-

-

Bij ons op school wel, je mag dan alleen switchen aan het begin van een nieuwe periode ivm eventuele projecten die je met klasgenoten hebt.

Het zal vast wel mogelijk zijn, maar het ligt er aan hoe groot je klas is. Bij ons was het zo dat we met elkaar in waren gedeeld omdat we allemaal als 2e vreemde taal Spaans hadden. Overleg het even met je SLB’er, die weet er vast meer van.

Andere klassen hebben meer meisjes? Jongens kunnen trouwens ook heel gezellig zijn om mee samen te werken hoor. Je went er vanzelf aan.

Bij ons moet je wel een verdomd goede reden hebben, en ‘teveel jongens’ is geen goede reden.

Ik heb juist liever meer jongens in de klas dan meiden.
Maar ik zou het even overleggen met je SLBer, bij mijn opleiding kan het vaak wel (mits je natuurlijk wel een goede reden hebt). Verder zijn wij ook vrij om vakken te volgen met de andere klas als dit beter uitkomt.

Persoonlijk kan ik ook beter overweg met jongens/mannen als meiden/vrouwen. Op mijn werk heb ik ook grotendeels mannelijke collega’s, heerlijk! :relieved:

Maar mocht het je echt zo tegenstaan zou ik inderdaad even een gesprekje aangaan met je SLB’er. Die kan je vast verder informeren over de mogelijkheden. Al moet je er ook rekening mee houden dat de klassen misschien volgend schooljaar weer anders kunnen zijn… dat was bij mij althans het geval.