–
Je moet niet gaan denken of je een relatie wil of niet. Je moet jezelf gaan afvragen waar het benauwende gevoel vandaan komt voordat je überhaupt een relatie met wat dan ook aan gaat.
Dit indd!
& Dingen bij jezelf nagaan zoals; Is dit je eerste relatie? Heb je bindingsangst?
Ik herken dit zo erg! Om deze reden kon ik nooit een relatie aan gaan. De eerste dates waren heel erg fijn en leuk, maar zodra het serieus leek te worden wou ik niks meer weten van die oh zo leuke date.
Zolang het niet goed voelt zal ik geen relatie aan gaan. Ik heb nu bijna drie jaar een relatie ondanks dat ik bindingsangst had/heb. Je moet gewoon de juiste persoon tegenkomen waar je ondanks het benauwde gevoel wel echt helemaal voor wil gaan. Geloof mij het begin van je relatie is een worsteling met jezelf maar als het echte liefde is dan overwin je dit. Daarna zijn alleen de stappen dichterbij nog eng, zoals de eerste vakantie enz. Mijn vriend is heel attent en laat mij het tempo bepalen hij wil namelijk heel graag samen wonen terwijl ik nog liever op mijzelf blijf wonen.
Vraag je af hoe leuk je hem vind en wie weet komen jullie stapje voor stapje ook dichterbij een relatie.
Ik herken het een klein beetje bij mezelf. (zeg niet dat het 't zelfde is!)
Bij mij was het ‘idee’ van een relatie hebben of een relatie met hem hebben wat ik heel leuk vond en waar ik kriebels van kreeg.
Niet zozeer de persoon en wie hij écht was.
Heeft lang geduurd om daarachter te komen voor me, wie weet scheelt het jou wat.
Ik heb werkelijk géen idee waar die benauwdheid vandaan komt, hij had niets verkeerd gedaan. We waren wel een beetje klef bezig…
Bindingsangst? Niet dat ik weet… Als dit een relatie gaat worden, dan is dit mijn eerste serieuze relatie, ja.
''De eerste dates waren heel erg fijn en leuk, maar zodra het serieus leek te worden wou ik niks meer weten van die oh zo leuke date. ‘’ Dit heb ik nooit gehad, ik ben ook niet zo ervaren op het gebied van relaties.
Maar ben je bang om voor de rest van je leven aan de zelfde jongen te zitten?
Ik snap je wel, het is een hele stap van single naar een relatie. Goed nadenken of je hem echt leuk vindt en jezelf in een relatie ziet!
–
mmh… Misschien gewoon proberen, het een kans geven?