-

-

Mogelijkheden:

• Zeggen dat je de komende tijd niet thuis bent en dat dus niet handig voor die mensen is.
  • Zeggen dat je het heel druk hebt en dus liever niet de hele tijd open wilt doen. Aka gewoon eerlijk zijn, het is namelijk heel logisch dat je dit niet voortdurend wilt doen.
  • Pakketjes aannemen en dan een briefje op je deur hangen dat je liever niet hebt dat mensen ze na 22:00 nog komen afhalen, wat ik persoonlijk ook heel onbeleefd vind om te doen. Het is toch gewoon een stille regel om niet vanaf ongeveer 22 uur bij mensen aan te bellen?

Ik zou niet eens durven om om 23.00 bij mensen aan te gaan bellen.

Maar je kunt toch best zeggen dat je er nu wel een beetje klaar mee bent om zo de hele tijd gestoord te worden en of hij niet kan kijken of iemand anders die pakketjes aan kan nemen.

Heel eerlijk gezegd zou ik het van mezelf niet fatsoenlijk vinden om de postbode daarvoor af te wijzen. Zij krijgen al zo weinig betaald dus ik snap heel goed dat hij het bij iemand anders afgeeft anders moet hij er nog eens voor terug wat hij niet uitbetaald krijgt. Ik zou de pakjes aannemen en de deur gewoon niet open doen als mensen nog om 23.00 uur aan komen zetten om het pakje op te halen. Moeten ze maar eerder komen.

Ik zou geen smoes verzinnen en tegen de pakjes bezorger zeggen dat je geen pakketjes meer wil aannemen voor andere. Dan belt hij de volgende keer ook niet aan om pakjes van de buren af te geven.

Zou ik ook doen. Pakketjes aannemen voor andere aannemen is goed, maar het moet geen verplichting worden en er zit ook een grens aan.

Dit of briefje op de deur dat mensen niet meer na een bepaalde tijd mogen langskomen.

Hij kan de pakketjes ook naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt brengen… vraag aan de postbode of die mogelijkheid er is, zeg desnoods dat je heel druk bent met examens/tentamens de komende tijd.

Ik zou echt eerlijk zijn hoor, je bent geen afhaalpunt toch? Als je lekker vroeg wilt slapen, en dan komen er nog mensen…(vind ik sowieso not done!)

Moest het nu nog zijn van mensen die je goed kent, heeel af en toe oke, maar altijd…Een beetje profiteren is dat!

Inderdaad gewoon zeggen dat je geen pakketten voor andere meer wilt aannemen, punt. Het is geen verplichting. Eventueel contact opnemen met de klantenservice van postnl en een klacht indienen over de betreffende chauffeur/route