-

-

Oke, je bent inderdaad jong, maar ik vind het sowieso goed dat je er wel over nadenkt.
Toch vind ik het wel heel snel gaan. Natuurlijk voel je je tot elkaar aangetrokken, maar 2,5 week verkering is echt wel heel kort. En als je twijfelt kan het misschien helpen om het toch nog even uit te stellen. Dat betekent niet dat je nooit seks met elkaar gaat hebben, maar dat je het voor nu even laat. Ik zeg: wacht tot je twee maanden hebt en praat er dan nog eens over. Het is vooral belangrijk om er over te blijven communiceren en grenzen aan te geven.

Je hoeft niet meteen seks te hebben, je kunt ook andere dingen doen. Maar ik zou langer wachten.

Ik ben het eens met bovenstaande reacties. Je kan natuurlijk wel verder gaan, maar niet per se all the way. Als ik jou was zou ik nog even wachten, sowieso bij twijfel zou ik het niet doen en zeker niet als je pas zo kort hebt en zelfs twijfels hebt of je verliefd bent of niet. Als ik jou was zou ik gewoon zo verder gaan, leuke dingen doen samen, lekker knuffelen en zoenen en dan over een paar maandjes kijken of de twijfel al weg is.

2,5 week vind ik te hard van de stapel, het komt vanzelf wel, jullie zijn nog jong en nog maar aan het begin van jullie relatie, en jullie kunnen inderdaad genoeg andere dingen doen eerst, en als je twijfelt zou ik het sowieso ook niet doen

Ik moet zeggen dat ik vind dat je in je bericht wel volwassen over komt. Ik vind het ook goed dat je er over nadenkt. :slightly_smiling_face: Maar, ik vind 14 hoe dan ook erg jong. Je denkt nu misschien dat je er klaar voor bent, maar je kunt er altijd spijt van krijgen. Nu lijkt het misschien zo’n goed plan maar je wil niet dat je op je 18e o.i.d. realiseert dat je toch liever met iemand anders de eerste keer had gedeeld. Waarom zou je niet gewoon nog eventjes wachten? Kun je de spanning alleen maar opbouwen en er achter komen of dit echt is wat je wil!

Ik bedoel er niks beledigends mee maar op mij komt het een beetje over alsof je vriend op je aan het in praten is, dat kan ik ook wel verkeerd zien hoor. Tuurlijk wil hij ook graag maar als jij nu al twijfelt zou ik er toch even mee wachten. Wachten kan nooit kwaad, en als het er je het uiteindelijk na een paar maandjes wel besluit te doen is het iniedergeval geen overhaaste beslissing geweest.

Ik heb ook in zo’n situatie gezeten lange tijd terug, al hadden we geen officiële relatie maar ik was toch wel gek op die jongen. Hij wilde wel en ik ook wel maar ik twijfelde. Beetje de boot afgehouden dus, wel wat andere dingen gedaan maar uiteindelijk geen seks gehad en achteraf ben ik heel erg blij geweest met die keuze. Bij mijn huidige vriend had ik totaal geen twijfels. Je kan beter wachten tot je zeker weet dat je het wil, en dan seks hebben dan wanneer je het doet en er later spijt van hebt.

Waarom jij seks zou willen? Is dat puur uit nieuwsgierigheid/omdat je vriend het ook wil of echt uit liefde? Denk er nog eens overna. Je bent nog erg jong. Dit is je eerste relatie, je hoeft jezelf niet aan de eerste en beste jongen te geven waarmee je in een relatie zit. Al is het nog zo moeilijk maar bij twijfel inderdaad niet doen. (spreek ik uit ervaring)

EDIT: ah ik dacht dat het om seks ging ipv. verder gaan, maar ondanks dat hoop ik dat je er nog iets aan hebt.

Je hoort nooit iemand zeggen, nou ik wou dat ik vroeger met seks was begonnen (tenzij ze misschien 40 zijn ofzo).
Ik was zelf 19 en eventuele schade haal je snel in eens je bezig bent. (hihi)
Wat ik wil zeggen is: niets overhaasten.
Beter te laat (wat dus volgens mij haast niet kan), dan te vroeg.
Bij twijfel niet doen is een goede stelregel.
Beter safe dan sorry als het aankomt op een moment dat je maar één keer in je leven kan meemaken.
Mijn moeder zei vroeger altijd ‘vrijen is het intiemste wat je met iemand kan doen’. En dat is ook zo, dus ga niet over één nacht ijs.
Maar inderdaad, je komt erg volwassen over! Dat is bewonderenswaardig.
Veel succes en geniet van je eerste vriendje. Eigenlijk zou kusjes geven en handjes geven en samen leuke dingen doen nu super spannend moeten voelen en daar moet je met volle teugen van genieten, want ook die momentjes komen nooit meer terug :slightly_smiling_face: xx

ik vind je nog best jong maar vooral dat jullie heeel kort hebben en elkaar ook helemaal niet zo lang kennen. en aangezien je zo twijfelt zou ik gewoon langzaam opbouwen. begin met vingeren/pijpen en als het allemaal goed voelt kan je altijd all the way gaan, toch? :grinning: succes!

ben ik het helemaal mee eens!
Als je twijfelt denk ik dat het beter is om te wachten. Je bent dan toch niet 100% zeker van je zaak.

2.5\3 weken vind ik wel heel snel. Hoe leuk het ook allemaal is, dat is in het begin altijd zo. Ik zou wachten, laat hem langer wachten. Zo kan je ook zien of hij het voor de seks doet of niet.

Op de leeftijd die je nu zit was ik ook erg nieuwschierig. Ik ben nu 16, ook ontmaagd op mijn 16e. Ik en mijn vriend hadden pas seks na 8 maanden. En zo weet je echt dat je voor elkaar gaat. Af en toe ruzie, stuggles, discussies. Maar toch blijf je samen en weet je dat je goed zit. Dat kan je eigenlijk na 3 weken echt nog niet zeggen. Je relatie moet niet om de ‘lust’ gaan om zo maar even te zeggen. Tuurlijk verlang je naar elkaar, maar dat wil niet zeggen dat je elkaar al na 3 weken volledig aan elkaar hoeft te geven. Ik vind 14 persoonlijk ook nog wel heel jong… Maar dat is mijn mening en je moet doen waar jij je goed bij voelt. Hij is 16, en bij jongens gieren de hormonen ontzettend door hun lijf als het om seks gaat.

Ik zou even wachten. Het is beide jullie eerste keer, maar voor mijn gevoel hecht een meisje er vaak meer waarde aan. Je kan niet weten of je relatie stand houdt en voor je het weet heb je je eerste keer weggegeven… En het is niet iets wat je terug krijgt en je zal het altijd blijven herrinderen.
Ik zeg altijd bij twijfel niet doen!

Ik snap niet dat iedereen zegt “2.5 week is te kort!” of “straks kom je er over een paar jaar achter dat je het liever met een ander hebt gedaan” (dat kan ook gebeuren als je op je 50e de geweldigste partner tegenkomt…). Spijt kan je overal van krijgen, ook van wachten, want je weet niet wat de toekomst brengt. Ik vind niet dat je je moet laten leiden door hoe lang je met elkaar hebt of hoe oud je bent, maar gewoon moet kijken naar of het goed voelt of niet. Wat een ‘juiste’ leeftijd of een ‘juiste’ lengte relatie is voordat je verder gaat verschilt per persoon! En voor sommige mensen moet de eerste keer romantisch en perfect zijn, en sommige mensen willen het gewoon omdat ze het leuk vinden. Denk na over wat jij wil. Als jij er volledig achter staat om verder te gaan mag je dat doen, als het maar uit jezelf komt.

Persoonlijk zou ik zelf wachten, je geeft zelf al aan dat je twijfelt dus je staat niet 100% achter je keuze. Ik was zelf 15 toen ik met mijn (huidige) vriend kreeg en pas na 1,5 jaar hadden wij seks (we zagen elkaar ook maar 1 x per 3-5 maanden omdat hij in Spanje woont)
En hij was voor mij echt dé perfecte jongen, alles voelde goed bij hem en tussen ons. Wij konden geweldig goed met elkaar praten, lachen, huilen, alles wat je nodig hebt, maar ik had hetzelfde gevoel als jou (behalve dat ik wel zeker wist dat ik verliefd was). En heb uiteindelijk besloten te wachten tot alles helemaal goed voelde, en dan hoef je niet eens meer na te denken: wil ik dit wel? Het ging vanzelf en zo hoort het te gaan.

Je moet het natuurlijk zelf weten maar overhaaste beslissingen zijn zelden goed, en je hebt nog een heel leven voor je.

verweidert.

/

Ik zou nog een paar maandjes wachten. Dan kun je ook zeker weten dat hij echt voor je gaat. Ik heb in het zelfde schuitje gezeten als jij, ik was ook 14 toen ik met mijn vriend kreeg (we hebben nu 8 maanden) en we hebben nog geen seks gehad. Ik zou eerst lekker genieten van het samenzijn, na een paar maanden kun je misschien wel een beetje elkaars lichaam ontdekken. Je kunt trouwens ook een heleboel andere leuke niet seks-gerelateerde dingen met je vriendje doen he, vergeet dat niet. Maar als je zeker weet dat het goed zit en je hebt al langer met hem, dan vind ik je niet te jong, want je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt.

Ik zou nog wachten als ik jou was, 14 vind ik persoonlijk heel jong en jullie hebben/kennen elkaar ook niet lang genoeg om dat soort dingen te doen.
En als je vriend je echt leuk vind/verliefd is wacht hij totdat jij (hij?) je er prettig bij voelt en 100% erachter staat.
Trouwens je vriend weet toch niet wat hij mist want hij is ook nog maagd dus hij kan heus nog wel wachten.

Maargoed, mocht je toch beslissen om wel verder te gaan, zorg dat je allebei een soa test hebt gedaan voordat je zonder condoom seks hebt en zorg daarnaast ook voor anticonceptie. Niet geheel onbelangrijk.