…
Je zegt dat je hem via het internet hebt ontmoet. Weet je wel wat de gevaren van internet is? Als je een keer gaat afspreken neem dan wel iemand mee je weet het tegenwoordig nooit. Probeer op een centrale plek af te spreken waar veel mensen komen. Het hoeft niet zo te zijn dat hij een creepy vent is. Gewoon het idee dat je wel in de gaten gehouden word!
Ja, dat was ik sowieso al van plan . Ik ben er zelf helemaal niet van om via internet iemand te vinden, maar ja het is dus wel gebeurd.
Ik herken dit heel erg. :’)
Ik heb precies in hetzelfde schuitje gezeten als jij (ook niet op zoek, maar per toeval, 4 uur reistijd), wil je alleen meegeven dat ik een beetje vooronderzoek zou doen naar hem en minimaal een paar keer te skypen voor jullie echt afspreken.
Daarnaast, vertel het je ouders. Echt, doe het. Ik heb de fout gemaakt het niet te doen en stiekem bezig te zijn, maar hier heb ik zoveel spijt van gehad. Het vertrouwen van mijn ouders was behoorlijk zoek geraakt, net nu ik het zo nodig had om met die jongen af te spreken. Uiteindelijk is het wel goedgekomen, maar het was echt geen aanrader. Mijn ouders hebben gezegd dat ik hem mocht zien als hij langs zou komen en mijn ouders meteen konden zien met wie ik afsprak. Nouja, dat was natuurlijk even minder, maar mijn ouders vertrouwden hem na een praatje wel en toen zijn we alsnog de hele middag met z’n tweeën weggeweest.
Wees eerlijk, speel open kaart en blijf attent, zorg ervoor dat je vrijwel zeker weet dat hij is wie hij is (zeker weten doe je nooit), let dus op zijn verhalen etc.
Daarnaast weet ik niet wat je leeftijd is, maar als je echt jonger bent dan 16 zou ik het niet aanraden. Gewoon omdat het best gevaarlijk is en ik het persoonlijk best jong vindt om zoiets te doen op je 13/14/15e.
Achja er zijn zoveel meiden die een relatie hebben via internet? Als je er gewoon verstandig mee omgaat komt het wel goed. Spreek gewoon af waar het druk is en onthoud iedereen kan via internet liegen.
Ten tweede met je echte probleem… wat is het verschil? Als het 10 jaar is kan ik begrijpen dat het best veel is. Ik zou het gewoon wel aan je moeder vertellen…
Als je nu al beren op de weg ziet en twijfelt, is het geen goed idee om hier meer achter te zoeken. Hou het bij een vriendschap