1

.

ik zou echt je eigen gevoel volgen, als jij hem bijv. wel wil aftrekken ofzo moet je dat doen, maar doe het niet als je het niet wil.

Je moet niets. Als jij énkel echt penis-in-vagina als seks ziet, en de rest (voorspel) niet, dan kan je dat wel doen als je er klaar voor bent. Maar als jij voorspel ook als seks ziet en het dus voelt alsof je niet tot het huwelijk hebt gewacht en je daar slecht over voelt, moet je het niet doen.

Nee, jij MOET niet je vriend tegemoet komen. Als dit een keuze is van jou, dan mag jij daar aan vast blijven houden. En hij moet dat accepteren. Vindt jij het wel prima om andere dingen te doen (als in: dat valt wat jou betreft niet onder seks), dan zou je dat kunnen doen. Maar alleen als jij dat wilt.

Nee, je moet niks. Alleen doen als jij dat ook wil en niet alleen om je vriend een plezier te doen.

Jij moet niks. Als jij wil wachten tot het huwelijk moet hij dat accepteren

Je moet inderdaad niks, en basically wil je het ook niet, want je zegt zelf dat je wilt wachten tot het huwelijk, en dat hoort hij inderdaad te respecteren.

Maar als je het 100% zeker weet, dus zonder twijfels, moet je ervoor gaan. Maar bij jou is dit dus niet het geval.

Ik sluit me volledig bij de rest aan. Je schrijft heel duidelijk dat je wilt wachten en dat hij dit ook respecteert, dan is het toch goed?

Zoals iedereen al zegt, je moet alleen doen waar jij je goed bij voelt!