. Ik heb precies hetzelfde gehad alleen dan in mijn eindexamenjaar…
Het is ook heel erg lastig en je kunt daar flink last van hebben. Praat erover met mensen. Nu met je beide ouders en eventueel een goede vriendin, maar na de vakantie ook zeker op school met je mentor of een vertrouwenspersoon. Zij zullen vast begrip tonen voor de situatie en je hopelijk wat uitstel kunnen geven met betrekking tot de toetsen.

Helaas gaan dingen als school gewoon door en je zult toch moeten proberen om daar ook iets in mee te gaan. Probeer het te zien als een afleiding (is lastig, maar het kan echt!) en beloon jezelf als je een half uurtje besteed hebt aan je huiswerk door een serie te kijken of wat lekkers te eten. Probeer dat half uurtje per dag in elk geval te halen! Daarnaast kun je je huiswerk samen met een klasgenoot proberen te maken, zo heb je toch een stukje hulp.

Sterkte in de hele situatie, ik weet hoe kut het is!