-

-

Je bent 20, oud genoeg om het huis uit te gaan. Dat zou ik dus doen

-

Dan heb je toch de keuze om niet meer naar haar toe te gaan?

-

Je hebt altijd een keuze. Het ziet er misschien voor jou zo niet uit, omdat je dat niet gewend bent, maar jij bent volwassen en jij hebt de keuze om voor jezelf op te komen en ‘nee’ te zeggen. Als ze komt zonder dat jij dat wil, doe dan gewoon niet open.

-

en over wat voor cultuur praat je dan? En hoe zit het met de rest van je familie? Kunnen hun je niet helpen met je moeder zodat jullie als 2 volwassenen dit kunnen uitpraten?

-

-

Maar wat wil je dan eigenlijk horen van ons? Elk advies wijs je af, dus dan zie ik niet hoe we je zouden kunnen helpen. Het enige wat je kan doen is het contact (tijdelijk) verbreken, maar dat gaat volgens jou niet.

Dan zou ik zeggen: laat haar lekker tieren. Ze is blijkbaar gewend dat jij aan alles toegeeft, zeker als ze maar boos genoeg wordt, en als jij dat blijft doen gaat het nooit stoppen.

Ik zou voorlopig al het contact verbreken als het je echt zo hoog zit. Begrijpelijk hoor, want je toestand is alles behalve leuk. Maar kom voor jezelf op, blokkeer haar in je telefoon en negeren. Anders komt je moeder nooit tot bedaren.

-

-

Het is nu of nooit

Geld sparen en een tijdje reizen om zo mijn eigen ruimte te krijgen en misschien wat sterker te worden. (dat zou ik doen).

Ik zou opnieuw verhuizen. Niet vertellen waarheen. Ook niet aan familie. Alleen aan vriendinnen die niet met haar praten. En een nieuw nummer nemen, nieuwe facebook etc etc.
En ver weg gaan wonen. Ik woon bijvoorbeeld in Noord-Brabant tegen zeeland en België aan, dus ik zou dan kiezen voor ergens in België of richting het noorden.
Maar dat zou ik doen in jou situatie.

Ik heb ook voor een aantal jaar het contact met mijn vader moeten verbreken. En dat was moeilijk maar ook makkelijk. Gewoon zn nummer blokkeren en blokkeren op facebook etc.