-

-

Ik ben bang dat daar geen masker tegenop kan. Denk dat je in jouw geval kan kiezen tussen gezond haar dat je niet chemisch verft en elke dag steilt of ongezond niet glanzend haar waar je mee doet wat je wil.
Maskers doen geen wonderen helaas. Voor mooi haar moet je toch echt iets moeite doen

Ik heb zelf ook dik haar en van donkerbruin naar blond geverfd maar heb wel gewoon gezond en glanzend haar. Ik gebruik eigenlijk bijna nooit een stijltang of een krultang… en gebruik altijd zo’n 1 minuut masker(van garnier met arganolie erin) tijdens het douchen en doe altijd een beetje (olijf)olie in m’n haren. In jouw geval zou ik een keuze maken, of terug naar je eigen haarkleur en niet meer verven of geen hitte meer in je haren gebruiken.

-

Ik snap dat je 't wil proberen. Hoop alleen dat je snapt dat iedereen verschillend haar heeft.
Dat het bij een ander wel lukt en bij jou niet kan daar al mee te maken hebben. Sommige mensen kunnen alles eten en worden niet dik, anderen kost het de grootste moeite om niet aan te komen. Is bij haar net zo.

Wat je eens kan proberen is je haar wassen, beetje droog wringen, 10 druppels olie erin (ik gebruik arganolie, nog geen andere olie getest), even laten 5 min intrekken en uitspoelen en dan je conditioner en dat uitspoelen. Als het goed is houdt je haar het vocht dan beter vast

Hee dat heb ik ook. Ik heb het vorige zomer noodgedwongen moeten verven (lang verhaal haha), en nu probeer ik het uit te laten groeien. Het word nu een soort ombre zeg maar als ik het verder laat uitgroeien, maar dus dat oud stuk haar dat geverfd is is ook echt droog (vanboven het nieuwe stuk helemaal niet). Ik stijl mijn haar ook, en droog het ook vaak.

Wat bij mij helpt zijn duurdere producten. Bijvoorbeeld de shampoo van L’oreal Professionel met keratine erin (blauwe tube), dat werkt echt heel goed en is nog niet zo heel duur. Ik wissel meestal mijn shampoos etc af, omdat ik ze snel beu ben (behalve die van L’oreal daar ben ik verslaafd aan haha). Inectro met arganolie de conditioner is echt ook heeel goed. Verder gebruik ik ook altijd wat serum bijvoorbeeld Biosilk (aanrader).

Je haar niet te vaak wassen als dat kan, ik was het 3/4 keer per week wat nog te veel zogezegd, maar anders gaat het niet. En met de haardroger het proberen stijl krijgen (vergt oefening). Ik heb zo’n borstel op mijn haardroger waar het goed met lukt, en dat is ook minder erg. (Ik gebruik de haardroger al sinds ik klein was en dat is echt niet zo erg als ze beweren). Dus investeren zou ik zeggen

Ja maar zoals hierboven werd gezegd is iedereen anders, je zegt zelf al dat je van jezelf erg droog haar hebt… dan is het niet slim om het te verven en ook nog eens elke week te stijlen… daarom zei ik ook, in jouw geval moet je toch echt een keuze maken want maskers etc. zijn ook geen wondermiddelen.

Wat je misschien wel kan doen is keratine behandeling… dan hoef je je haren iig niet meer te stijlen maar ik weet niet of het wel kan met beschadigd haar… moet je even uitzoeken

Oh ja een keratine behandeling heb ik ook eens gedaan, gewoon die van organix, thuis, blijft wel minder lang maar het werkt wel echt. Je haar word er niet perse stijl door hé, dat is niet de bedoeling, maar, het word wel veel minder pluizig, zacht, en valt ook mooier uit zichzelf en is makkelijker in model te brengen (met minder)