-

-

Zover ik het nog weet, ze polijsten je tanden, dan brengen ze iets van een lijmspulletje op je tanden en leggen ze hem erop. Ik vond het plaatsen niet erg, behalve dat het tijdrovend was en dat dingetje wat speeksel zuigt soms vacuüm zuigt tegen je wang :’). Maar verder is het no big deal!

Het plaatsen voel je niets van, duurt alleen lang inderdaad. De dagen erna kun je er wel last van hebben, een zeurend drukkend gevoel. Maar dat is na een paar dagen ook weer over hoor, maak je daar maar geen zorgen over!

Je kan veel filmpjes op youtube vinden! :wink:
De eerste paar dagen zijn je tanden erg gevoelig en moet je ‘zacht eten’ eten hahah. Jaa dus denk aan soep geen brood! Ook kan het en beetje prikken in je mond. Maar hier krijg je wat voor om er op te doen. Dus veel succes!!

Ik vond het niet zo heel veel pijn doen hoor! Ik heb een blokbeugel gehad (een soort activator maar dan 2 delen, een boven en een onder) en daar heb ik meer last van gehad dan mijn blokjesbeugel.

In het begin toen mijn blokjesbeugel net gezet was deed het bij mij helemaal geen pijn, maar de dag nadat hij gezet was deed het wel pijn door de druk op mijn tanden en toen leek het ook net alsof mijn tanden los zaten (dit is verder heel normaal). Daarom raad ik je ook aan om in het begin meer zachtere dingen te eten zoals soep, pasta, banaan, zachte broodjes en niet meteen appel en stokbrood enzo te eten. Toen ik nog pijn had nam ik ook van die Breakers van Melkunie mee naar school, dat zijn een soort zakjes met yoghurt. Na een paar dagen is die druk voorbij en kan je gewoon weer alles eten en heb je er bijna geen last meer van.