-
Ik heb ook zwart haar en mensen denken ook altijd dat ik buitenlands ben, maar wat is het probleem? Lijkt me niet zoo erg toch dat mensen dat denken, je kan ze gewoon zeggen dat je belg bent en who cares of je belg chinees afrikaans of spaans of wat dan ook bent, zo belangrijk is dat niet VIND IK.
Mjah krijg ook weleens de vraag of ik buitenlands ben, omdat ik donker haar en donkere ogen heb. Ik zie het probleem verder niet zo.
^ even totaal offtopic… Maar ik had je altijd als iemand met blond haar voorgesteld :’)
Waarom is het zo erg als mensen je zien als buitenlands? Is het ineens negatief om buitenlands te zijn ofzo?
Dit inderdaad
Ten eerste, buitenlands betekend niet lelijk ofzo? Donker haar is ook gewoon mooi? En ten tweede, sommige mensen zijn nou eenmaal zo kortzichtig. Dat je blond bent betekend niet dat je Nederlands bent, want ik ben buitenlands maar heb wel blond haar. Dusja, je moet het niet serieus nemen.
De meeste mensen die zoiets vragen en je naam nog niet eens kennen, zien het wel als iets negatiefs denk ik. Tenminste, ik vind het niet echt respectvol om naar iemand te roepen ‘jij komt niet uit Nederland hè!1!!’ of iets in die trant. En dat is wel de manier waarop mensen het vaak doen, dat is mijn ervaring in ieder geval.
Alsof het meer toevoegt om te weten of ik ‘een Chinees’ ben dan om mijn naam te kennen.
Ik zou mij niet druk maken daarover :’)
Herken het trouwens wel een beetje
hoe dan :’)
Dit inderdaad. Daarbij zou ik me echt niet druk maken om zoiets. Mensen vroegen mij toen ik mijn haar rood had geverfd regelmatig of ik Engels was. :’) Kon ik alleen maar om lachen actually, haha.
Als mensen dat tegen me zeggen (of ik uit het buitenland kom) kan ik me daar totaaaal niet druk om maken. Ik snap overigens ook niet hoezo het niet ok is als mensen dat vragen? Buitenlands staat toch niet gelijk aan iets negatiefs?
Ja geen idee eigenlijk :’) Mensen denken vaak dat ik Aziatisch ben of zelfs Frans of Russisch of zo. Ik ben zelfs wijsgemaakt dat ik ‘raar’ praat, want omdat ik niet Nederlands ben beheers ik de taal natuurlijk ook niet goed.
Ik heb wel eens meegemaakt dat een oudere vrouw zei dat ik mooie donkere ogen had en of ik buitenlands was. Eigenlijk vond ik het alleen maar een compliment vanwege de ogen en het maakt mij niet uit of ik romeens Marokkaans of wat dan ook eruit zie.
Ik zou je er niet te druk om maken. Mensen kunnen het vragen uit nieuwsgierigheid (wat ik soms ook doe en soms heefr iemand inderdaad een kwart Indiaas bloed of zoiets) of van uit bekrompenheid tegen buitenlanders. En die laatste moet je echt niet het effect geven dat jij je druk maakt om zijn opmerking want dat verdienen ze niet.
Vervelend
–
Alsof buitenlanders de nederlandse taal niet goed kunnen beheersen wtf?
Tja ik krijg ook vaak zat de vraag of ik Marokkaanse ben, als ik in zuid Europa op vakantie ben zien mensen me ook nooit aan voor toerist (totdat ze horen dat ik de taal niet spreek). Ik heb alleen wat verre familie uit Duitsland :’)
Ik heb inderdaad ook wel eens gehad dat iemand me niet geloofde (nadat we even hadden staan praten) ‘waar kom je vandaan?’ ‘*naam stad in Nederland*’ ‘Nee maar ik bedoek, waar kom je écht vandaan?’ ‘Ehm ja ook uit *naam dezelfde stad*’.
Ik zou me er maar niet te druk om maken als ik jou was of het als een belediging of iets dergelijks zien, dat is namelijk nergens voor nodig. Als het goed is maakt het andere toch niet uit en is het hooguit nieuwsgierigheid.
Als het niet goed is hoef ik diegene niet te kennen.