-

-

‘Na mijn huiswerk ga ik lekker … (iets) doen. En jij?’

Ik zou de opmerking ‘erin batsen’ wel achterwege laten trouwens.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Is wel een lekker directe aanpak als je gelijk over batsen begint…

Je kunt ook bijvoorbeeld iets vragen over de vakken die hij moeilijk/makkelijk/leuk/stom vindt. Of bijvoorbeeld als je iets stuurt over geschiedenis, dan zeg je daarna; “ik ben blij dat dit af is, ik heb zo’n hekel aan geschiedenis!! Maar gelukkig kan ik nu bezig met wiskunde, dat vind ik veel leuker!” Dan reageert hij waarschijnlijk vanzelf wel, over zijn vakken ofzo.
Of stuur hem eens een snap van wat je aan het doen bent, als dat niet school-gerelateerd is. Bijvoorbeeld dat je de hond uitlaat, of bezig bent met je hobby

Ik zelf zou dit echt nooit zeggen, komt (voor mij) een beetje apart over.

Oh ja nu ik het zo lees klopt het inderdaad niet helemaal haha. Bedoelde meer dat het niet een negatief zeikgesprek moest worden, omdat dat ook een verkeerde indruk kan geven

Ik zou gewoon een leuke snap sturen en dan met oeps verkeerde, hahah heel slecht maar boeie misschien stuurtie wel iets terug.
Of je gaat gewoon langzaam over met dingen naast je huiswerk. Een selfie maken met ik heb echt geen zin meer in huiswerk ugh. Maar als je dan over vakken gaat praten enzo krijg je weer een schoolgesprek en dan gaat het nog over school.
Succes! x

Haha dat bovenste inderdaad! grote kans dat die daar wel op reageert en dan heb je toch al een begin :slightly_smiling_face:

tip: juist niet sturen: oeps verkeerde… dit komt over zovan “o sorry ik wil geen snaps naar je sturen” en meestal antwoorden ze hier ook niet op, omdat het niet voor hun was.

een tip die bij mijn best friend werkten

• haar vriend (wat toen haar crush was en andersom) had toen ze net elkaar hadden toegevoegd op snapchat een foto gestuurd van een liedje wat hij luisterde, waarvan hij bijna zeker wist dat ze daarop zou reageren, en dat deed ze. hierdoor begon een gesprek. na heel lang praten heeft ze de (door ons genoemde en altijd gebruikte) "dierentuin-hint gestuurd. dit kan je op verschillende manieren doen:
  • over je favo dier beginnen en vragen of ze dat bij een dierentuin in de buurt hebben
  • vragen of hij ook zo vaak naar de dierentuin ging
  • zeggen dat je weer eens naar de dierentuin wilt
    dit kan natuurlijk ook met dingen als de bios (door te zeggen dat een film je leuk lijkt ofzo (werkte ook altijd)) of een pretpark ofzo

succes nog : *

Ik zou als je in het weekend bijvoorbeeld huiswerk zit te maken of zit te leren een foto sturen. Als hij daarop reageert kan je bijvoorbeeld vragen; ga je nog iets leuks doen dit weekend? En als hij dan zegt dat hij naar een verjaardag gaat of zo kan je je interesse tonen en bijvoorbeeld vragen van wie die verjaardag is.

Kijk je series? Want dan kun je altijd een snap sturen van je netflix scherm met “helemaal klaar met school” ofzo
dan heb je het nog steeds over school, maar toch niet echt, en op die manier kan je steeds meer andere snaps naar hem sturen die niet perse over school gaan
je hebt ook nog van muziek die je luistert en dan iets van “goeie muziek maakt leren echt 10000x beter” dat soort dingen