-

-

Ik snap niet helemaal wat nou de vraag is?

Ik vind het wel een beetje vreemd dat je er geen spijt van hebt tbh (’: Ik zou me zo ontzettend schuldig voelen tegenover mijn moeder. Andersom zou ik namelijk echt razend zijn gewoon. Vooral inderdaad omdat ze het al een hele week vraagt. Sowieso zou ik dit soort dingen persoonlijk echt 100x checken om er zeker van te zijn dat ik alles goed heb doorgegeven.

-

Wat wil je nu horen dan? Dan wij het niet dom vinden? Ik vind het gruwelijk dom namelijk, dit soort dingen check je 10 keer.

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed dat je dit controleert wat de vliegtijd is. Dat is zo ontzettend belangrijk en vooral als je last minute een ticket boekt…

Je komt eerlijk gezegd niet zo volwassen over, terwijl ik er van uit gaat dat je toch minstens 17/18 bent (als je op kot zit)? Misschien moet je daar wat aan werken, tijd om op te groeien en verantwoordelijker te worden.

Maar die preek is toch logisch? Kun je er juist wat van leren.

Ik kan het inderdaad met alle bovenstaande reacties eens zijn… Niet handig en helemaal raar dat je geen spijt hebt, ik zou me echt zo onwijs schuldig voelen.

Maar eerlijk gezegd vind ik het ook niet handig van je moeder; als ik een paar dagen voor vertrek mijn ticket nog niet uitgeprint zou hebben gekregen, zou ik aan een ander vragen om te printen. Daarnaast check ik altijd nog de tijd op mijn ticket, dat had je moeder ook kunnen doen op de digitale versie… Dus vind het vanuit haar ook niet handig maargoed dat verandert niks aan het feit dat jij gewoon ontzettend laks bent geweest; hoeveel tijd kost het nou om even wat te printen?

Ik vind je niet alleen dom maar ook erg lui en slordig over komen. Als je tegenover alles in je leven zo’n houding hebt zou ik echt proberen daar verandering in te brengen, het is niet alleen vervelend voor de mensen om je heen maar ook voor jezelf. Je moeder vergeeft het je nu misschien, maar een eventuele latere werkgever zet je de deur uit als je zoiets flikt.

-

-

-

-

Ik vind de reacties op dit topic eerlijk gezegd nogal ondoordacht, onvriendelijk en grof. Hoe kun je nou zeggen dat je haar onvolwassen vindt, terwijl je haar niet eens kent? Op basis van een incident? Ik kan jou ook onvolwassen vinden omdat je vanochtend je versliep, te laat op school kwam of een belangrijke afspraak vergat, maar zegt dat echt veel over jou als persoon? Nee.

Fouten zoals dit gebeuren nou eenmaal, ook met vliegtickets. Ja, je had het kunnen voorkomen Door eerder te checken of alles klopte. Maar je ging ervanuit dat je het netjes geregeld had, en was waarschijnlijk ook druk met andere zaken.
Zo te lezen aan je (TO) opening en reacties op dit moment voel je je al schuldig genoeg. Fouten zijn menselijk. Het is logisch dat je moeder eeen preek gaf en misschien is het idd belangrijk om bewuster dingen te regelen de minder chaotisch te worden, maar zo enorm kwaad worden op jezelf gaat daar niet bij helpen. Daar ga je je alleen maar rot Door voelen.

Wel belangrijk om jezelf af te vragen, wat gaat je nu wel helpen?

Enkele tips van mij;

• Verzorg iets voor je moeder om je excuses aan te bieden. Stuur baar een lief kaartje, of koop een mooi cadeau voor als ze thuis komt. Vertel haar als ze terug is hoe het je spijt.
  • Maak een plan van aanpak over hoe je je zaken meer op orde gaat brengen. Laat dit ook aan je moeder zien, zo laat je zien dat je gaar ‘preek’ heel serieus neemt.
  • Zet je hoofd bij andere dingen, gun jezelf rust. Je hebt jezelf nu gek genoeg gemaakt vanwege je fout.

Om te bewijzen dat dit veel vaker voorkomt: de vriend van mijn zus boekte vorig jaar twee tickets naar Spanje. Helaas had hij tickets van Madrid naar Amsterdam geboekt en weer terug, iv andersom… als je niet in Spanje woont heb je daar niks aan… dag 500 euro! :slightly_smiling_face:

Domme fouten bestaan niet, alleen leermomenten.

^^ Haar reactie op het incident is onvolwassen. Iedereen maakt fouten, maar volwassen mensen erkennen dit en kunnen uitmaken wat te veranderen om dit in de toekomst te vermijden. Het feit dat ze aangeeft zich zelfs niet echt schuldig te voelen, nota bene een mening van anderen op een forum nodig heeft om te zien dat ze daadwerkelijk een fout heeft gemaakt, en “Hoe moet ik veranderen, is het niet te laat? Mijn karakter is toch al ontwikkeld…”, noem ik niet echt volwassen.

Ze gedraagt zich toch echt onvolwassen. Iedereen kan een fout maken, maar de manier hoe je daar mee om gaat laat wel zien hoe volwassen je bent. Ze heeft er duidelijk niet genoeg spijt van. Wat vaak inhoudt dat het dus ook geen ‘‘leermoment’’ is. En sorry hoor… domme fouten bestaan echt wel (’:

Dit is echt het niveau van mijn twee puberende broertjes van 13 en 15. Jezus kind gedraag je eens als de volwassene die je (ga ik vanuit) bent.

Niemand zegt dat TS onvolwassen is, alleen dat ze met deze situatie onvolwassen omgaat.
Domme fouten bestaan gewoon. Het is naïef om te denken dat dit niet zo is.

TS vindt dat ze gefaald heeft, haar moeder teleurgesteld heeft en daarvan baalt. Ze zegt misschien dat ze geen spijt heeft, maar in mijn ogen is dat omdat ze zelf vindt dat ze nier genoeg spijt heeft.

Mee eens , domme fouten bestaan idd wel. Het is een beetje een cliché om te zeggen van niet.
Maar dat wil nog niet zeggen dat het zo enorm erg is.

Ik krijg het idee dat Ts het topic gestart heeft omdat ze Hulp nodig heeft, ze schrikt natuurlijk enorm van haar fout en weet niet hoe ze hier het beste mee om gaat. Daar vraagt ze om, níét om bevestiging dat het een domme fout was. Dat weet ze zelf ook wel (schrijft ze ook). En als je 18 bent ben je of niet per se volwassen. Met je fouten leren omgaan is volwassen, en wie leert mag om hulp vragen en fouten maken.

Blijkbaar is tussen de regels door lezen heel moeilijk.

Je zei zelf dat domme fouten bestaan dus dan lees je ook door je eigen regels heen :wink:
TS reageert normaal op onze meningen, jij bent degene die hier ineens een heel verhaal gaat ophangen dus ik snap je ding niet helemaal eigenlijk.