--

Hoe ziet jullie kerk eruit dan?
ik kom wel een keer, lijkt me leuk ofz?

hahahahahahah, ik dacht dat je met hun mee wou :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik moet voor school een project doen over geloven, mag ik mee?

Mja waarom zeg je t niet gewoon, vind tie vast alleen maar leuk.

Ik ben zelf katholiek opgevoed, maar ik zie al bijna 6 jaar geen kerk mee van binnen. Ik vind t saai, en ze zijn zo betweterig/
Maar ga zeker een keer kijken.

Ik denk juist dat hij het fijn vind als jij geintereseerd bent in zijn geloof. Het is juist als christen ook je taak om andere ook te overtuigen.

Zeg gewoon als je al bij hem bent, ‘mag ik een keer mee naar de kerk? het lijkt me interessant’

Je kan zoiets zeggen dat je het geloof interessant vind en dat je benieuwd bent hoe het er in de kerk aan toegaat, dat je nog nooit in een kerk bent geweest, dat je het leuk lijkt om ook een keer naar de kerk te gaan etc. Dan vraagt hij je vast wel mee :stuck_out_tongue:

ik ook… ! :expressionless:

als jij niet christelijk bent en hij wel is de kans groot dat het nix word tussen jullie… mag ik vragen wat voor geloof hij heeft? alsie katholiek is ofzo dan maakt het denk ik niet uit :’)

-

Ik ook hoorö

wil je christelijk worden voor hem? want je weet dat dat niet werkt he?

-

euuuww… haha nou ik zou er gewoon voor gaan hoor! vraag anders of je bijbelstudie mag met hem en zn vader :smirk: dat werkt heeeel goed :stuck_out_tongue: trust me. ik hoop dat het wat mooist word tussen jullie! :kissing:

-

Hallo

Wat leuk dat je een jongen hebt leren kennen.
Ikzelf ben ook 3 jaar geleden tot het geloof gekomen…Eerder geloofde ik wel in iets maar 3 jaar geleden heb ik me bekeerd. Ben ook protestants.

Een christene is er nietvoor om anderen te OVERTUIGEN maar om anderen over het geloof te vertellen…GEloven is je eigen keuze…Dat staat ook duidelijk in de bijbel…God wilt dat je gaat kiezen…Als iemand de ander probeert te dwingen ofzo dan is het fout.

Ontopic; Geloof mij maar…Weet je hoe blij die jongen zal zijn als je vertelt dat je naar de kerk wilt gaan!!! en niet alleen hij , maar God ook :)Die jongen zal echt niet denken dat je daarheen wilt gaan voor hem…De kerk is ervoor om God te eren en om met andere christenen te zijn…Ik zou het echt zeggen zonder smoes ofzo…Ik vind dat je eerlijk tegenover hem moet zijn…

Ik vind het trouwens heel erg mooi dat je je openstelt voor het geloof en dat je misschien christene wilt worden! Dat is de beste keuze die je maar kan maken, trust me :slightly_smiling_face: Weet je…heel veel jongens of meiden die samen zijn met een ongelovige zouden wensen dat hun vriend(in) mee zou willen gaan naar de kerk… Er is niks mooiers dan naar de kerk gaan met degene om wie je geeft of van wie je houdt…Dan deel je echt alles met elkaar…

Ben benieuwd :slightly_smiling_face:
Niet bang zijn :slightly_smiling_face:

Ik denk dat als je veel interesse toont in het geloof en vragen stelt over hoe het er aan toe gaat in een kerkdienst hij wel door heeft dat het je niet alleen om hem gaat maar ook om het geloof zelf. Misschien dat hij je dan vanzelf een keer uitnodigd om mee te gaan?

Of dat je dan op een gegeven moment zelf kunt zeggen dat je graag een keer een kerkdienst mee zou maken maar je niet zogoed alleen een kerk binnen durft te gaan of zoiets?

edit: Ik denk inderdaad ook net als hierboven dat hij het alleen maar leuk vind dat je zoveel interesse toont en een keer mee wil!

Succes iig!:slight_smile:

Wow ik ben wel een beetje jaloers op je.
Ik zou hem gewoon heel veel vragen over de kerkdienst stellen tot hij vraagt: ‘Waarom ga je anders niet een keertje zelf mee?’

jaa, dat dacht ik ook :grinning_face_with_smiling_eyes: