.

.

Dat komt op mij over alsof hij iets te verbergen heeft. Prima als iemand van privacy houdt en niet wil dat je in z’n telefoon loopt te neuzen, maar als hij zo geheimzinnig doet zou ik er eerlijk gezegd niet vrolijk van worden. Als ik jou was zou ik recht op z’n raap vragen of hij iets te verbergen heeft. Als hij boos/chagrijnig op je wordt zou ik reageren door te zeggen dat het je kwetst en dat je er mee zit. Als hij van je houdt, dan kan hij heus wel een reden/antwoord geven op jouw vragen. Als hij je niet wilt geruststellen, troosten of het kan accepteren, zou ik me echt afvragen of hij wel de juiste voor je is…

Maar dat is mijn mening hoor! Ik weet verder niet hoe de situatie is in detail.

Dit kan twee dingen betekenen:

1. Of je bent gewoon super achterdochtig en verbeeld je dingen
  2. Of hij heeft echt iets te verbergen

Hierbij zouden mijn alarmbellen gaan rinkelen. Dit vind ik namelijk niet normaal. Tuurlijk is je mobiel van jou en privacy en alles. Maar óveral mee naartoe nemen? Niet eens op de oplader mogen leggen? Wat een onzin zeg. Dit klinkt voor mij echt alsof hij iets te verbergen hebt. Dit zou ik bespreekbaar met hem maken en zeggen dat het je kwetst hoe hij hiermee omgaat. Als hij je niet eens kan troosten is het foute boel in mijn ogen.

Ja ik vind dat hij natuurlijk het recht heeft op privacy. Ik word er inderdaad niet echt vrolijk van, want ik snap het niet. Het enige antwoord wat ik een keer gehoord heb was: ‘het is mijn mobiel’ of ‘VERTROUW JE ME NIET?!’ en bij dat laatste geeft hij al geen antwoord meer op mijn gestelde vragen, het gaat dan er alleen bij hem om dat ik zijn vragen beantwoord…

Bedankt voor je reactie, ik ga er nog eens goed over na denken.

Ja… ik weet ook niet wat het is.
Dank je wel voor je reactie, ik ga het er met hem over hebben…

ik verbeeld dit niet… ik heb daar al over nagedacht maar het is altijd weer het zelfde liedje.

Omg… als hij zo antwoord hé, dat zou ik echt niet pikken, hoor! Jij hebt net zoveel recht op dat JOUW vragen beantwoord worden.

En nog iets… ik weet dat het een slecht advies is etc, maar ik heb het zelf ook wel eens gedaan :flushed:, tot mijn schaamte (in het begin), maar dat was maar goed ook (he cheated, i broke up). Als het je echt niet lukt om een fatsoenlijke reden te krijgen van je vriend en hij blijft je zo behandelen… dan zou ik zelf in zijn telefoon gaan kijken een keertje. Als hij echt zo moeilijk doet zou het me niets verbazen als je iets tegenkomt. Probeer sterk in je schoenen te staan en je grenzen aan te geven!

Ooooh echt, wat erg… pfff. Dan heb je de juiste keuze gemaakt om dat te doen. Ik zelf ga nog eens het gesprek met hem aan, kijken wat daar van komt. Zo niet dat kan ik het overwegen om dat te doen, maar daar ben ik nog niet over uit. Bedankt voor de tips!

Ik vind het normaal. Maar goed, het gaat er niet om wat wij er van vinden, jij vind het vervelend dus moet je er wat van zeggen.

Ik heb er al meerdere keren wat van gezegd & gevraagd en zoals je kunt lezen krijg ik daar geen normaal antwoord op. Bedankt.

Maar ik bedoel dat je nu al wel argwaan hebt en misschien valt het je daardoor extra hebt. Misschien neemt hij z’n mobiel onbewust mee naar de wc en dan denk jij gelijk ‘Oh, hij doet het weer!’ en dan heb je bevestiging van je argwaan.

Maar wat vind je er precies erg aan dan? Sommige mensen zijn gewoon gehecht aan hun privacy ook al hebben ze niks te verbergen. Wat denk je dat hij doet op zijn telefoon?

Ik zou echt het gevoel krijgen dat hij met een ander meisje aan het praten is en wat jij niet mag weten.

Maar aan de andere kant, ik laat m’n mobiel ook nooit ergens liggen als ik bijvoorbeeld met vriendinnen ben. Het gaat gewoon automatisch dat ik hem meeneem.

Maar oke, je mag hem niet eens even aan de lader leggen. Lastig!

Aan de ene kant snap ik je gevoel, als je niet eens zijn mobiel aan de oplader mag leggen, gaat dat wel ver.

Aan de andere kant stop ik ook altijd mijn mobiel in mijn broekzak als ik naar de wc ga, terwijl ik niks te verbergen heb. Ook ik lees niet vaak mijn appjes als hij naast me zit, omdat sommige dingen met bepaalde vriendinnen hem gewoon niks aan gaan. Komt bij dat ik me mateloos kan irriteren als mensen op hun mobiel zitten terwijl ik er naast zit, dus doe ik dit zelf ook niet.

Ik snap je angst wel, dit is vaak iets wat wordt genoemd in die artikelen zoals ‘‘10 kenmerken dat je vriend vreemdgaat!!1!!1’’ Toch zou ik dit niet meteen maar gaan aannemen, omdat hij zijn mobiel altijd mee neemt.

Ik vind dat je in een relatie open tegen elkaar moet zijn. Als hij absoluut niet wil dat jij in zijn telefoon zit (wat ik al vreemd vind, als je niets te verbergen hebt, maar goed), dan moet hij gewoon zeggen dat hij dat niet fijn vindt en zeggen waarom hij dat niet fijn vindt. Maar het lijkt mij niet nodig om zo achterlijk tegen jou gaan zitten te doen…

Mijn vriend en ik doen er totaal niet moeilijk over als de één even in de ander zijn telefoon zit, dat moet je elkaar toch toe kunnen vertrouwen…?

wat ik er erg aan vind?, nou dat hij zo geheimzinnig doet en alleen maar boos kan reageren als ik vraag waarom. Hij heeft het nooit over privacy als reden gehad dus daar ligt het niet aan. Ik heb werkelijk geen idee wat hij doet op z’n mobiel.

Soms heb ik dat gevoel ook, dat hij met iemand praat wat ik niet mag weten. Ik snap dat mensen hem meestal automatisch meenemen, maar op een of andere manier valt het bij hem op. Hij heeft hem altijd in zijn buurt liggen als ik er bij ben.

Ik vind ook dat je open tegen elkaar moet zijn. Hij wil inderdaad dat ik niet zijn mobiel aanraak, nooit een fatsoenlijke reden gekregen. Hij mag alles doen op mijn mobiel heb niks te verbergen. Vertrouwen is alles in een relatie mja…

Maar waarom moet je dat weten? Vind je dat nou echt zo belangrijk wat hij doet op zijn telefoon? Probeer even rationeel na te denken voor jezelf.