-

-

Bijna geen enkele opleiding toerisme en recreatie is gericht op stewardess… dat zijn eerder de luchtvaart en frontoffice opleidingen.

In mijn geval zal ik voor toerisme en recreatie kiezen omdat ik reisleiding, reisbureau, receptie etc. leuk vind, en niet in perse op vakantieparken wil werken en niks met groen heb. In jouw geval lijkt dat juist bij jou te passen. Dus ik zou zeggen, kies de toerisme recreatie en groen variant. Persoonlijk vind ik inhoud belangrijker dan de naam van de school zelf. Als ik jou was zou ik trouwens gewoon tegen mensen dat je toerisme en recreatie studeert aan die school. Dan laat je al zien dat je niet de opleiding melkveehouderij ofzo doet.

Ik studeer trouwens zelf ook toerisme.

Who cares wat anderen denken van de opleiding die je doet? Daar ga je toch serieus niet in je beslissing calculeren? En inderdaad, geen enkele toerismeopleiding is op het worden van stewardess gericht. Ik heb zelf ook toerisme&recreatie richting recreatie gedaan.

Ik heb nog een vraagje,
Zit je meestal in een klas van Toerisme & Recreatie met alleen maar meisjes en moet je vaak speciale kleding aan en je haren in een staart?

Ik twijfel nu heel erg tussen de opleidingen Toerisme & Recreatie en Gastheer/gastvrouw…
Groen, recreatie, toerisme gaat niet meer door omdat die school echt meer gericht is op recreatie in groen.
Helppp :bored:
Iemand verschillen tussen de opleiding Toerisme & recreatie en de opleiding Gastheer/gastvrouw??

Vaak zijn er vrijwel alleen meisjes. Bij mij zitten er 4 jongens.
Qua uniform/speciale kleding ligt het aan je school. Mijn school doet daar niet aan sommige scholen 1 dag in de week om je te laten wennen aan de beroepskleding.

Gastheer/Gastvrouw is naar mijn weten niveau 2 dus een of twee niveaus lager. En is meer gericht op horeca/restaurant bediening. Maar inhoudelijk weet ik daar niks van omdat ik de opleiding niet gevolgd heb. Weet alleen dat dit bij mij op school zo is.

Maar jij kiest voor een andere vorm opleiding op die groene school. Je praat jezelf iets aan wat er helemaal niet is. Bezoek open dagen en beslis aan de hand daarvan hoe de opleiding en school aanvoelt.

Het is jouw opleiding, ik zou me minder druk maken om wat anderen daarvan denken.

Andere mensen hebben echt geen tijd om zich bezig te houden met wat ze van jouw school/opleiding vinden. Kies de school waar jij je het meeste thuis voelt en een kleinere school kan een groot voordeel zijn. Meer oog voor de leerlingen en je bent daar minder gauw een ‘nummertje’.