-

-

Ik herken dit echt zo!!!

Ik had het ook, ik heb het daarom deels uitgemaakt omdat ik totaal geen vrijheid meer had en mij bij alles moest verantwoorden etc. Ik zou het uitmaken en hem de waarheid vertellen, echt! Bij mij is het nu een maand uit en de eerste 3 weken deed hij ook zo zielig en had ik medelijden maar laat je niet doen, je gaat blij zijn eens je doorzet! Laat mij iets weten meid! :hugs:

Gewoon eerlijk vertellen. Rustig uitleggen waarom je het precies uitmaakt en dat hij daar voor zichzelf aan kan werken wil hij in de toekomst nog een normale relatie met iemand krijgen. Laat je verder niet overhalen door zijn verdriet, want je hebt volgens mij zelf ook wel door dat het nooit veel beter kan worden dan wat je nu doorgaat.

Gewoon uitmaken, hij respecteert je niet en ziet je niet als zijn gelijke en probeert heel je leven over te nemen, ik ben heel blij dat je je realiseert dat dat gewoon niet kan.

Wauw wat erg zeg… Maar goed dat je het uit wil maken inderdaad, dit is niet normaal.

Ik zou het hem rustig vertellen dat je niet meer verliefd op hem bent, dat je het gevoel had alsof je zelf geen persoon meer bent maar van iemand anders en dat je graag je ‘‘vrijheid’’ terug wil.
En wat ik zou doen is zo snel mogelijk weggaan als je dat hebt gezegd zodat je niet overladen wordt met excuses en neem me terug reacties.

Wauw wat is er mis met die jongen (’:
Ook dat je echt een screenshot moet sturen als je even niet et hem appt. Ik zou er serieus even goed over nadenken of je dit wel wilt. Dit wil je toch ook niet zo de rest van je leven lijkt me.

Er zijn 2 dingen mogelijk:
A… Hij is echt fk verliefd op je en is intensss jaloers
B. hij vertrouwt je niet en daarom wil hij screens

Ik zou het even eerst heel duidelijk bij hem neerleggen,alles wat je hier zegt ook tegen hem zeggen en dat je het echt irritant vindt etc. Misschien past hij zich dan wel aan. Het kan nml zo zijn dat hij het niet doorheeft, ik denk niet dat hij de bedoeling heeft om je te irriteren enz., maar dat ie niet weet hoe hij zijn affectie moet tonen. praat er eerst met hem over zonder het gelijk uit te maken zou ik zeggen.

^ er zijn wel meer mogelijkheden hoor, namelijk dat hij in mijn oren klinkt als een narcist. Eerlijk gezegd is het beste wat je kan doen het gewoon uitmaken en daarna je distantiëren van hem.

Dankjewel iedereen voor het advies.
@Justlife
Uh ik ga echt geen 2,5 jarige relatie zomaar weggooien zonder te praten. Ik heb dat al genoeg gedaan. Nachtenlang opblijven en het uitpraten. Nu is het klaar, de maat is vol.

Dit is zo herkenbaar. Om ten duur lijd je eronder. Je slaapt er niet meer van en zit er echt onder door. Ik had op een gegeven moment echt iets van "zo kan het niet meer’. En ja je kwetst er iemand mee, maar JIJ moet gelukkig zijn. Ik moet ook nog eens met mijn ex gaan praten omdat hij dat wilt, ik ben ook bang dat ik mij laat doen of mij niet duidelijk kan uitdrukken…

Een jongen die een beetje jaloers en bezitterig is oke… Maar dit is wat extreem hij lijkt wel trekjes te hebben van een persoonlijkheidsstoornis. Zo een ongezonde relatie voor jou. Na 2,5 jaar is het niet makkelijk om het uit te maken, maar wel beter. Ik denk toch dat je uiteindelijk opgelucht zal voelen als het uit is.

Ik zou iets zeggen van: ik vind je heel leuk als persoon, maar kan gewoon niet leven met het gedrag dat je nu toont.
Als hij dan zegt: “ik kan veranderen”, dan kun je iets antwoorden van: “ik heb genoeg signalen gegeven, ben een aantal keren boos op je geworden en je bent nog steeds hetzelfde. Niets veranderd dus”.

inderdaad, neem misschien iemand mee die je kan steunen als het klaar is en een klare kijk op de dingen heeft. Als er veel emoties bij komt kijken, kan je op een situatie uitkomen die je eigenlijk niet wilt.
Hij heeft ook wel trekjes voor manipulatie, daar zou ik ook wel op uitkijken.
Ik maak me ook wat zorgen omdat ie in mijn ogen nogal instabiel overkomt, het zou handig zijn mocht je iemand in de buurt hebben die je kan beschermen als er iets fout afloopt.

Als je gaat, wees sterk en streng tegen jezelf. Als je onzeker bent over dat ie je gaat overhalen, herhaal wat je wilt doen vóór je hem face to face ziet.

Inderdaad goed dat je het gaat uitmaken, ik ben het wel eens met @soundsoldier dat het misschien een goed idee is om iemand mee te nemen en in ieder geval in de buurt te hebben.

Op mij komt dit een beetje over als de ‘symptomen’ van iemand waarbij het gedrag in de toekomst misschien nog kan escaleren (bijvoorbeeld naar mishandeling). De manier waarop hij je probeert te isoleren van je vriendinnen, alles van je wil weten en je niet vertrouwd laat bij mij wel alarm bellen rinkelen. Misschien heb ik teveel van die verhalen gehoord op mijn opleiding en zie ik dingen die er niet zijn, maar een gezonde situatie is het niet, dus ik denk dat het goed is dat je dit inziet en er klaar mee bent.

Verstandig dat je het uit wil maken. Het zal inderdaad lastig zijn na 2,5jaar, maar volgens mij heb jij nu voor jezelf ook heel duidelijk dat het zo niet verder kan en dat je het uit gaat maken. Daar moet je gewoon aan denken en beseffen dat hij niet veranderd als hij je probeert over te halen het nog een kans te geven.
Ik zou niet iemand anders erbij laten zijn als je het uitmaakt, maar iemand in de buurt kan inderdaad wel handig zijn. Dit helpt denk ook om je niet om te laten praten en om niet te lang te blijven. Als het belangrijkste besproken is kun je het beste gewoon gaan.

Alsof dit gedrag wel normaal is als hij om haar geeft :’) Het valt gewoon niet goed te praten wat hij doet, hij heeft waarschijnlijk ook al wel kansen gehad om het te veranderen.
Ik ben blij voor de TS dat zij dit ook begrijpt en het wil uitmaken.

Hoe ging het gesprek?