----

.

Je moeder had hier niet echt iets aan kunnen doen? heel veel vrouwen dit, zelf Beyonce heeft dit en zij heeft alsnog een killer body :’) Ik denk niet dat je er heel veel aan kan doen behalve accepteren als crèmes niet werken. Mannen letten daar echt niet op hoor, ze weten niet eens wat het is.

.

Ja vraag dan ook even aan je moeder aan de miljoenen andere dingen die er met je kunnen gebeuren?

Nou ik zweer, vraag aan 10 mannen in je omgeving wat stria is en ze zullen het niet weten.

Ik heb ook een lichte huid en bij mij zijn het ook net littekens. Jammer dan, littekens maken je uniek en persoonlijk.

Dit.
Bij mij zie je het ook heel erg, zelfs aan mijn borsten. Nog geen enkele jongen die er een probleem van heeft gemaakt! Het zijn maar streepjes, zo’n drama is het nu ook niet, zoveel meisjes hebben er last van.

.

Maak je je er niet druk om. Het hoort bij je en het is nou eenmaal zo. Smeren helpt niet, sporten helpt niet, het zijn namelijk onderhuidse littekens en die blijven helaas. Wel kunnen ze door de jaren heen minder worden (lichter) en dan zijn ze een stuk minder zichtbaar. Veel mannen/vrouwen hebben dit!

Ik snap dat je het vervelend vindt, maar bijna elke vrouw krijgt op een gegeven moment wel ergens op haar lichaam striae en er zijn genoeg vrouwen met striae die een relatie en kinderen hebben en gewoon in hun bikini rondlopen. Hier bedoel ik niet mee dat je je aanstelt, maar ik bedoel vooral dat heeel veel mensen hier last van hebben en dat het helemaal niet nodig is om het je leven zo te laten beïnvloeden. Tuurlijk zou je liever een perfect huidje willen hebben maar dat heeft bijna niemand.

Ik vind het btw wel onzin om je moeder hiervoor de schuld te geven? Ik heb ook striae op mijn borsten en heupen maar ik heb nou niet bepaald het idee dat mijn moeder dat had kunnen voorkomen.

Ik vind dat je je een beetje aanstelt.
Tuurlijk, het is kut, maar bijna alle vrouwen hebben het en dat is bovendien niet de schuld van je moeder.
En dat jij veel geld wilt neerleggen voor laserbehandelingen is je eigen keuze, dat hóéf je niet te doen.

Als ik jou was zal ik naar je moeder toe gaan en haar dit vertellen. Breng direct de rekening even mee en vraag het haar even over te boeken.

Er bestaan geen perfecte vrouwen, dat is allemaal nep. En ik was het inderdaad vergeten totdat iemand het zei hier, maar mannen kunnen dit ook krijgen inderdaad. Mijn ex had het op zijn onderrug/kont.

Hier ben ik het mee eens.
Ts, ik vind het kut voor je, echt waar. Maar aan het eind van je tienerjaren ben je oud genoeg om je eigen hoofd te gebruiken. Het is dus een beetje heel erg belachelijk om je moeder hier van de schuld te geven.

Overigens vraag ik mij af in hoeverre insmeren helpt. Het heeft volgens mij echt met je type huid te maken. Mijn moeder wilde altijd dat ik mij insmeerde met vette zalven om stretchmarks te voorkomen, nou dikke schijt ik heb ze toch op mijn heupen. Mijn algehele huid is gewoon droog. Ik kan dus smeren wat ik wil.

whauw ik vind je echt heeeeel brutaal

1. je geeft je moeder de schuld, WTF
  2. je verwacht dat volwassenen alles voor je voorkauwen, nou ik zal je uit je droom halen. Je gaat uiteindelijk alleen dood, dus moet je je ook alleen zien te redden.
  3. bijna alle meiden hebben dit dus maak je niet zo druk
  4. insta … photoshop … filters … belichting … make-up
  5. mannen gaan je heus niet afwijzen hoor. Meerdere mannen hebben mij naakt of in bikini gezien en niemand heeft me ooit gevraagd wat die rare strepen zijn
  6. Als uiterlijk belangrijker is dan je wens om moeder te worden, moet je dat ook zeker niet doen

Volgens mij heeft zowat iedere vrouw dit rond de borsten/heupen/bovenbenen/buik. Hartstikke normaal. Ik ook, en heb er nog nooit iemand over gehoord.

Het is echt heel normaal, ik ken persoonlijk geen enkele vrouw die dat niet heeft en als je aan het eind van je tienerjaren bent zou je toch oud genoeg moeten zijn om te realiseren dat instagram niet echt een realistisch beeld geeft…

En moest je er toch nog onzeker over zijn, kan je proberen zelfbruiner te smeren zodat het niet zo opvalt.
Maar om hierdoor geen kinderen te willen, en vooral, boos te zijn op je moeder, vind ik wel heel overdreven.

Kijk dit. Allemaal nep. Doe waar jij je goed bij voelt, maar je moeder verdiend het niet om de schuld te krijgen.

Probeer naar de dingen te kijken waar je wel tevreden mee bent! :slightly_smiling_face:

Ik heb ook borsten die van cupmaat verschillen, maar ja of ik ga m’n moeder de schuld geven dat ze mij niet heeft verteld dat dit kon of ik denk naja het kan allemaal wel erger. Ik heb tenminste nog elk deel van mijn lichaam.

Stop even met je moeder de schuld te geven, want anders moet ze je alles gaan vertellen wat er kan gebeuren en nee dat kan ze niet.

Dit is iets wat elke vrouw heeft of gaat krijgen.

Ook al had je moeder je ingelicht… en dan? Dan waren ze er pats boem niet gekomen? Je zegt zelf al ‘aan het eind tienerjaren’, nou: dan word je vrouw. Gefeliciteerd. Je zegt al dat je daarvoor heel dun was, nou ja als je vrouw wordt dan krijg je andere vormen en kun aankomen ja, dan kan je huid dat soms niet aan.

Dus nee, de wereld en de mensen zijn niet hard. :’)
Get over it.