-

-

Misschien is je glazuur aangetast? Daardoor kunnen je tanden erg gevoelig worden en dat gaat helaas niet beter worden. Anders zou ik het ook niet weten wat het kan zijn.

Hoi Ivana,

Ik werk zelf als receptioniste bij een tandartspraktijk en ik heb zelf ook last gehad van gevoelige tanden! Omdat ik zo dicht bij het vuur zit heb ik de volgende tips meegekregen (bron: TCN):

• Maximaal 2 keer per dag poetsen, gedurende 2 minuten. Poets met Sensodyne en spoel je mond na het poetsen NIET! 90% van de werkzame stoffen spoel je namelijk door het riool anders. Poets daarnaast met een zachte tandenborstel.
  • Flos, stoker, gebruik ragers. Wat het best bij jouw gebit past, moet je even navragen bij de mondhygiënist.
  • Eet en drink maximaal 7x per dag en mijd zure voeding en drank. Wacht ook even een uur na het eten voordat je je tanden poetst, zodat je speeksel het zuur hebben geneutraliseerd. Je kunt in de ochtend ook beter je tanden poetsen voor het ontbijt als erna.
  • Ga 2 keer per jaar naar een goede tandarts en mondhygiënist! En niet naar iemand die je wijsmaakt dat je er maar mee moet leven! Ik neem aan dat je een
    jonge meid bent aangezien je op Girlsscene zit…Niet echt een bevredigend antwoord if you ask me.

Het kan natuurlijk zijn dat je gebit in een slechte conditie is en dat deze tips niet werken…In dat geval op zoek naar een goede tandarts :slightly_smiling_face:

Sterkte meis!

^ 2 minuten maar? Dacht 4 of zo… Heb ook 2 gevoelige kiezen dus thanks voor de tips. Misschien moet ik maar gewoon ff kappen met snoepen haha.

Probeer sensodine. Is goed voor gevoellige tanden.
Wel raar dat jouw tandarts dat heeft niet aanbevolen.

Ik heb ook snel last van gevoelige tanden en sensodyne werkt daar wel goed bij! Ook mijd ik het bijten in zure producten zoals appel, citroen etc.