-

-

Hebben je ouders hem al ontmoet? Zo niet dan zou ik ze mekaar laten ontmoeten, zodat je ouders ook weten hoe hij een beetje is. En misschien zijn ouders naar jouw ouders laten bellen of andersom? Zodat ze er allebei op de hoogte zijn, dan komt het vast goed.

Ik vind Dubai best een grote stap dan, zou je niet eerst wat dichter bij huis doen? Om de overgang voor je ouders wat gemakkelijker te maken?

-

Als je ouders hem nog niet eens ontmoet hebben snap ik dat ze het niet leuk vinden. Om gelijk naar Dubai te gaan is dan wel een heel grote stap. Het lijkt me beter om eerst elkaar te laten ontmoeten en mekaar te leren kennen.

Ik vind persoonlijk met iemand naar Dubai gaan die je een halfjaartje kent best wel een grote stap en ik zou het zelf niet doen… Maar dat is mijn persoonlijke mening

-

Mag je van je ouders wel alleen op vakantie? Anders zou ik dat eerst vragen en dan, mag dan mijn vriend mee?

Thanks dit vind ik een goede, ik moet namelijk ook op buitenland stage deze zomer dus dan moet ik wel, was mijn vader ook niet zo blij mee haha

Ik vind een half jaar eerlijk gezegd niet zo lang, hoor, ook omdat Dubai best wel ver weg is, mocht er iets gebeuren. Ik zou dat inderdaad iets meer opbouwen met kleine stapjes, zoals MORIARTY voorstelt.

Maar verder… Ik denk dat hoe eerder je ouders het weten, hoe beter het is. Dan kunnen ze wat meer aan de gedachte wennen. Kies een goed, rustig moment uit en probeer het dan voorzichtig aan te snijden. En laat zien dat je voorbereid bent en hebt nagedacht (bv, wat ga je doen als het daar mis gaat tussen jou en je vriend?)

Ik zie het verschil niet tussen een vakantie naar Dubai of een vakantie naar Spanje o.i.d. So what dat het wat verder weg is? Ik zou niet eerst nog geld voor een vakantie dichterbij neertellen als Dubai iets is wat jullie beiden graag willen, beetje zonde. Daarnaast geef je aan een weekendje naar Antwerpen te zijn geweest, dus ik zie het probleem niet op dat gebied.

Ik zou het ze gewoon eens voorleggen inderdaad, op een rustig moment. Ze hebben er ook geen probleem van gemaakt dat jullie samen naar België gingen. Dit is in principe hetzelfde alleen is de weg ernaartoe en terug wat langer. Daarnaast is het naar mijn mening wel fijn om wat ervaring te hebben opgebouwd voordat je in je eentje ergens naartoe moet; in jouw geval stage in het buitenland. Zelf zou ik gewoon gaan, ongeacht wat ze zeggen, haha, maar anders wat goede argumenten verzinnen. Misschien valt het allemaal wel mee en zeggen ze er niets over. Wel zo snel mogelijk zeggen, denk niet dat de situatie er beter op wordt als je er tot op het laatste moment mee wacht.

Een half jaar samen en dan op vakantie met je vriend naar Dubai, dat vind ik nogal ver weg. 18 klinkt nu misschien als heel oud en super volwassen, maar dat valt echt tegen. Bovendien is de stap van een weekendje Antwerpen naar een trip naar Dubai behoorlijk groot. Dubai is bovendien echt duur. Ik vind het niet vreemd dat je ouders het misschien niet leuk zouden vinden. Ik kan je dus ook geen advies geven, sorry.

Het is een hele andere cultuur, ze spreekt de taal niet, het is superduur, het is aan de andere kant van de wereld, ze is nog maar 18… mijn ouders zouden het ook niet leuk vinden als ik naar Dubai zou gaan en al helemaal niet als ik mijn vriend nog maar een halfjaar zou kennen.
Ze kunnen ook gewoon naar een stad in Europa gaan, mocht er iets gebeuren dan ben je zo weer thuis.

Dit ja, ik zou eerst idd ergens in Europa op vakantie gaan zodat je ouders ook aan het idee kunnen wennen. In Europa heb je ook zeer mooie landen als Spanje, Portugal, Griekenland etc.

Ik zou gewoon boeken en daarna je ouders mededelen dat je op vakantie gaat naar Dubai met je vriend. Maar goed, dat is misschien niet het beste idee als ze zo moeilijk doen :’)

Jullie maken het me wel lastig… Kijk als ik met niemand rekening zou moeten houden was ik gegaan, want ik wil het super graag en het lijkt me echt fantastisch. Echter ben ik misschien gewoon heel moeilijk daarin maar ik vind het echt gewoon eng om het bij mijn ouders voor te leggen. En nu door deze reacties ga ik nog twijfelen ook of het nou echt wel verstandig is.

Zorg eerst dat je ouders je vriend ontmoeten, en kijk daarna verder of en wanneer jullie over de vakantie vertellen

Als je het niet verteld, vertrouwen je ouders je in de toekomst nog minder.

Plus ik zou NIET naar Dubai gaan. Heb je je wel eens ingelezen over dat land?

Je bent 18 jaar en hebt een half jaar relatie. en wil alleen met je vriend op vakantie. Ik heb het 3 jaar met mijn vriend ik ben nog niet eens alleen met hem op vakantie geweest alleen samen met zijn ouders :’). Ik vind Dubai echt ver weg. Probeer eerst een Europa. En als jullie over 2 jaar nog samen zijn dan kan je lekker naar Dubai.

btw. Ik wil miss in de meivakantie met mijn vriend naar Portugal gaan. Maar ik spreek de taal amper, dus dat houd ons een beetje tegen :slightly_smiling_face:.

Ik denk dat TS zelf beter kan beoordelen of naar Dubai gaan in haar relatie past of niet. (Daarbij zou ik zelf niet naar Dubai gaan maar dat komt meer omdat het niet de meest veilige toeristische plek is)